Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam.
Mam mały problem, autko bierze mi olej jakieś 0,3-0,5l na 1000km. auto jest na LPG. czy to normalne? wiem że u niektórych producentów zużycie 1l/1000km jest w normie jak jest w tym przypadku? autko chodzi normalnie, minimalnie falują obroty. podczas gwałtownego przyspieszania wydostaje się biały dym z wydechu ale to norma przy gazie. Co mam sprawdzić jeżeli jest awaria? czy zacząć od świec czy nie są czarne? końcówka wydechu jest czysta. proszę o poradę. może ktoś jest z okolic Nowego Sącza?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Mar 06, 2011 23:19, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 06, 2009 21:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Samochód już swoje lata ma i ma prawo podbierać trochę oleju. Ale jeżeli pobiera tyle co mówisz to nie ma tragedii. Znajomy ma octavie i jemu łapie 1 litr na 100km w TDI. Tak to już jest z dziadkami niestety
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Wto Sty 06, 2009 21:50
Jak na te lata to tragedi nie ma. Samochod juz swoj przebieg ma i pierscienie olejowe pewno juz tez nie zbieraja jak w nowym, do tego uszczelniacze na zaworach twarde i popuszczaja sobie. Sprawdzac czesciej olej i bujac do przodu.
Najczęstsze przyczyny nadmiernego zużycia oleju silnikowego objawiajace się koniecznością ustawicznych dolewek to:
1. zużycie elementów silnika
2. wadliwy montaż fabryczny
3. "ciężka noga" kierowcy
4. za niska klasa lepkości SAE
We wszystkich przypadkach dolewkom może zapobiec dobór oleju o odpowiedniej klasie lepkości SAE np. Helix Ultra Racing 10W-60 albo valvoline 10w60 czy motul
Ale jednak najważniejszą kwestia będzie doprowadzenie silnika do ładu.
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach - koszt ok 20zł
Najczestsza przyczyna sa zapiekajace sie pierscienie zgarniajace z powodu gromadzacych sie nagarow.Mozesz sprobowac plukanki do silnika przy wymianie oleju,kilka razy probowalem w roznych autkach i czesto pomoglo jak bylo to w takiej wczesnej fazie jak u Ciebie(sadzac po zuzyciu oleju),a moze i pomoc z tym klepiacym popychaczem i nie boj sie ze sie jakies uszczelki wyplukaja z silnika.Zalac mozesz np Valvoline MaxLive 10W40 to olej do autek z wiekszym przebiegiem(zawiera dodatki "regenerujace" uszczelki i uszczelniacze) i slyszalem duzo dobrych opinii na temat tego oleju ze auta zuzywaja go mniej,a zuzycie w duzej mierze zalezy od jego jakosci.
KRYS napisał/a:
We wszystkich przypadkach dolewkom może zapobiec dobór oleju o odpowiedniej klasie lepkości SAE np. Helix Ultra Racing 10W-60 albo valvoline 10w60 czy motul
W sumie moze pomoc,tylko to pelne syntetyki wiec drogie,ale mozna sprobowac.
Lechos napisał/a:
uszczelniacze na zaworach twarde i popuszczaja sobie.
Racja,to kolejna najczestsza przyczyna brania oleju.Wiec zmiana na MaxLive moze pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum