Wysłany: Sro Sty 14, 2009 13:59 [R400] Słabo grzeje
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
witam.nie wiem czy moj rowerek juz tak ma czy mu cos dolega,jego ogrzewanie nie nazwalbym do najlepszych,jak jechalem vectra to sie mozna bylo ugotowac,a w roverku na tym samym dystansie,czyli 15 minut na wolnych obrotach i 12km trasy to siedzialem w kurtce,fakt ze bylo -10stopni,ale jak wspomnialem w vectrze mozna sie bylo ugotowac,a z nawiewu leci mi nazwalbym to letnim powietrzem.Wiatrak chodzi prawidlowo,filtr kabinowy wymieniony,moze pokretlo cieplo-zimno nie do konca otwiera nawiew cieplego powietrza,co mozna jeszcze sprawdzic?pozdrowionka
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Mar 07, 2011 23:47, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 14, 2009 13:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Diesle do najcieplejszych nie należą niestety , wiele zrobić się chyba nie da.Ja dołożyłem webasto i gorące leci tylko jak mam je włączone, jak tylko wyłącze to ogrzewanie znowu niedomaga. Byćmoże jest to spowodowane zapchaną nagrzewnicą ,która ma słaby przepływ -tego nie wiem a warunki pogodowe zniechećajądo rozkręcania nagrzewnicy.
Dodam ,że termostat ostatnio sam sprawdzałem wciskając rękę pomiędzy chłodnice a silnik i na do połowy rozgrzanym silniku i rura idnąca do chłodnicy nie była gorąca - może taki test nie jest idealny ale napewno mniej kłopotliwy niz wykręcanie termostatu.
Ostatnio zmieniony przez chudson Sro Sty 14, 2009 14:40, w całości zmieniany 1 raz
Kolego chudson nie pisz ze diesle do najcieplejszych nie należą chociaż mój rover sdi tez słabo grzeje ale mam jeszcze VW t4 i po 10 min leci tak gorace powietrze z nawiewu ze aż parzy Kolega chwilke potrzymał przy kratce i normalnie oparzył sobie dłoń w skali od 1-10 grzania Rover otrzymuje 4PTk a moje t4 dostaje 12PTK
Diesle mają słabsze ogrzewanie od benzyniaków i to jest fakt - świadczy o tym choćby to ,że nagrzewają się wolniej od benzyniaków - nie bez powodu wielu producentów fabrycznie montuje w nich świece żarowe w układzie chłodzenia których zadaniem jest szybsze nagrzewanie auta.
Po części masz rację gdyżmoim zdaniem nie należy porównywać nagrzewnicy VW z jakąkolwiek inną - z tak wydajnym systemem ogrzewania wnętrza nie spotkałem sie w żadnym innym samochodzie jednakże nie zmienia to faktu ,że ogółem (pomijając niesprawnośći jakie mogą wystąpić ) benzyniaki są cieplejsze.
chudson, a mógłbyś napisać w jaki sposób masz to webasto podłączone do układu chłodzenia ? Nie chodzi mi o kwestie zasilania umiejscowienia itp tylko gdzie masz podłączone węże przypływ i odpływ z webasto w stosunku do fabrycznego obiegu płynu ?
chudson masz racje ale to ze benzynka sie szybciej rozgrzewa jest zależne od sprawności silnika Benzynowego którego sprawność wynosi 40pare % a Dieselki maja sprawność 50pare% wiec dlatego benzynka sie szybciej rozgrzeje bo silnik wiecej ciepła oddaje w dieslu mniej oddaje i dlatego dlugo się nagrzew i ogólnie gorzej grzeje ale tak to juz jest coś za coś Ogrzewanie w VW to Jest Bajeczne
1 Stan Płynu
2 zaworek przed nagrzewnica czy otwiera/zamyka
3 wyczyścić nagrzewnice
4 termostat gdy nie dogrzewa np na trasie
Ogólnie R Słabo grzeją ale nie wiem jak jest u ciebie moze u ciebie wcale nie grzeje
z tego co wiem to ustawienie na niebieskim ludziku daje powietrze prosto z przed maski,a bialy czesciowo zmieszane z silnikiem,czyli troche cieple,ja mam na bialym,ale i tak przykryte,nie wiem po co ten wynalazek skoro i tak nie mozna go calkowicie zamknac,a mogloby leciec normalne powietrze jak z pozostalych wylotow,musze posprawdzac co sie da,bo niby w roverkach ogrzewanie do najlepszych nie nalezy,ale bez przesady,nie asz tak......
Witam mam podobny problem z grzaniem jutro jade w garaż i działam dodam tylko że to jest zależne od kilku żeczy w moim przypadku problem leży chyba w zapowietrzonym układzie,niby układ samoodpowietrzający a jest odpowietrznik,sprawdz sobie jaki masz płyn jeśli jest wlany koncentrat też może gorzej przyjmować ciepło co mi jeszcze przychodzi na myśl hmm,zaworek w komorze silnika ,zakamieniona nagrzewnica,ale ja na początek bym odpowietrzał i płyn sprawdził.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum