Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 VI '98 K16] HGF czy uszczelka kolektora dolotowego ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 VI '98 K16] HGF czy uszczelka kolektora dolotowego ?

[Foto] Tylko jedna świeca ma oznaki spalania płynu. Brak typowych objawow HGF.
Autor Wiadomość
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Sob Sty 17, 2009 12:29   [R200 VI '98 K16] HGF czy uszczelka kolektora dolotowego ?

Witam!

Jezeli płyn chłodniczy dostaje się tylko do jednego cylindra, pierwszego licząc jak na rysunku w załączniku (od strony kierowcy), możliwe że to nie HGF tylko uszczelka kolektora ssącego ?
Silnik nie stracił mocy, nie widac plynu w oleju ani oleju w plynie, rano odpala bez problemu tylko ubywa płynu nawet w ilosci okolo 0.5l/100km. Prawdopodobnie w plynie znajduja sie śladowe ilosci CO2.
Najgorsze w tym wszystkim, jest to, że ZAWSZE po schlodzeniu silnika na poczatku nie ma ogrzewania, nie otwiera sie duzy obieg, wskazówka temperatury wędruje poza połowe, czasem nawet do 3/4 skali. Jak już się odpowietrzy to nie ma problemów z chłodzeniem i ogrzewaniem aż do następnego schlodzenia. Tylko takie przegrzewanie moze w koncu doprowadzic do HGF albo i gorzej...
Przypominam ze mam metalowy kolektor, bo o tym ze te plastikowe nagminnie ciekna czytalem n razy ;) .
Prosze o rady i sugestie, bo pogoda nie nastraja do oparacji na otwartym sercu Roverka, jezeli taka nie jest konieczna.

Pozdrawiam,
Mariusz
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 17, 2009 12:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 18, 2009 23:34   

a silnik jak dlugo sto,i to na poczatku zaraz po uruchomieniu pracuje na 3 cylindry ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Pon Sty 19, 2009 00:05   

AndrewS napisał/a:
a silnik jak dlugo sto,i to na poczatku zaraz po uruchomieniu pracuje na 3 cylindry ??

No wlasnie od razu po uruchomieniu pracuje normalnie. Maksymalnie stal moze z 2 dni i pracowal normalnie.
Nastawiam sie na wymiane uszczelki pod głowica, ale zaczne od sciagniecia kolektora ssacego i dopiero pozniej zamowie czesci. Jezeli tam EWIDENTNIE zobacze ze jest wyciek z tego slepego kanalu wodnego to wymienie tylko uszczelke kolektora i zobacze co bedzie.

Przy okazji... moze mi ktos powiedziec po co tam ten drugi, slepy kanał wodny ?
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 19, 2009 00:13   

tez sie zastanawialem po co on jest

hmm przy metalowych kolektorach rzadko zdarza sie ta przypadłość, ale ja tez bym to sprawdzil zanim dobieral bym sie do glowicy
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Pon Sty 19, 2009 21:40   

Sciagnąłem dzisiaj kolektor ssący. Poniżej przedstawiam fotki tego co się ukazało.
Z obserwacji, to:
- na uszczelce nic konkretnego nie widać. Trudno zeby bylo cos widac jak jest plastikowa. Przy sciaganiu sie połamała, szczególnie przy tym felernym kanale wodnym.
- Wokół kanału wodnego widać jakby zacieki, brud etc. Mniej wiecej to samo jest przy drugim.

Celowo zostawiam foto bez własnego komentarza, żeby nie sugerować tych które ewentualnie się pojawią.
Przypominam, że w zasadzie to miałem wymieniać uszczelkę pod głowicą...
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 19, 2009 21:59   

dziwnie wyglada ten pierwszy kanal, jakis taki nagar, jasny nalot
chyba za cienki jestem, zeby stawiac diagnoze
kanal wodny jest jednak dosc blisko i moglo sie petrygo przedostawac,
w kanale ssacym jest podcisnienie i plyn mogl dostawac sie tylko przy pracujacym silniku,
a moze peknieta jest tam gdzies glowica ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
KoObi89 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 168
Skąd: Tarnowiec/Tarnów

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 19, 2009 22:10   

Dokładnie jakiś miesiąc temu miałem ten sam problem w swoim Roverku i wymieniłem uszczelkę pod głowicą i później pompke wody bo jak się okzało na niej też uciekał płyn i od tego czasu jest spokój :) ...Pozdrawiam :wink:
_________________
Kobi :D
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Pon Sty 19, 2009 22:20   

AndrewS napisał/a:
dziwnie wyglada ten pierwszy kanal, jakis taki nagar, jasny nalot


Mi to wyglada ewidentnie na nalot po spaleniu Petrygo. Na gornych sciankach ma jeszcze zielonkaw-niebieski nalot. W sumie to uznalem za pewnik... w koncu to od ubytku plynu sie zaczelo.
Zakladajac, ze to plyn jest winowajca tych nalotow. Moze sie tam dostac przez uszczelke pod glowica ? Bo jezeli nie, to napewno ona jest winna... pytanie brzmi, czy tylko ona.
Dodam jeszcze, ze jakies 8-9kkm temu zakladalem instalacje gazowa i jest duze prawdopodobienstwo ze instalator sciagal kolektor zeby wwiercic wtryski.

Cytat:
a moze peknieta jest tam gdzies glowica ??

Taka opcja tez jest. Ogladajac to co moglem nic nie widac.

KoObi89 napisał/a:
Dokładnie jakiś miesiąc temu miałem ten sam problem w swoim Roverku i wymieniłem uszczelkę pod głowicą i później pompke wody bo jak się okzało na niej też uciekał płyn i od tego czasu jest spokój :)


Czy Twoj komentarz jest do objawow, wygladu swiecy, czy wygladu kanalow ssacych ?
Bo ja teraz mam zamiar sie wstrzymac z rozpoławianiem głowicy, bo może jedynym problemem jest wyciek do kolektora ssacego.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 19, 2009 22:39   

secio napisał/a:
Moze sie tam dostac przez uszczelke pod glowica ?


w/g mnie nie moze sie dostac, bo uszczelka przeciez jest nizej
wiec zostaja dwa przypadki, albo peknieta glowica, albo uszczelka kolektora ssacego

secio napisał/a:
Dodam jeszcze, ze jakies 8-9kkm temu zakladalem instalacje gazowa i jest duze prawdopodobienstwo ze instalator sciagal kolektor zeby wwiercic wtryski.


moze zle dokrecil kolektor, np za lekko, warto miec klucz dynamometryczny
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Sty 20, 2009 09:37   

secio napisał/a:
Mi to wyglada ewidentnie na nalot po spaleniu Petrygo

Najbardziej prawdopodobne, odparowany glikol daje wlaśnie taki nalot...

Najlepiej niech kolega wymieni tą uszczelkę i sie okaże :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
gindingo 



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 1
Skąd: anglia



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 17:07   

panowie parametry dociagania srub w glowicy rover 200 (uszczelka death) 1 20Nm potem 180 ile to jest w Nm :twisted:
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 19:33   

gindingo napisał/a:
panowie parametry dociagania srub w glowicy rover 200 (uszczelka death) 1 20Nm potem 180 ile to jest w Nm :twisted:


Wg Rave (ja tej metody zupełnie nie uznaję) jest tak - najpierw dokręca się śruby (oczywiście zgodnie z odpowiednią kolejnością) momentem 20 Nm, a potem są dwa etapy dokręcania śrub o 180 STOPNI (czyli pół obrotu). Dla mnie dokręcanie tych śrub o tak duży kąt to wręcz idealny przepis na co najmniej, nadwyrężenie materiału śruby, jej gwintu, gwintu magistrali, w którą te śruby są wkręcane oraz - w wyniku drastycznej różnicy naprężeń dokręconych i nie dokręconych śrub w trakcie robienia tego - także nadwyrężenie materiału uszczelki głowicy i jej samej.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3636
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 25, 2009 22:22   

gindingo napisał/a:
ile to jest w Nm


moj dynamometr pokazal cos kolo 55 Nm
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Sty 26, 2009 17:54   

AndrewS napisał/a:
gindingo napisał/a:
ile to jest w Nm


moj dynamometr pokazal cos kolo 55 Nm


Ja na tyle "kręciłem" śruby w moim silniku, ale tą wartość osiągnąłem w trakcie siódmego etapu dokręcania. Oczywiście, wszystko zgodnie z kolejnością.
Jest super, nic nie cieknie, moc silnik ma. I pojeździ jeszcze długo, o ile nie trzaśnie pasek rozrządu, a to z każdym dniem, coraz bardziej prawdopodobne, bo niem mam kiedy, czym i jak tego ruszyć, a jeżdżę niemało, dziennie sto i więcej km.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 18:12   

Uzupełniam temat dla potomnych.
Sama wymiana uszczelki kolektora ssącego nic nie dała.
Po ściągnięciu głowicy uszczelka głowicy co prawda cała, ale za to powierzchnię głowicy zaatakowały wżery widoczne w temacie http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=35863 .
Jeden z nich był pod metalowym pierścieniem uszczelki dociskanym do tulei cylindrów, i stamtąd najpewniej przedmuch do układu chłodzenia.
Skąd tyle osadu z płynu w samym kolektorze ssącym - pozostało bez odpowiedzi. Nie chce mi się wierzyć, że mogło się to cofać z cylindrów... ale kto wie ;) .
Póki co, po 250km od wymiany uszczelki na MLS + nowy typ magistrali olejowej jest OK.

Pzdr,
Mariusz
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R 214Si '97] Uszczelka kolektora dolotowego
Lukaszn2006 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Paź 12, 2010 19:38
des
Brak nowych postów [214si] uszczelka kolektora dolotowego pomocy
xxbanasxx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Cze 30, 2015 19:05
robsson78
Brak nowych postów [MG ZR 160] - rodzaje kolektora dolotowego
Saper Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Lip 03, 2011 13:23
Kozik
Brak nowych postów [rover 214 si 97r] koszt kolektora dolotowego
fenster Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Wrz 24, 2007 21:27
giewu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink