Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416si 1997] Wygłuszenie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416si 1997] Wygłuszenie
Autor Wiadomość
oczar321 



Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 36
Skąd: polska



Wysłany: Nie Lip 13, 2008 19:05   [R416si 1997] Wygłuszenie
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Od trzech miesięcy posiadam rovera i ogólnie jestem zadowolony z jednym wyjątkiem mam problemy ze słuchem to znaczy tz. nadwrażliwość i roverek jest dla mnie za głośny odgłos pracy silnika odbiera mi przyjemność z jazdy .Doradzcie czy można go wygłuszyć jeśli tak to jak się do tego zabrać i jakich użyć materiałów .Autko naprawde mi pasuje ale muszę sporo jeżdzić ą po godzinie jazdy mam dosyć.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Pią Cze 24, 2011 19:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 13, 2008 19:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 03, 2009 09:33   

Odgrzebuję temat - szukałem na forum i w zasadzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, co i jak zrobić, żeby było cicho.

Opiszę o co mi kaman.... (nie żeby mi przeszkadzało mruczenie silnika - chodzi o coś innego)

Jak kupiłem R - wydawało mi się strasznie głośno, aż do momentu gdy została wymieniona skrzynia biegów (huczało łożysko) i wtedy to usłyszałem po raz pierwszy cudowny dźwięk łożyska w lewym przednim kole :D - wymiana łożyska i miało być cicho, ale jednak nie było - bo tym razem usłyszałem łożysko w prawym :) , jak to zrobiłem - okazało się, że teraz słychać opory powietrza przez nieszczelną uszczelkę w oknie kierowcy - no to trzeba zrobić! - zrobione i ..... no i teraz na sam koniec, słuchając R podczas jazdy, z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że największy hałas dochodzi z układu jezdnego oraz od lusterek :D wcale nie od silnika !!

I teraz powstaje pytanie - co można z tym zrobić ??

Czy można jakoś wygłuszyć podwozie, aby ograniczyć hałas z układu jezdnego ?? (szczególnie okolice lewarka zmiany biegów) (oponki itp.) tak żeby nie rozbierać całego środka i nie pakować zbędnych kilogramów w postaci mat bitumicznych....

Czy da radę zamienić lusterka - powiedzmy na bardziej opływowe - takie jakie występują już w R75 ... ??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 09:40   

fearless napisał/a:
tak żeby nie rozbierać całego środka i nie pakować zbędnych kilogramów w postaci mat bitumicznych....

no raczej nie ;) zazwyczaj to sie właśnie tak odbywa i szczerze mówiąc to nie znam innego sposobu :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 03, 2009 09:46   

Brt napisał/a:
fearless napisał/a:
tak żeby nie rozbierać całego środka i nie pakować zbędnych kilogramów w postaci mat bitumicznych....

no raczej nie ;) zazwyczaj to sie właśnie tak odbywa i szczerze mówiąc to nie znam innego sposobu :roll:


Czyli nadal jedynym, oklepanym tematem wygłuszania są te nieszczęsne maty... :( Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie ich waga... :/
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 09:55   

Kolego, nie łam się, za to R z dodatkowymi kilogramami będzie szedł po drodze tak gładko jak Cadillac
:mrgreen:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 09:57   

ja wrzuciłem maty z filcem - po założeniu było słychać różnicę ;) ale teraz to się chyba już przyzwyczaiłem, bo dalej mi za głosno ;) :D

[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 09:57 ]
pozatym ... obniżysz środek cieżkości :rotfl:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 03, 2009 10:24   

Brt gdzie dokładnie je założyłeś - chodzi o miejsca ??

I czy wygłuszyłeś też okolice lewarka zmiany biegów - jeśli tak to czym ??
 
 
MieszAs 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 85
Skąd: Grodzisk Mazowiecki

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 03, 2009 10:48   

fearless napisał/a:
byłoby pięknie, gdyby nie ich waga... :/


Rajdowe i wyścigowe autka są najlżejsze, ale za to nie mają wcale wygłuszeń.
Coś za coś...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 10:52   

mata bitumiczna z warstewką filcu - drzwi wszystkie + częściowo ściana grodziowa i nadkola przednich kół od środka i właśnie tunel środkowy pod konsolą i w okolicach lewarka ;)
http://www.allegro.pl/ite...c_promocja.html
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 03, 2009 11:40   

To już ostatnie pytanie - ile mi tego potrzeba, żeby wygłuszyć autko ?? (nadkola przód i tył, lewarek, ścinę grodziową, panel środkowy, bagażnik i drzwi szt 4 )
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 03, 2009 12:01   

tak na oko ok. 10 - 12 :roll: robiłem na raty, wiec w sumie nie wiem ile mi poszło ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lut 03, 2009 12:12   

No to kupiłem : http://sponge.pl/?13,mata-akustyczna-gladka-2cm - sztuk 2 :d

Chyba powinno wystarczyć :D

Dziękuję za odpowiedzi i zaczynam klikać "pomógł"

Edit: Upsss - zapomniałem, to nie mój temat - to nie mogę klikać "pomógł" - w związku z tym musi wystarczyć - Dziękuję!

Edit2: pewnie mi zostanie tej maty trochę - więc jak ktoś będzie chętny, to mogę oddać za browara i przesyłkę :p
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 03, 2009 18:50   

są jeszcze pianki którymi można wygłuszyć podłogę. Sam takie coś będę stosował. Zaleta jest taka że ważą dużo mniej od wszelakich mat.
Dodam że matami nie wykleisz tego co najbardziej słychać czyli uszczelek dookoła drzwi oraz uszczelek w drzwiach.
Ja na wiosnę biorę się za wyciszenie auta.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
qlesh 



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 31
Skąd: Elbląg



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 09:11   

Witam, przykleję się do tematu

A więc mam pytanie odnośnie wyciszenia przegrody, jako że wyciszenie drzwi i podłogi jest szeroko opisane zarówno na naszym forum jak i w informacjach zawartych w google :)

Mianowicie jak należy dostać się do przegrody? Co należy zdemontować i gdzie mniej więcej kłaść maty ?? do tego pytanie znalazłem coś takiego..
http://www.swistak.pl/a17...-NA-RYNKU.html# ....nada się?? pytam się bo są bardzo lekkie o cenie nie wspominając.
EDIT:hmm aukcja mocno nieaktualna ale przynajmniej typ jakiego szukam sie zgadza :)

no i pytanie czy w wygłuszając pracę silnika należy to zrobić jedno czy dwustronnie? od zewnątrz i wewnątrz(w jednym przypadku gimnastyka za silnikiem a w drugim rozbieranie auta :/ )


Dzięki z góry za pomoc...niestety opcja pomógł dla mnie nie będzie dostępna bo nie zamierzam zakładać kolejnego tematu.
_________________
Nigdy nie dyskutuj z debilem...
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona cię doświadczeniem
 
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 21:29   

Obejrzałem ogłoszenie z matami bitumicznymi.
Jestem budowlańcem i materiał ten bardzo przypomina mi membranę Ceresit BT 21, rolka 25m2 około 850zł, powinno wystarczyć na całe auto :grin: a w niektórych hurtowniach budowlanych można kupić na m2.
:mrgreen:
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 07:23   

qlesh napisał/a:
(...) pytam się bo są bardzo lekkie o cenie nie wspominając.


Lekkie to one nie są. Czegoś podobnego (mata APP lub Boll z warstwą aluminium) użyłem do wygłuszenia pokrywy silnika (oryginalna się kruszyła po kontakcie z płynem chłodniczym, do tego niszczyła wszelkie plastiki z którymi się stykała pod maską - winien był owy płyn). Zużyłem 4 maty a maska stała się prawie 5kg cięższa - naprawdę to czuć :grin:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416si 1997]
wymiana klocków
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Wrz 14, 2009 18:36
staf
Brak nowych postów [R416si 1997]
Temperatura silnika
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Maj 27, 2009 15:56
DANTE79R
Brak nowych postów [R416si 1997]
Zagadkowa awaria
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Paź 24, 2009 11:33
sTERYD
Brak nowych postów [R416si 1997]Felgi
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Sty 17, 2010 15:22
polofix
Brak nowych postów [R416si 1997] łańcuchy
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Sty 10, 2010 23:05
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink