Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Zimny płyn chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Zimny płyn chłodnicy
Autor Wiadomość
wiktorio0001 



Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 51
Skąd: warszawa



Wysłany: Pon Sty 19, 2009 17:26   [R416] Zimny płyn chłodnicy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam.
Mam pewien problem i proszę o radę.
Dzisiaj poczułem z pod maski taki dziwny smrodek, jakby gumy. I tak sobie tam patrzyłem.
Przy okazji odkręciłem zbiorniczek wyr. i ku mojemu zdziwieni płyn w nim był całkowicie zimny. Dodam że wcześniej przejechałem ok 30km i temperatura była na wskaźniku ok 90stopni.
Stąd moje pytanie. Co to może być?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Mar 08, 2011 00:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 19, 2009 17:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
timer 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 143
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Pon Sty 19, 2009 19:53   

odpal samochód na parkingu niech pochodzi troszke lub jak przyjedziesz z jakiejś trasy zostaw go na załączonym silniku poczekaj aż wentylator sie włączy i możesz sprawdzić czy jest dalej zimny płyn .Według mnie juz nie powinien być bo powinno przejść troszkę wody przez zbiorniczek wyrównawczy
 
 
 
wiktorio0001 



Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 51
Skąd: warszawa



Wysłany: Pon Sty 19, 2009 20:09   

Czyli sugerujesz że to może być normalne??? :lol:
 
 
 
danterape 



Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 69
Skąd: brak



Wysłany: Pon Sty 19, 2009 20:22   

przy temperaturach -10 i jezdzie na obrotach max 2 - 3 tys moze byc to wedlug mnie normalne
 
 
wiktorio0001 



Dołączył: 14 Lip 2006
Posty: 51
Skąd: warszawa



Wysłany: Pon Sty 19, 2009 20:31   

To by mi kamień z serca spadł. Z tym że dzisiaj nie było -10

[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 18:04 ]
A dzisiaj zrobiłem ponad 100 km i dalej płyn jest zimny. To chyba jest jednak coś nie tak?
 
 
 
timer 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 143
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Wto Sty 20, 2009 21:51   

jak tak to bym sprawdził drożność tego ciękiego przewodu co idzie od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego może wlot zbiorniczka jest zatkany i nie masz odprowadzenia najgorętszej wody do zbiorniczka wyrównawczego
 
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 20, 2009 21:55   

wiktorio0001 napisał/a:
To by mi kamień z serca spadł. Z tym że dzisiaj nie było -10

[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 18:04 ]
A dzisiaj zrobiłem ponad 100 km i dalej płyn jest zimny. To chyba jest jednak coś nie tak?


A termostat to działajet ...?? Bo jak niet, to będzie tylko mały obieg i do zbiorniczka nic nie tarfi ciepłego. (oczywiście mogę się mylić :hmm: )
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Wto Sty 20, 2009 22:01   

fearless napisał/a:
A termostat to działajet ...?? Bo jak niet, to będzie tylko mały obieg i do zbiorniczka nic nie tarfi ciepłego. (oczywiście mogę się mylić


No chyba się mylisz :wink: na małym obiegu to by go zagotował, raczej jest całkiem otwarty i płyn krąży po dużym obiegu .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sty 20, 2009 22:12   

Jary napisał/a:
fearless napisał/a:
A termostat to działajet ...?? Bo jak niet, to będzie tylko mały obieg i do zbiorniczka nic nie tarfi ciepłego. (oczywiście mogę się mylić


No chyba się mylisz :wink: na małym obiegu to by go zagotował, raczej jest całkiem otwarty i płyn krąży po dużym obiegu .


Niekoniecznie, przy niskich temperaturach, i w miarę dużych prędkościach, może wystarczyć chłodzenie powietrzem... chyba że znów się mylę ... :hmm:

[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 22:16 ]
Chociaż możesz mieć rację, przy ciągle otwartym termostacie, cały czas jest duży obieg, co nie pozwala zagrzać się silnikowi i w rezultacie jest zimny płyn w zbiorniczku.... Eureka :P
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Sty 20, 2009 22:28   

fearless napisał/a:
Chociaż możesz mieć rację, przy ciągle otwartym termostacie, cały czas jest duży obieg, co nie pozwala zagrzać się silnikowi i w rezultacie jest zimny płyn w zbiorniczku.... Eureka :P


To raczej nie to, bo wskaznik temperatury pokazuje 90 stopni. Jak ja kiedys przy temperaturze w okolicach 0 jechalem bez termostatu te wskaznik temperatury w ogole sie nie podnosil i plyn faktycznie nie byl goracy (ale nie powiem, ze zimny).

Rozumiem, ze pozostale weze sa cieple. Ten nad chlodnica z ktorego powinien isc wezyk do zbiornika wyrownawczego rowniez ? Leje sie z tego cienkiego do zbiornika wyrownawczego ? Jak nie, to tak jak napisal timer.
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 09:25   

Dzis z ciekawosci po trasie liczacej okolo 40 km sprawdzilem cieplote plynu chlodniczego w zbiorniczku wyrownawczym i tez byl zimny. Termostat puszcza bo gorny waz i polowa chlodnicy byly gorace, druga polowa i waz dolny byly zimne. Wiec chyba wszystko ok poniewaz zimne powietrze schladza plyn w chlodnicy (nie na tyle goracy aby sie calkowicie termostat otworzyl) i spowrotem juz sobie leci chlodny.
PS. Przy okazji sprawdania dolnego weza przypalilem sobie rekaw kurtki o kolektor :evil:
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 10:11   

secio napisał/a:
To raczej nie to, bo wskaznik temperatury pokazuje 90 stopni. Jak ja kiedys przy temperaturze w okolicach 0 jechalem bez termostatu te wskaznik temperatury w ogole sie nie podnosil i plyn faktycznie nie byl goracy (ale nie powiem, ze zimny).
No to jasno wynika, że teraz termostat nie zdążył się jeszcze otworzyć i stąd silnik ma temperaturę pracy. Jechałeś bez, czyli cały czas na dużym obiegu, czyli tak jakby termostat był ciągle otwarty.
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 10:59   

thef napisał/a:
secio napisał/a:
To raczej nie to, bo wskaznik temperatury pokazuje 90 stopni. Jak ja kiedys przy temperaturze w okolicach 0 jechalem bez termostatu te wskaznik temperatury w ogole sie nie podnosil i plyn faktycznie nie byl goracy (ale nie powiem, ze zimny).
No to jasno wynika, że teraz termostat nie zdążył się jeszcze otworzyć i stąd silnik ma temperaturę pracy. Jechałeś bez, czyli cały czas na dużym obiegu, czyli tak jakby termostat był ciągle otwarty.


Moja kwestia miala wnosic do dysksji tylko tyle, ze w/g objawow ktore znam, ciagle otwarcie termostatu byloby zauwazalne na wskazniku temperatury, dlatego wstepnie wykluczylem te opcje.
Bo nie bardzo zrozumialem na co zwracasz uwage w zwiazku z moja kwestia ;) .
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 11:12   

secio napisał/a:
Moja kwestia miala wnosic do dysksji tylko tyle, ze w/g objawow ktore znam, ciagle otwarcie termostatu byloby zauwazalne na wskazniku temperatury, dlatego wstepnie wykluczylem te opcje.
Bo nie bardzo zrozumialem na co zwracasz uwage w zwiazku z moja kwestia ;) .
Skoro podałeś taki przykład z jazdą bez termostatu, to coś takiego nie będzie powodem zimnego płynu w zbiorniczku. Moim zdaniem wszystko jest w porządku. Widocznie jest na tyle zimno, że termostat się nie otwiera. Popieram po prostu Twoją teorię ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Zimny przewód gumowy chłodnicy
radek8333 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pon Lut 11, 2013 20:10
trebor03
Brak nowych postów [R416] Płyn do chłodnicy
oczar321 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Cze 09, 2008 21:02
tetryk
Brak nowych postów [R416] Płyn do chłodnicy
beti30 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lis 05, 2008 11:41
beti30
Brak nowych postów [R416] Jaki płyn wlać do chłodnicy?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Paź 22, 2008 09:42
morris
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Zimny płyn w zbiorniku wyrównawczym]
inters12 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Kwi 23, 2013 05:58
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink