Wysłany: Pon Sty 05, 2009 16:23 [R220] Źle działa nawiew wewnątrz auta
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Chciałem dowiedzie się jak u was działa dmuchawa wewnątrz w aucie. Gdy załączam na 1 lub 2 stopień dmuchania to nic nie słychac, ani nic nie czuc, by jakieś powietrze dmuchało. Natomiast na 3 i 4 stopniu i słychac i czuc, że powietrze dmucha. Co może by przyczyną, czy u was też tak jest?
Proszę pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 15, 2011 15:51, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 05, 2009 16:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
No opis jest bardzo fajny Tylko np u mnie nie działa na 1 biegu nawiew ale klima na nim się włącza co w ogóle mnie zaskakuje Nie dmucha ale dioda od klimy świeci
Jak się ociepli to się zabiorę za to bo teraz w zimę 1 bieg jest nie do zastąpienia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 146 Skąd: Dobre
Wysłany: Wto Sty 06, 2009 01:13
mi dzisiaj padł rezystor, nie chodził nawiew na 1 i 2 biegu. nie znam sie na takich naprawach ale dzieki forum uporałem się z problemem w 30 minut ( moze dlatego ze bylo chol**** zimno i sie spieszyłem)
ylko np u mnie nie działa na 1 biegu nawiew ale klima na nim się włącza co w ogóle mnie zaskakuje Nie dmucha ale dioda od klimy świeci
No i wszystko się zgadza.
Nie działa sam dopływ prądu do wentylatora, bo spalił się opornik, ale reszta układów działa, więc klima też.
Przepala się jeden drucik.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
gdzie dokładnie umiejscowione są te rezystory, bo na zdjęciu technicznego FAQ, wygląda mi to na schowek ale mogę się mylic, więc poradźcie, czy są to w konsoli środkowej, pod przełącznikami nawiewu?
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 146 Skąd: Dobre
Wysłany: Wto Sty 06, 2009 15:44
zywy30, tak to jest schowek, odkrecasz dwie sróby od schowka i masz taka srebrna blaszke pionowa po prawej stronie jest czarna puszka przykrecana na dwie śrubki do której idzie biała kostka, tam są te rezystory
Prawdopodobnie to to, ale za 1-2 zł możesz mieć takie rezystory w sklepie z częściami eletronicznymi, a za piwo gość od naprawy TV powinien Ci je wlutować, więc nie wiem, czy jest sens wydawać 85 zł.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Myślę, że z danymi podanymi na stronie gość od naprawy TV sam znajdzie odpowiedni opornik w jakimś starym TV lub suszarce do włosów.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Chcę się dostać do tych oporników, ale nie chcę urwać tej kostki (zaznaczonej czerwoną strzałką poniżej). Czy żeby ją wyjąć, to mam nacisnąć tam gdzie pokazuje strzałka czy po prostu wyciągnąć bez naciskania czegokolwiek?
I jeszcze jedno, skoro już mowa o nawiewie, czy to normalne, że Rover 214Si (96r.) nie jest wyposażony w filtr kabinowy? Bo po otwarciu obudowy filtra, okazało się, że obudowa jest pusta.
Czy zatem filtr kabinowy jest w ogóle potrzebny? Czy warto wydać te ok. 60-70 zł?
OK, dzięki za wyjaśnienia.
Klimy nie mam, ale może i tak zdecyduję się na ten filtr nawiewu.
Wytłumaczcie mi jeszcze taką rzecz.
Otóż jako że nie działa mi nawiew w pozycji 1, wymontowałem tę płytkę z opornikami i oczywiście jedna spirala (zdjęcie nr 1) jest przerwana.
Pomyślałem sobie, że wystarczy tak zahaczyć zwoje tej spiralki, żeby były zetknięte (zdjęcie nr 2). Jednak takie rozwiązanie nie przyniosło skutku. Dlaczego?
I druga sprawa.
Dlaczego na różnych nastawach mocy nawiewu prąd przepływa tylko przez niektóre spirale? To znaczy, zależnie od nastawienia, przez 3, 2, 1 lub 0. Jak to możliwe skoro te wszystkie spirale są ze sobą i tak połączone poprzez te blaszki, a może nawet przez wzajemne stykanie się różnych spiral?
Pomyślałem sobie, że wystarczy tak zahaczyć zwoje tej spiralki, żeby były zetknięte (zdjęcie nr 2). Jednak takie rozwiązanie nie przyniosło skutku. Dlaczego?
bo po prostu npowierzchnia tych drucików jest dość grubo pokryta tlenkami (przez ich regularne rozgrzewanie) i zwykłe zetknięie końcówek nie powoduje przepływu prądu.
Robertus74 napisał/a:
Dlaczego na różnych nastawach mocy nawiewu prąd przepływa tylko przez niektóre spirale? To znaczy, zależnie od nastawienia, przez 3, 2, 1 lub 0. Jak to możliwe skoro te wszystkie spirale są ze sobą i tak połączone poprzez te blaszki, a może nawet przez wzajemne stykanie się różnych spiral?
to akurat proste:
każda spirala jest najkrótszym połączeniem między dwoma różnymi stykami 1-2, 2-3, i 3-4. na pierwszym biegu prąd przepływa przez wszystkie spirale, bo płynie od styku 1 do 4, na drugim biegu płynie między stykami 2-4, więc omija spiralę łączącą styki 1-2, a na trzecim prąd płynie między stykami między 3-4 omijając spirale między stykami 1-2 i 2-3.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum