Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG TF] dodatkowe wskaźniki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG TF] dodatkowe wskaźniki

w zasadzie to żaden tuning - ale chyba tutaj najlepiej pasuje
Autor Wiadomość
andyzpl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 52
Skąd: Myslovitz



Wysłany: Wto Sty 13, 2009 19:57   [MG TF] dodatkowe wskaźniki

Witajcie,

chce zainstalowacw miejscu radia dodatkowe wskaźniki firmy VDO (bo mozna w nich zmienić podświetlenie).
- voltomierz - tutaj wszystko jasne
- amperomierz - jakie zakresy wybrać 30-030 czy 60-0-60 ??
- cisnienie oleju - jako że to silnik bez doładowania to myśle że 0-5 bara w zupelnści wystarczy, i drugie powiazane z tym pytanie o to jaki czujnik kupić, tzn. chodzi mi o gwint, ktoś wie jak w silniku serii K to wygląda ?? (M10x1,0; M14 x 1,5; M18x 1,5)

Ktoś moze mnie poratowac odpowiedzią ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 13, 2009 19:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Sty 15, 2009 17:51   

W katalogu IC mają coś takiego:



lub takiego



Bo jeżeli dobrze rozumiem to masz zamiar wstawić czujnik ciśnienia zamiast tego włącznika ciśnieniowego (prezentowane powyżej)

Czyli wychodzi że może być M12x1,5

Koś kiedyś mówił (chyba AndrewS że jest tam miejsce na czujnik ciśnienia ale to już było by trzeba go zapytać ...
 
 
andyzpl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 52
Skąd: Myslovitz



Wysłany: Czw Sty 15, 2009 19:56   

Dzieki za podpowiedź - własnie miedzy innymi o to mi chodziło :-)
dokladnie o coś takiego chodzi - tylko ze nie chce zrezygnować z oryginalnego czujnika
dodatkowy czujnik chce zamontowac na trójniku lub poprzez taką przelotke na filtr oleju bo jak oglądąłem silnik od spodu to zaślepionego miejsca na dodatkowy czujnik nie zlokalizowałem
zastanawiam sie jeszcze nad wskazaniami - bo czujniki sa w przedziale 0-5 bar (fabryczna kontrolka zapala sie przy 0,3 bara ? )- a nie mam pojecia jakie na takim czujniku wystepuje ciśnienie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Sty 15, 2009 21:36   

W RAVE znalazłem takie oto informacje:

"
Lubrication
System Type......................................... Wet sump, crankshaft driven eccentric rotor pump
Pressure at idle..................................... 1.7 to 3.5 bar
Relief valve opening pressure................. 4.1 bar
Maximum pressure at 6500 rev/min........ 7.0 bar (below 40°C)
Oil pressure warning light switch opens... 0.3 to 0.5 bar
Oil filter................................................ Full flow with disposable canister
"
Dane identyczne dla silników K-seria zwykłych i VVC

Myślę że to wszystko wyjaśnia

Polecam zaopatrzenie się w RAVE - tym bardziej że jest za darmochę :D
 
 
andyzpl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 52
Skąd: Myslovitz



Wysłany: Sob Sty 17, 2009 00:08   

@ Marrkus dzięki :-) właśnie o to mi chodziło.


Zaopatrzyłem sie w rave juz dawno temu -ale niestety nie mam go teraz pod reką i przez kilka tygodni nie bede mial do niego dostepu - dlatego dzieki za informacje :-)

jeszcze tylko jakbys mógł zerknac jaki jest prad ladowania - to rozwiazałbym ostatecznie problem z amperomierzem i mógl dokonac zakupu wskaźników :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 20, 2009 23:27   

andyzpl napisał/a:
amperomierz - jakie zakresy wybrać 30-030 czy 60-0-60


30 A to za malo !!
przecie altek np w takim R 214 Si kanciaku lub poldoroverze typ A127-55 ma max okolo 55 A a wersje z klima 65A
ja w swoim 125p 1.4 mam wskaznik equus, zakres chyba do 50 A i przy odpalaniu z kabli diesela, wskaznik zamknal budzik :-)

andyzpl napisał/a:
- cisnienie oleju - jako że to silnik bez doładowania to myśle że 0-5 bara w zupelnści wystarczy,


ano nie wystarczy
zimny 1.4 spokojnie na wolnych dociaga do 6 barow :-) polsyntetyk 10W40

andyzpl napisał/a:
drugie powiazane z tym pytanie o to jaki czujnik kupić,


u mnie czujnik byl razem z wskaznikiem
i pod ten czujnik zostal zrobiony otwor i gwint w oryginalnym wsporniku filtra oleju
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
andyzpl 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 52
Skąd: Myslovitz



Wysłany: Czw Sty 22, 2009 22:04   

AndrewS napisał/a:
30 A to za malo
przecie altek np w takim R 214 Si kanciaku lub poldoroverze typ A127-55 ma max okolo 55 A a wersje z klima 65A
ja w swoim 125p 1.4 mam wskaznik equus, zakres chyba do 50 A i przy odpalaniu z kabli diesela, wskaznik zamknal budzik


racja. wiec trzeba bedzie kupic 60-0-60 - wiekszych juz vdo nie produkuje ;-)
najwyzej bedzie czasami zamykał budzik ;-)

AndrewS napisał/a:
ano nie wystarczy
zimny 1.4 spokojnie na wolnych dociaga do 6 barow


wiec kolejny czujnik bedzie do 10 barów - to powinno byc ok

AndrewS napisał/a:
pod ten czujnik zostal zrobiony otwor i gwint w oryginalnym wsporniku filtra oleju


ja chyba kupie taką przelotkę pod filtr oleju.


wielkie dzieki za wszystkie info :-) teraz juz wiem co kupować :-) warto by zabaweczke o kilka gadzetów na kolejny letni sezon doposażyć ;-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wskazniki doladowania - Opinie
Remigiusz Tuning mechaniczny 6 Nie Mar 24, 2013 15:31
Remigiusz
Brak nowych postów Jak uzyskać dodatkowe 30 koni z silnika 2,5 v6
luzmagister Tuning mechaniczny 30 Wto Sie 12, 2008 18:41
Sachar



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink