niedawno robilem remont silnika i nie wyszedl mnie tak duzo jak myslaem
olej mobil 5l--92 zl
filtr oleju --35
filtr powietrza--30
pierscieni tlokowe --170
uszzcelka pod glowice ja kupilem 100 no ale mozesz kupic za 350
rozrzad 150 rolka+pasek
glowice odalem do polok welding za splanowanie sprawdzenie szczelnosci sprawdzenie prowadnic i wymiane uszczelniaczy dalem 270
no i jakies rospuszczalniki pierdoly 50
wszystko wyszlo 900zl sam to wymienialem wiec za robote nic nie dalem drozszego remontu sie nie oplaca przeprowadzacbardzo dobry silnik kupisz za 1000-1200zl
ja w moim roverku mialem przejechane 190 tys i tuleje byly w bardzo dobrym stanie
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Sob Sty 17, 2009 21:50
Bert, Bert,
Bert napisał/a:
glowice odalem do polok welding za splanowanie sprawdzenie szczelnosci sprawdzenie prowadnic i wymiane uszczelniaczy dalem 270
no i jakies rospuszczalniki *#%#$* 50
Uszczelniacze dales swoje ? Pamietasz moze ceny poszczegolnych uslug... Jakies dwa lata temu za samo planowanie, wydaje mi sie, ze dalem u Poloka okolo 60-80 PLN... A w tym tygodniu chyba bede musial znowu skorzystac z ich uslug .
Witam
Załozyłem juz posta w tej sprawie, lecz na razie nie udało mi sie uzyskac odpowiedzi ostatecznej. Więc u mnie w silniku 1,8 16V (18K4F) także wystąpił problem z tulejami. Po objawach typowych dla uszczelki głowicy dałem ja do sprawdzenia planowania i wymiany uszczelniaczy zaworowych itp, lecz przy demontażu zauważyłem iż na uszczelce i na głowicy (która okazała sie szczelna) nie było śladów przecieku, natomiast slady były na gładziach po po demontażu tulei cylindrycznych przy czym trzy tuleje były luźne i wyszły lekko wyciągane dwoma palcami a jedna byłe sztywno osadzona w bloku. Teraz mam pytanie i dylemat jak uszczelnić i zamontować te tuleje w bloku bo samo włozenie i dokręcenie głowicą z nową uszczelka głowicy raczej nie zapewni szczelności pomiedzy dołem tulei w częsci olejowej a górna częścia tulei z płynem chłodniczym??? W silnikach typu K stosowanych min. w Polonezie (1,4 16V) są nawet (w/g książki) miejsca na uszczelki typu o-ring 2szt/cylinder lecz w 1,8 nic takiego nie wystepuje i stąd dylemat czy można zastosować o-ringi i tuleja może luźno wystawać 1-1,5 mm i czy dokręcając głowicę nie uszkodzi to uszczelki głowicy, i czy te 10szpilek dociągnie tyle???
Prosze o info
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum