Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Szarpie gdy zimny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Szarpie gdy zimny
Autor Wiadomość
PiotrekD 



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 8
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Sty 10, 2009 08:17   [R400] Szarpie gdy zimny
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Mam problem z Roverkiem. Po porannym uruchomieniu przy temperaturach poniżej 0 stopni auto przez ok minutę nie ma ochoty wogóle jechać, szarpie, dławi się. Po chwili troche się rozgrzewa i jest wszystko ok. Gdy na dworze jest cieplej nie ma tego problemu. Pzrewody, świece, kopułka nowe. Czujnik temp sprawny. Silnik jest po HGF-ie ale problem z szarpaniem pozostał.
Co mogę jeszcze sprawdzić?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Mar 11, 2011 19:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 10, 2009 08:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sty 10, 2009 08:27   

PiotrekD napisał/a:
Co mogę jeszcze sprawdzić?

tak na początek: silniczek krokowy, elementy układu zapłonowego, paliwo ... good luck :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
PiotrekD 



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 8
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Sty 10, 2009 15:24   

Silniczek krokowy jest sprawny, po zatkaniu jego dolotu silnik gaśnie.
Nie sprawdzałem cewki. Czy to możliwe żeby cewka potrzebowała czasu na rozgrzanie??
Co do paliwa to nie ma róznicy. Jeździłem jakis czas tylko na benzynie ale nie pomogło. Filtr paliwa też zmieniałem w około rok temu.

A może jest problem z zaworami hydraulicznymi? Może olej jest za gęsty. Ostatnio wlałem GM 10W40.
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Sob Sty 10, 2009 15:36   

to nie swiadczy o tym ze silniczek krokowy jewst dobry... jesli silniczek nie dzial ( nie zmienia swojej pozycji tak sie bedzie dzialo) ostatnio uwalilem krokowy i jezdzilem na zepsutym jakis czas jak bylo zimno auto gaslo dlawilo sie dopiero jak zlapalo temp trzymalo obroty (ok 1000) jak zapalisz to wlasnie dzieki silniczkowi lapiesz te 1500 obr. i silnik prawidlowo sie grzeje i pracuje
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
PiotrekD 



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 8
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Sty 10, 2009 15:43   

U mnie nie ma takich obrotów na ssaniu, jest nieco ponad 1000 ale nie 1500. Jak sprawdzić ten silniczek??
 
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Sob Sty 10, 2009 22:29   

po przekreceniu zaplonu powinno byc sluchac takie cykanie wtedy to znak ze silniczek zmienia pozycje... poniewaz gdy gasis auto zamyka dolot... lub jeszcze latwiej jedz na jakis szrot lub jesli masz znjomego poporstu zamien silniczki 5 minut roboty i bedziesz mial 100% pewnosci... tak jak ci pisalem jak jak popsulem wlasny krokowy mialem takie objawy o jakich ty piszesz
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
PiotrekD 



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 8
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 15:46   

Silniczek krokowy jest sprawny, prawidłowo pracuje: zwieksza obroty po włączeniu klimy, przy zdławieniu też podwyższa na chwile.
Niepokoi mnie głośne stukanie zaworów na zimnym, powinny po niedlugim czasie sie wyciszyć, ale u mnie cały czas pracują dosyć głośno. Czy jest możliwe żeby przy hudraulicznych zaworach był za mały lub za duży luz zaworowy?? Czy szklanki się zużywają ? jeśli tak to po czym to poznać? Jaki wpływ ma na prace tych regulatorów jakość oleju silnikowego?
Z góry dzieki za pomoc.
 
 
 
arcx 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 36
Skąd: warszawa



Wysłany: Czw Sty 29, 2009 23:20   

widze, ze mnie zaraz ten problem dopadnie :) mam wrazenie ze jestem na wczesniejszym etapie tego samego, rodzacego sie problemu :) ale juz wiem pod ktorym tematem szukac kiedys odpowiedzi :)
_________________
arcx
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 30, 2009 00:45   

PiotrekD napisał/a:
Czy szklanki się zużywają ?

Zużywają. Cały czas przecież jest tarcie pomiędzy wałkami a szklankami popychaczy. Od oleju zależy czy zużyją się szybciej czy później.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lut 02, 2009 10:20   

PiotrekD czy ten problem występuje na gazie czy na benzynie? czy na obu?
Ja mam ustawioną zbyt niską temperaturę przełączenia na gaz i dlatego u mnie szarpie bo gaz nie jest ogrzany ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Jak zimny to kopci..
danielp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Sob Maj 03, 2008 16:31
danielp
Brak nowych postów [R400] Dławi się gdy zimny
PiotrekD Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Lut 14, 2008 09:32
PiotrekD
Brak nowych postów [R400] Zimny nawiew- nagrzewnica
makupl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Nie Mar 29, 2009 12:40
Lechos
Brak nowych postów [R400 1,6 98'] zagotował się + tylko zimny nawiew
ascaris Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Czw Paź 21, 2010 15:02
ascaris
Brak nowych postów [R400] Zimny silnik na trasie - termostat?
s0ya Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Czw Lut 12, 2009 08:36
s0ya



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink