Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 52 Skąd: Myslovitz
Wysłany: Wto Sty 13, 2009 19:57 [MG TF] dodatkowe wskaźniki
Witajcie,
chce zainstalowacw miejscu radia dodatkowe wskaźniki firmy VDO (bo mozna w nich zmienić podświetlenie).
- voltomierz - tutaj wszystko jasne
- amperomierz - jakie zakresy wybrać 30-030 czy 60-0-60
- cisnienie oleju - jako że to silnik bez doładowania to myśle że 0-5 bara w zupelnści wystarczy, i drugie powiazane z tym pytanie o to jaki czujnik kupić, tzn. chodzi mi o gwint, ktoś wie jak w silniku serii K to wygląda (M10x1,0; M14 x 1,5; M18x 1,5)
Ktoś moze mnie poratowac odpowiedzią
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 13, 2009 19:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 52 Skąd: Myslovitz
Wysłany: Czw Sty 15, 2009 19:56
Dzieki za podpowiedź - własnie miedzy innymi o to mi chodziło
dokladnie o coś takiego chodzi - tylko ze nie chce zrezygnować z oryginalnego czujnika
dodatkowy czujnik chce zamontowac na trójniku lub poprzez taką przelotke na filtr oleju bo jak oglądąłem silnik od spodu to zaślepionego miejsca na dodatkowy czujnik nie zlokalizowałem
zastanawiam sie jeszcze nad wskazaniami - bo czujniki sa w przedziale 0-5 bar (fabryczna kontrolka zapala sie przy 0,3 bara ? )- a nie mam pojecia jakie na takim czujniku wystepuje ciśnienie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Sty 15, 2009 21:36
W RAVE znalazłem takie oto informacje:
"
Lubrication
System Type......................................... Wet sump, crankshaft driven eccentric rotor pump
Pressure at idle..................................... 1.7 to 3.5 bar
Relief valve opening pressure................. 4.1 bar
Maximum pressure at 6500 rev/min........ 7.0 bar (below 40°C)
Oil pressure warning light switch opens... 0.3 to 0.5 bar
Oil filter................................................ Full flow with disposable canister
"
Dane identyczne dla silników K-seria zwykłych i VVC
Myślę że to wszystko wyjaśnia
Polecam zaopatrzenie się w RAVE - tym bardziej że jest za darmochę
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 52 Skąd: Myslovitz
Wysłany: Sob Sty 17, 2009 00:08
@ Marrkus dzięki właśnie o to mi chodziło.
Zaopatrzyłem sie w rave juz dawno temu -ale niestety nie mam go teraz pod reką i przez kilka tygodni nie bede mial do niego dostepu - dlatego dzieki za informacje
jeszcze tylko jakbys mógł zerknac jaki jest prad ladowania - to rozwiazałbym ostatecznie problem z amperomierzem i mógl dokonac zakupu wskaźników
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
amperomierz - jakie zakresy wybrać 30-030 czy 60-0-60
30 A to za malo
przecie altek np w takim R 214 Si kanciaku lub poldoroverze typ A127-55 ma max okolo 55 A a wersje z klima 65A
ja w swoim 125p 1.4 mam wskaznik equus, zakres chyba do 50 A i przy odpalaniu z kabli diesela, wskaznik zamknal budzik
andyzpl napisał/a:
- cisnienie oleju - jako że to silnik bez doładowania to myśle że 0-5 bara w zupelnści wystarczy,
ano nie wystarczy
zimny 1.4 spokojnie na wolnych dociaga do 6 barow polsyntetyk 10W40
andyzpl napisał/a:
drugie powiazane z tym pytanie o to jaki czujnik kupić,
u mnie czujnik byl razem z wskaznikiem
i pod ten czujnik zostal zrobiony otwor i gwint w oryginalnym wsporniku filtra oleju
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 52 Skąd: Myslovitz
Wysłany: Czw Sty 22, 2009 22:04
AndrewS napisał/a:
30 A to za malo
przecie altek np w takim R 214 Si kanciaku lub poldoroverze typ A127-55 ma max okolo 55 A a wersje z klima 65A
ja w swoim 125p 1.4 mam wskaznik equus, zakres chyba do 50 A i przy odpalaniu z kabli diesela, wskaznik zamknal budzik
racja. wiec trzeba bedzie kupic 60-0-60 - wiekszych juz vdo nie produkuje
najwyzej bedzie czasami zamykał budzik
AndrewS napisał/a:
ano nie wystarczy
zimny 1.4 spokojnie na wolnych dociaga do 6 barow
wiec kolejny czujnik bedzie do 10 barów - to powinno byc ok
AndrewS napisał/a:
pod ten czujnik zostal zrobiony otwor i gwint w oryginalnym wsporniku filtra oleju
ja chyba kupie taką przelotkę pod filtr oleju.
wielkie dzieki za wszystkie info teraz juz wiem co kupować warto by zabaweczke o kilka gadzetów na kolejny letni sezon doposażyć
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum