Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Ciężko odpala, oborty falują.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Nie Gru 12, 2010 13:12
[R214] Ciężko odpala, oborty falują.
Autor Wiadomość
gokek 



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 21
Skąd: Boguszów-Gorce



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 20:07   [R214] Ciężko odpala, oborty falują.
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997

Zakładam temat ponieważ oczekuje na pomoc a wypowiadjąc sie w temacie koleżanki "Roverki" nie było duzego odezwu, dlatego skopiowałem to co wcześniej napiałem tam i nie sugerować się słowami, dziś wczoraj bo to było kilknaście dni temu.

Witam, mam rover 214i z 1997 roku, pojemność 1400 benzyna. Mam podobny problem. Auto nie chce odpalać gdy stoi kilka godzin na dworze (nie zawsze). Czasem odpala od strzała czasem za 5 razem. Rozrusznik kręci. Gdy autko jest rozgrzane pali bez problemu (raz mi się zdarzyło że nie zapalił za 1 razem po 30 minutowym postoju). Problem zaczał sie około miesiąca temu a autko mam od lutego. Dodatkowo gdy autko odpali, czasem gaśnie, "rzuca obrotami" tzn spadają i gdy auto ma juz zgasnac, wacają na swoją pozycje co objawia się szarpaniem:), czasem auto zgasnie czy to podczas jazdy czy podczas ruszania, - zauważyłem, że dzieje się tak tylko gdy autko jest zmine. po przejechaniu kilku kilometrów jest OK. Byłem u elektromechanika, podłączyłem auto pod komputer i wyskoczyły 2 błędy - CZUJNIK temp cieczy chłodzącej - wiedziałem że jest ten błąd ponieważ nie wskazywał mi poprawnie temperatury silnika ( często spadał, skakał). 2 błąd to czujnik ciśniena w kolektorze dolotowym. Mechanik wykasował te błędy. Od tamtego momentu nie skakały już obroty ale dalej auto nie chce odpalać. temperatura wg wskaznika poprawnie aczkolwiek nie osiaga połowy - 90 stopni - tylko troszeczke poniżej. Dziś problem z obortami znów się pojawił. Auto nie chciało odpalić, gdy odpaliło od razu gasło i tak kilka(naście) razy. Gdy autko ciepłe jest igła. Pojadę jeszcze raz do elektromechanika zobaczyć czy błędy nie wyskoczyły spowrotem. Potem zacznę wymieniać cześci.

edit 1 - Wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten brązowy( w poniedziałek) . Po podłączeniu pod komputer nie wykryto błędu. Wskaźnik na desce od temperatury ciągle źle wskazuje. Auto jezdzi normalnie, ale wczoraj nie chciało mi odpalić - dopiero za 3 razem(padał deszcz a auto stało pod górę). to pierwszy raz po wymianie czujnika. Dziś na mrozie auto odpaliło ładnie (jak na mróz . Co dalej mogę wymienić (oprócz czujnika temeratury tego od deski)i dlaczego auto nie odpaliło wczoraj? Dziś znowu troszke szarpało bo obroty skakały. CZekam na sugestie. I szukam dobrego mechanika któy zajmie się moim autem. Jestem z okolicy Wałbrzycha (dolnysląsk)

edit 2. - dzis czyli 5 styczen 09r. auto stało tydzien u mechanika i niestety jutro odbieram je nienaprwione. Mechanik chciał sprawdzić problem z falujacymi obrotami i gasnieciem auta przy tym(stało tydzien bo odpalało normalnie i chodziło normalnie dopiero w sobote zaczęły falowac obroty), dokładniej ciśnienie paliwa w pompie paliwoej czy na wtryskiwaczach (nie wiem dokładnie) ale przyrząd który miał ma inny gwint i nic mi nie poradził. NIe wiem czy to ma cos zwiazane z układem paliwowym. (to 3 mechanik który nic nie poradził).

Co Wy na to? Ja chcę już pojeździć moim super Roverkiem :(
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 13:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 05, 2009 20:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
grzelus2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: GW



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 20:14   

Jezeli chodzi o falujace obroty- to co napisales na 99% wskazuje na silnik krokowy.
Natomiast o niemoc w rozruchu auta to daje sobie glowe uciac ze po wymianie:
swiec, wszystkich pieciu przewodow wysokiego napiecia, kopulki i pacla w rozdzielaczu auto odpali bez dwoch zdan. :smile:
 
 
 
gokek 



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 21
Skąd: Boguszów-Gorce



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 20:18   

grzelus2 napisał/a:
Jezeli chodzi o falujace obroty- to co napisales na 99% wskazuje na silnik krokowy.
Natomiast o niemoc w rozruchu auta to daje sobie glowe uciac ze po wymianie:
swiec, wszystkich pieciu przewodow wysokiego napiecia, kopulki i pacla w rozdzielaczu auto odpali bez dwoch zdan. :smile:


ale auto raz pali normalnie a raz nie czasem 2 tygodnie odpala a czasem przez 2 tygodnie nie chce. I auto było u 3 mechaników i powiedzieli że to raczej coś z elektryką a że mogą wymienić swiece itd ale problem wcale nie musi zniknąc. a świece były sprawdzane i są (chyba) ok, tak mowił 1 mechanik.
 
 
grzelus2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: GW



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 20:26   

ja mialem w swoim aucie podobny problem
w ostry mroz suche dni palil normalnie... wystarczy ze pojawila sie na dworze wilgoc i nic samochod nie reagowal, dopiero po pozadnym ciaganiu na lince z laska zaskakiwal na 3 pozniej wszystkie 4 cylindry i po rozgrzaniu chodzil nornalnie...wkurzalem sie na maksa...
Tak jak mowie wymienilem to wszystko co ci napisalem (koszt 230zl) i autko w najwiekszy deszcz odpala bez problemow... na dodatek do tego nie trzeba mechanika wszystko zrobisz sam za pomoca 2 kluczy: 16tki do swiec i chyba 7ki albo 8ki do kopulki i palca no i potrzebna jest pozadna latarka albo lampka by podlaczyc ten glowny przewod to wszystko!!!
MOWIE CI TO NA 100% POMOZE
Najgorzej bylo wymienic glowny przewod wysokiego napiecia trzeba bylo sie troche nagimnastykowac ale jak masz zwinne rece to powinienes sobie poradzic bez problemu
 
 
 
gokek 



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 21
Skąd: Boguszów-Gorce



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 20:38   

grzelus2 napisał/a:
ja mialem w swoim aucie podobny problem
w ostry mroz suche dni palil normalnie... wystarczy ze pojawila sie na dworze wilgoc i nic samochod nie reagowal, dopiero po pozadnym ciaganiu na lince z laska zaskakiwal na 3 pozniej wszystkie 4 cylindry i po rozgrzaniu chodzil nornalnie...wkurzalem sie na maksa...
Tak jak mowie wymienilem to wszystko co ci napisalem (koszt 230zl) i autko w najwiekszy deszcz odpala bez problemow... na dodatek do tego nie trzeba mechanika wszystko zrobisz sam za pomoca 2 kluczy: 16tki do swiec i chyba 7ki albo 8ki do kopulki i palca no i potrzebna jest pozadna latarka albo lampka by podlaczyc ten glowny przewod to wszystko!!!
MOWIE CI TO NA 100% POMOZE
Najgorzej bylo wymienic glowny przewod wysokiego napiecia trzeba bylo sie troche nagimnastykowac ale jak masz zwinne rece to powinienes sobie poradzic bez problemu


A jakiej marki kupiłeś części?
Nie mam nic do stracenia z wyjątkiem 230 zł :)
aha no i to jest problem odpalania a falujace obroty?
 
 
grzelus2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: GW



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 20:40   

Natomias jesli chodzi o te nierowne obroty to jak to sie przejawia?
Wystepuja gdy silnik chodzi na wolnych obrotach?
Jak przycisniesz lekko gaz i trzymasz na wyzszych jest oK?

[ Dodano: Pon Sty 05, 2009 20:44 ]
gokek napisał/a:
A jakiej marki kupiłeś części?


PRZEWODY NGK 130zl
SIWECE NGK 10zl szt
KOPULKA-jakis zamiennik 26zl
PALEC 14zl

DO TEGO 2 LESZKI ZA 2,6zl szt I ROBOTA SZLA PELNA PARA 40 MIN I PO SPRAWIE
 
 
 
gokek 



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 21
Skąd: Boguszów-Gorce



Wysłany: Pon Sty 05, 2009 21:29   

grzelus2 napisał/a:
Natomias jesli chodzi o te nierowne obroty to jak to sie przejawia?
Wystepuja gdy silnik chodzi na wolnych obrotach?
Jak przycisniesz lekko gaz i trzymasz na wyzszych jest oK?



to sie dzieje podczas jazdy gdy trzymam gaz, gdy odpalam auto , gdy chodzi na luzie, czyli w kazdym momencie, nie ma reguły.
 
 
grzelus2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: GW



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 09:29   

gokek napisał/a:
to sie dzieje podczas jazdy gdy trzymam gaz, gdy odpalam auto , gdy chodzi na luzie, czyli w kazdym momencie, nie ma reguły.


Poczytaj troche na forum odnosnie czujnika polozenia walu... ja mialem podobne objawy w passacie TDI tylko ze u mnie auto nie wkrecalo sie powyzej 2tys obrotow i gaslo
natomiast w omedze 2,5V6 rowniez mialem problemy z obrotami, tam przyczyna byl silnik krokowy

Poczytaj o tym troche na forum sprawdz te dwa elementy w swoim aucie... powinienes na forum znalezc rozwiazanie, duzo jest na ten temat... powodzenia
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 10:34   

Taki objaw pracy silnika może mieć wiele przyczyn i nikt, siedząc przed kompem nie zdiagnozuje tego poprawnie, no chybaże będzie strzelał i mu się uda. Ale to forum to nie loteria, choć czasami takie odnoszę wrażenie..

Powracając - nierówna praca silnika i kłopot z jego rozruchem może mieć wiele przyczyn. Trzeba tu działać logicznie i metodycznie, sprawdzając wskazane obwody, elementy i pozdespoły i drogą eliminacji sprawnych, dojść do tego, co kłopot sprawia.

Pierwsze co - to trzeba mieć pewnosć, że silnik pod względem MECHANICZNYM jest OK - czyli - odpowiednie sprężanie w cylindrach, dobry stan zaworór i ich przylgni, szczelność silnika, itd..).
Potem - trzeba sprawdzać główne układy silnika i ich podzespoły, na ktore się składają.
Czyli :
a) układ zasilania silnika (pompa paliwa, przewody, filtr paliwa, listwa wtryskowa, regulator ciśnienia, wtryskiwacze) - sprawność, szczelność, brak zanieczyszczeń, sprawność zasilania i sterowania - [złączki wtrysków, złaczka pompy, przekaźnik pompy, bezpiecznik, itd...] itd..
b) układ zapłonowy silnika (komp silnika, zestaw przekaźników, cewka zapłonowa, przewody wysokiego napięcia, kopułka, palec rozdzielczy, świece) - jw. - sprawność, brak upływności i dobra izolacja i połączenia złączek i linii zasilających, czystość palca rozdzielacza i punktów w kopółce, czystość, brak zanieczyszczeń, dobre przewody zapł, czyste i odpowiednie świece, odpowiednia przerwa na elektrodach, itd...
c) osprzęt i czujniki silnika - zespół przepustnicy (silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy), czujniki temp silnika (cieczy chłodzącej i temp powietrza w kolektorze) czujnik podciśnienia, czujnik położenia wału, zestaw przekaźnikó silnika, komp silnika - sprawność czujników, sprawność linii sygnałowych, czystość, brak uszkodzeń, itd..

Generalnie, zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia paliwa, czystości wtryskiwaczy i drożności filtra paliwa, potem zespół przepustnicy - czystość kanalika obejściowego i stan silniczka krokowego oraz mechanizm sterowania przez niego przepustnicy, czujnik temp. cieczy chłodzącej, drożność wężyka podciśnienia.

W Roverach bardzo często są kłopoty z zespołem przepustnicy i jego osprzętem, czujnikiem położenia wału oraz czujnikiem temp. cieczy chłodzącej. Z TPS-em oraz podciśnieniem oraz temp. powietrza raczej (statystycznie) rzadziej są kłopoty.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
gokek 



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 21
Skąd: Boguszów-Gorce



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 17:29   

hmmm z tego co pamiętam to zanim to się zaczęło wymieniełem wszystkie filtry łącznie z filtrem paliwa tylko ten wymieniałem na inny niz ten co kupiłem wczesniej ze wszystkimi bo gwint nie pasował.
 
 
spink 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 31
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 18:27   

Może moje pytanie będzie głupie może bez sensu albo nie doczytałem na forum ale pod jakiego kompa mechanik Ci podpiął samochód?
 
 
gokek 



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 21
Skąd: Boguszów-Gorce



Wysłany: Wto Sty 06, 2009 21:09   

spink napisał/a:
Może moje pytanie będzie głupie może bez sensu albo nie doczytałem na forum ale pod jakiego kompa mechanik Ci podpiął samochód?


Nie wiem, ale podpinał się gdzies między pedałem gazu a srodkiem kokpitu (okolicami radioodtwarzacza ).
 
 
grzelus2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: GW



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 11:02   

grzelus2 napisał/a:
gokek napisał/a:
to sie dzieje podczas jazdy gdy trzymam gaz, gdy odpalam auto , gdy chodzi na luzie, czyli w kazdym momencie, nie ma reguły.


Poczytaj troche na forum odnosnie czujnika polozenia walu... ja mialem podobne objawy w passacie TDI tylko ze u mnie auto nie wkrecalo sie powyzej 2tys obrotow i gaslo
natomiast w omedze 2,5V6 rowniez mialem problemy z obrotami, tam przyczyna byl silnik krokowy


Poczytaj o tym troche na forum sprawdz te dwa elementy w swoim aucie sa one bezposrednio odpowiedzialne za obroty silnika, jezeli one beda sprawne to szukaj przyczyn w ukladzie paliwowym i innych ... powinienes na forum znalezc rozwiazanie, duzo jest na ten temat... powodzenia
Ostatnio zmieniony przez piter34 Czw Sty 08, 2009 11:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 08, 2009 11:08   

gokek napisał/a:
temperatura wg wskaznika poprawnie aczkolwiek nie osiaga połowy - 90 stopni - tylko troszeczke poniżej.
gokek napisał/a:
Wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten brązowy( w poniedziałek) . Po podłączeniu pod komputer nie wykryto błędu. Wskaźnik na desce od temperatury ciągle źle wskazuje.

Wskazanie delikatnie poniżej połowy jest POPRAWNE.

gokek napisał/a:
Auto nie chciało odpalić, gdy odpaliło od razu gasło i tak kilka(naście) razy.

Takie zachowanie wskazuje na problemy z immobiliserem. Kiedy wymieniałeś baterie w pilocie?

Co znaczy "nierówne obroty"? Czy ma myśli falujące obroty, czy taka twarda praca jakby zapłony w cylindrach wypadały?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 11:19   

grzelus2 napisał/a:
Poczytaj troche na forum odnosnie czujnika polozenia walu...

grzelus2, przecież gokek napisał wyraźnie w pierwszym poście :wink:
Cytat:
... Gdy autko jest rozgrzane pali bez problemu ... Gdy autko ciepłe jest igła...


gokek skup się na silniczku krokowym ... odpowiednie dane i instrukcja w Poradach nt. eksploatacji :cool:

gokek napisał/a:
Auto jezdzi normalnie, ale wczoraj nie chciało mi odpalić - dopiero za 3 razem(padał deszcz ...

ta wypowiedź sugeruje znów złą kondycję elementów zapłonowych :shock:

piter34 napisał/a:
Takie zachowanie wskazuje na problemy z immobiliserem. Kiedy wymieniałeś baterie w pilocie?

a w przypadku problemem z immo auto w ogóle odpali ?
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 08, 2009 11:36   

giewu napisał/a:
a w przypadku problemem z immo auto w ogóle odpali ?

Zależy jakiej natury jest problem. Prawidłowo działający lub całkowicie zablokowany immobiliser uniemożliwia odpalenie samochodu, ale nieprawidłowo działający może powodować opisane objawy (osobiście znam 2 takie przypadki, jeden mój a drugi zdzicha44)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
grzelus2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 26
Skąd: GW



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 11:46   

giewu napisał/a:

grzelus2, przecież gokek napisał wyraźnie w pierwszym poście :wink:
Cytat:
... Gdy autko jest rozgrzane pali bez problemu ... Gdy autko ciepłe jest igła...


Dlatego zasugeorwalem mu by wymienil elementy tego ukladu -czytaj uwaznie wszystkie posty:)
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 12:01   

grzelus2 napisał/a:
-czytaj uwaznie wszystkie posty:)
postaram się na przyszłość :oops: ...

... a teraz Ty, proszę przeczytaj uważnie i dokładnie mój post, a zwłaszcza jego pierwszą część :cool:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
gokek 



Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 21
Skąd: Boguszów-Gorce



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 17:52   

piter34 napisał/a:
gokek napisał/a:
temperatura wg wskaznika poprawnie aczkolwiek nie osiaga połowy - 90 stopni - tylko troszeczke poniżej.
gokek napisał/a:
Wymieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten brązowy( w poniedziałek) . Po podłączeniu pod komputer nie wykryto błędu. Wskaźnik na desce od temperatury ciągle źle wskazuje.

Wskazanie delikatnie poniżej połowy jest POPRAWNE.

gokek napisał/a:
Auto nie chciało odpalić, gdy odpaliło od razu gasło i tak kilka(naście) razy.

Takie zachowanie wskazuje na problemy z immobiliserem. Kiedy wymieniałeś baterie w pilocie?

Co znaczy "nierówne obroty"? Czy ma myśli falujące obroty, czy taka twarda praca jakby zapłony w cylindrach wypadały?

Mam 2 piloty i jeden kluczyk oryginalny. w tym oryginalnym nie wymienialem jeszcze baterii a w tym 2 pilocie wymienilem baterie kiedy kupilem auto czyli w lutym 2008 roku i dorobilem do niego kluczyk. Ciagle uzywam oryginalnego.

Co do wskaznika temperatury to czasem sie podniesie aby spadać i podnosic sie ponownie nie zawsze do tego "ponizej połowy" czasem jest to 1/4 zegara roznie. Czujnik temperatury cisnienia cieczy chlodzacej wymieniony. jestem umowiony z kolejnym mechanikiem na wtorek, zobaczymy co on powiem.
 
 
julita 



Dołączyła: 29 Cze 2007
Posty: 3
Skąd: szczecin



Wysłany: Wto Sty 13, 2009 20:32   

Powtórzę się:
Witam, od dłuższego czasu mój 214Si miał podobne objawy - utrudnione odpalanie, kapryśna praca silnika.
Nie pomogła specjalnie wymiana świec i kabli ubiegłej zimy.
Wymiana czujnika temperatury też na krótko pomogła - kaprysy trwały.
Po przestudiowaniu postów na forum przyczyna się znalazła - była nią pęknięta wtyczka czujnika płynu chłodzącego-czasem stykała, czasem nie.
Uruchom zimny silnik i sprawdź czy włączył się wentylator - jeśli tak to sprawdź wtyczkę czujnika na kolanku przewodu gumowego przy chłodnicy - prawa strona.
Powodzenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [rover25] ciężko odpala
jarecki126p Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Sie 25, 2014 18:21
jarecki126p
Brak nowych postów [R25/1.6] Ciężko odpala na zimnym.
piotrekcrash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Sie 18, 2010 16:40
piotrekcrash
Brak nowych postów [r220 sdi] ciezko odpala
radionek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Sie 01, 2010 20:47
Chris83
Brak nowych postów [R220 SDI]Ciężko odpala
Kapussta23 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Cze 11, 2011 12:22
kamax_19
Brak nowych postów [214] Falujace obroty, ciezko odpala
Soczewa214 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Gru 11, 2014 19:48
Soczewa214



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink