Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Kopcenie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Kopcenie
Autor Wiadomość
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Sro Sty 14, 2009 16:05   [R620] Kopcenie
Typ: SDi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam

mam pytanie jak rano odpalam samochod to za mna jest jedna wielka kupa dymu. Wiadomo diesel to kopci, ale czym to kopcenei jest spowodowane, czy mozna jakos zrobic zeby mniej kopcil??

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Sty 28, 2011 00:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 14, 2009 16:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Sty 14, 2009 16:06   

na czarno czy biało?? świece ok?? długo kręci zaczym zapali?? napisz cos wiecej na ten temat
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
konradlot 




Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 38
Skąd: Londyn



Wysłany: Sro Sty 14, 2009 18:28   

Jeżeli Ci kopci na czarno to może być pół bidy. Sprawdź dwie grubsze rury gumowe w których jest powietrze. Mogą być gdzieś dziurawe i przez to łyka powietrze i jest kiepska mieszanka. Tak było u mnie. Wystarczy dokładnie zakleić albo wymienieć na nowe i potem dobrze przez 15 min go gazowac na maksymalnych obrotach (dać pełen gaz i odpóścić i tak w kółko) aż cały syf z rury wydechowej wyleci. Jeżeli dalej będzie kopcił albo rury gumowe sa całe to zainteresowałbym sie turbinką :) ale jest to żadkość. W 90% są to te rury w komorze silnika.
A jeżeli na biało lub jakby niebiesko to nieciekawie. Ale biało to porządnie że mgła za tobą. Bo w czasie mrozów jak jest samochód zimny to wali białym dymem, ale sprawnie sie on rozchodzi. Ale to uważam dla Ciebie oczywiste :) .
_________________
Rover 420 SLDI 2.0 105KM 1999r
 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Sro Sty 14, 2009 18:54   

Firq napisał/a:
na czarno czy biało?? świece ok?? długo kręci zaczym zapali?? napisz cos wiecej na ten temat


kopci na czarno, swiece wymienione na nowe, i bardzo dlugo trzeba go krecic zeby odpalil. Co do tych rur to ktore trzeba sprawdzic?? Te grube, ktore biegna od chlodnicy??
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Sty 14, 2009 19:04   

Może warto sprawdzić wtryskiwacze ...
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Sty 14, 2009 19:17   

Własnie Moze wtryski ci leją i przy zapalania za duzo dostaje paliwa i dlatego tak długo krecisz Bo Skoro Świece masz nowe to powinien zapalić na strzał :) A jak akumulator wygląda?? dobrze kręci czy słabo ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Sty 14, 2009 19:52   

Świece nowe, a grzeją ? sprawdzałeś przekaźnik ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
konradlot 




Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 38
Skąd: Londyn



Wysłany: Sro Sty 14, 2009 20:23   

Masz zaznaczone na zdjęciu. Jest duża szansa u sąsiada w warsztacie dużo tego pada. Co do wtrysków to wątpie chyba, że lejesz jakieś "chszczoną" oliwkę do baku. Rover ma żadko z nimi kanał a że kiepsko zapala może być przy okazji świece żarowe. Też przerabiałem po za tematem.
_________________
Rover 420 SLDI 2.0 105KM 1999r
 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Sro Sty 14, 2009 22:49   

Jezeli chodzi o swiece sa nowe zalozone od poczatku grudnia, grzeja na 100% bo sprawdzalem. Co do przekaznika to tego nie sprawdzalem i szczerze mowiac nie wiem gdzie sie on miesci i gdzie sie znajduje. Gdy gasnie kontrolka grzania swiec to po chwili slychac jakies pykniecie wiec chyba przekaznik dziala. Jezeli chodzi o akumulator to jest dosc dobry, ladowalem go ostatnio bo padl przy tych -32. A co do palwia to nie wiadomo co sie leje na stacji leje Verve wiec mysle ze leje dobre paliwo, ale ktoz to wie :)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 14, 2009 23:13   

otwórz drzwi, żeby świeciło światełko w środku, następnie przekręć stacyjkę, jesli światełko przygśnie, to przekaźnik jest OK.
Nalej na innej stacji - np shella ale zwykłego diesla :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Czw Sty 15, 2009 09:30   

To znaczy ze przekaznik dziala bo swiatelko lekko przygaslo. Dobra ale mam pytanei skad w tych wezach znalazl sie olej??
I zeby nei zaczynac nowego watku. Co moze byc przyczyna ze klimatyzacja raz dziala a raz nie. Wczoraj wieczorem sprawdzam i dziala, bo wczesniej nei chciala sie wlaczyc. Dzisiaj rano odpalam moja 620 i nic nei dziala. Co moze byc przyczyna??
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 15, 2009 09:38   

olej w weżach jest z turbiny. Kazda puszcza, jeśli jest go dużo i silnik kopci na niebiesko to wróży jej koniec, jeśl jest go rozsadnie, to nic groźnego.
Co do klimy, to ona ma zabezpieczenie przed zamarznięciem parownika i jeśli jest ujemnie na dworze to nie zadziała. Zagrzej auto, daj obieg wewnętrzny a i klima się obudzi :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Sty 15, 2009 09:44   

sammer21 napisał/a:
Co moze byc przyczyna??
Termostat zapobiegający zamarzaniu parownika ?
 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Czw Sty 15, 2009 12:17   

Chyba masz racje bo jak teraz wlaczylem samochod to klima tez sie wlaczyla :) .
Dobra wracajac do tych wezy. To jak wyczyszcze te weze do kopcenie zmiejeszy sie??
Jak samochod stoi i chodzi na wolnych obrotach to dymu nie ma zbyt duzo, prawie wogole go nei ma. Tylko przy odpalaniu.

A tak odbiegajac od tematu czy zna ktos jakiegos diagnoste w okolicach wroclawia ktory sprawdza Roverykat wtrysku na komputerze oraz wszystkie bledy?? Jak ktos zna niech poda adres, telefon badz nie wiem co :)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 15, 2009 12:33   

sammer21 napisał/a:
To jak wyczyszcze te weze do kopcenie zmiejeszy sie??

nie sądze ... ten olej i tak dość szybko powróci. Ale wyczyścić tak czy tak warto :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Sty 15, 2009 13:06   

W każdym Bosch Service powinni mieć komputer spokojnie czytający Roverka ;) Zakłady znajdziesz na stronie http://www.bosch-service.pl
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Czw Sty 15, 2009 13:17   

Dzieki za link .
Ja jednak wolalbym jakis sprawdzony zaklad. :) jak ktos zna to dajcie namiary
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Sty 15, 2009 13:27   

Polecany:

Mag Turbo - Ludwik Preisner
Opis: Zakład zajmujący sie kompleksową naprawą silników diesla (wymiany pasków rozrządu, diagnostyka), a także regeneracją turbosprężarek. Posiadają KTSa.
Adres: Osowa Sień 33, 67-400 Wschowa
Telefon, faks: 065/540 61 88, 500 020 565
_________________
pozdrawiam Skiba
Ostatnio zmieniony przez Skiba Czw Sty 15, 2009 13:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pablocek 



Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 16
Skąd: Puławy



Wysłany: Czw Sty 15, 2009 13:28   Kopcenie R75 2,0 Diesel

Witam

Też miałem problem z kopceniem na czarno. szczególnie pry wysokich obrotach np. przy wyprzedzaniu. Oprocz tego odczuwalem spadek mocy. skorzystałem z Bosch service. Autko naprawili (przeczyścili wszystkie rury z nagaru, wymienili filtr paliwa i powietrza). Ogólnie nieźle autko chodzi po naprawie (nieźle mnie też skasowali 2000 zł - tlumaczyli to wielogodzinną robotą przy grzebaniu). oprócz tego na swoją rękę dolałem do paliwa uszlachetniacz, ktory czyścił silnik i wtryski z osadów. Jego koszt to od około 20 zł. Teraz autko nie kopci mi wcale.

Pozdrawiam

Pablocek
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Czw Sty 15, 2009 16:28   Re: Kopcenie R75 2,0 Diesel

Pablocek napisał/a:
(przeczyścili wszystkie rury z nagaru, wymienili filtr paliwa i powietrza)..... (nieźle mnie też skasowali 2000 zł - tlumaczyli to wielogodzinną robotą przy grzebaniu).


2000 pln :shock: :shock: :shock: za czyszczenie rur i dwa filtry ? za to można kupić prawie dwa silniki ...
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] nierówne obroty oraz nadmierne kopcenie
teroz Rover serii 600, Honda Accord 3 Pią Mar 29, 2013 15:16
sawek112
Brak nowych postów [r620] utrata mocy i kopcenie na czarno silnik zgasł
vck1000 Rover serii 600, Honda Accord 10 Sob Lut 09, 2013 00:19
R.E.D.
Brak nowych postów [R620] Czy części od R400 pasują do R620?
SupportOnline Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Cze 09, 2013 09:36
tronsek
Brak nowych postów [R620] Kłopot ze spalaniem gazu w r620
szags Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Paź 22, 2007 21:39
piter34
Brak nowych postów [R620] Problem z tylna klapa w R620
Chodzi o zalozenie z R600(po kolizji)
lu_cky Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Paź 11, 2009 18:30
marthinez



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink