Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover 200 silverstone '97 1.4] poszarpujący silnik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[rover 200 silverstone '97 1.4] poszarpujący silnik
Autor Wiadomość
radeon80 




Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: Kołobrzeg



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 19:05   [rover 200 silverstone '97 1.4] poszarpujący silnik

Witam
Mam problem z poszarpującym silnikiem mianowicie miałem dziurę w tłumiku i jak wybrałem się w dłuższą trasę po jakimś czasie zaczęła się właśnie zabawa. Czyli po zwolnieniu na skrzyżowaniu do ok 15 km/h dodając dużo gazu na drugim biegu silnik poszarpuje tak z dwa trzy razy i spokój. Próbowałem czy robi coś podobnego na wyższym biegam i doszedłem do wniosku, że na każdym biegu jak zwolnię dość znacznie w stosunku do biegu np. do 40 na piątce to przez chwile poszarpuje. Po wymianie tłumików problem jest dalej więc nie wiem czy to była bezpośrednia przyczyna czy zbieg okoliczności. Nie wiem czy jest jakaś możliwość zdiagnozowania tego np. podłączając samochód do komputera czy coś i tam wykaże co jest nie tak(np. przebicie na przewodach) czy raczej tak łatwo się nie wykpię. nie chciał bym z kolei wymieniać połowy układu zapłonowego a okaże się że to lambda czy coś. Chyba że ktoś ma sugestie to chętnie posłucham.
pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 18, 2009 19:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 19:30   

radeon80 napisał/a:
jak zwolnię dość znacznie w stosunku do biegu np. do 40 na piątce to przez chwile poszarpuje
i Ty sie dziwisz, ze szarpie? nie ta predkosc do tego przelozenia :wink:
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 19:32   

chyba się koledze znudził stary wał korbowy ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
radeon80 




Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: Kołobrzeg



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 20:02   

Nie nie to jest jasne że nie ta prędkość tylko dziwi mnie szarpanie na drugim biegu tu jest raczej problem, to 40 na piątce to już tylko sprawdzałem, jeździć tak nie jeżdżę. Wkurza mnie po prostu poszarpywanie na skrzyżowaniach.
 
 
szymon1986 



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 233
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 20:17   

też tak miałem,wymieniłem f.paliwa ( okazało się że mam oryginalny Roverowski pordzewiały aż ;) ) przeczyściłem krokowca i póki co nie świruje i nie szarpie a też mnie to wkurzało :)
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 20:30   

ja też tak miałem, pomogło dopiero wymienienie kabli WN i świec.
 
 
radeon80 




Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: Kołobrzeg



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 20:43   

ok zacznę chyba od świec i przewodów WN i zobaczę jak wygląda kopułka. A wie ktoś może jak łatwo zdiagnozować czy to na pewno to? Słyszałem cos o oglądaniu kabli w ciemnym miejscu tylko nie wiem na ile to działa :lol:

[ Dodano: Nie Sty 18, 2009 20:46 ]
A i zdarza się że jak szybko przyspieszam to zawiesza się na chwilę silnik na wyższych obrotach nie zawsze ale zdarza się, może to ma coś z tym wspólnego. Gdzieś tam czytałem że to może być przepchany jakiś element od powietrza czy coś.
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 20:48   

na tyle ze podnosisz maske jak jest ciemno i odpalasz auto i patrzysz czy kable "swieca"

[ Dodano: Nie Sty 18, 2009 20:49 ]
a jak ci sie silnik zawiesz to raczej mamy winnego :) silnik krokowy takie cos powoduje... pewnie jest juz duzo osadu i silniczek gubi kroki :)
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 20:53   

radeon80 napisał/a:
A wie ktoś może jak łatwo zdiagnozować czy to na pewno to?

najlepiej zdejmij kopułkę i zobacz jak ona wygląda, no i palec też. jak będzie git to wyczyść na glanc i załóż z powrotem.

jak założysz kable to odpal motor po ciemku i popsikaj wodą (z takiego spryskiwacza jak od płynu do mycia szyb) na kable. jak będzie dyskoteka - kable do wymiany.

świece ciężko ocenić, czy są dobre, ja próbuję na oko i "czuja" zawsze i udaje mi się zdiagnozować, ale to żadna metoda ...

aha, zanim wyjmiesz świece to wyczyść je dobrze szczotką stalową i wkręć, może obejdzie się bez wymiany (u mnie się nie obeszło i trzeba było wymieniać).
 
 
radeon80 




Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: Kołobrzeg



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 21:47   

Czyli co silniczek krokowy do wymiany czy da się jakoś wyczyścić?

[ Dodano: Nie Sty 18, 2009 22:13 ]
Ale na początek sprawdzę układ zapłonowy a później zajmę się silniczkiem krokowy muszę jeszcze zorientować się co do niego bo z tego co czytałem to tam może być więcej rzeczy wpływających na jego prace sprawdzę jeszcze styki i je przeczyszczę.
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 22:27   

z silniczkiem ostroznie bo mozna go latwo posusc ... jak nie wiezysz poczytaj moje posty sam nie wiedzialem jak sie za to zabrac i skonczylo sie na 100 zl w plecy... gdy go odkrecisz nich ci nie przyjdzie wlaczac zaplon bo wyskoczy :) a i nie naciskaj go ani nic w tym stylu bo go przestawic ( ten bolec) i tez to moze byc koniec silniczka...
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
radeon80 




Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: Kołobrzeg



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 22:47   

Ok to się zastanowię czy go w ogóle ruszać jak na razie sprawdzę przewody i resztę od zapłonu i wymienię filtr paliwa. Samo zawieszanie się obrotów jest chwilowe dosłownie podczas zmiany biegów na na momencik wskazówka obrotów zatrzymuje się i opada. Zauważyłem że jak jadę szybciej przez dłuższy czas np 120 to jak puszcze gaz przez moment czuje jak silnik utrzymuje obroty i dopiero zaczyna hamować silnikiem. Ale to jak pisałeś prawdopodobnie świruje ten silniczek.
ok na razie poszperam delikatnie.
 
 
zapal 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 508
Skąd: Z Google :)



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 22:49   

tzn sluchaj bo moze troche cie przestraszylem ... da sie go wyczyscici bez problemu ale poprostu trzeba uwazac i robic to tak jak czesto bylo opisywane na forum :)
_________________
www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci :)
 
 
radeon80 




Dołączył: 26 Lip 2008
Posty: 20
Skąd: Kołobrzeg



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 22:57   

ok poszperam i zobaczymy co z tego wyjdzie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R214 i 16v Silverstone]
uszczelka do szybedachu
DeeBo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Sie 23, 2007 14:33
piter34
Brak nowych postów [R200 1.4 16V Silverstone '99 3d]
Wyciek ze skrzyni !
introooz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Kwi 05, 2009 09:39
Himen
Brak nowych postów [R200 1.4 16V '99 Silverstone]
Proszę o pomoc
introooz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lip 15, 2009 15:19
DANTE79R
Brak nowych postów [200 98r silverstone 1,4Si] przekładka
Biernik20 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Sty 11, 2009 00:38
Biernik20



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink