Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 108 Skąd: Lublin
Wysłany: Nie Lut 08, 2009 23:45 [ALL] Miękkie opony ??
Witam wszystkich.
Mam mały problem z moim R200 Silverstone - mam za twarde zawieszenie na nasze kochane Polskie, piękne, NOWE drogi.
W związku z zbliżającym się sezonem letnim mam pytanie, a mianowicie:
Które opony będą bardziej komfortowe (miękkie)?
-175/65R14
-185/55R15
Mam felgi 14 stalowe i 15 alu, ale jestem w stanie zrezygnować z alumek byle tylko tak nie trzepało (bo mnie trafia jak po typowej polskiej drodze muszę jechać max 50km/h)
Jeśli macie jakieś inne propozycje (oprócz wymiany zawieszenia) chętnie poczytam.
Niestety w tej kwestii nie mam praktycznie żadnego doświadczenia.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
_________________ Małe, twarde i dość szybkie
Ostatnio zmieniony przez Brt Wto Lut 10, 2009 19:40, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 08, 2009 23:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Bidi [Usunięty]
Wysłany: Nie Lut 08, 2009 23:51
polecal bym te 15' a najlepiej jesli chcesz miec komfort i wyglad to albo 195/55 albo 195/60 i bedzie cacy
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Pon Lut 09, 2009 00:58
Jesli masz alu 15' to do nich oponki max 185 zeby nie sciagalo w koleinach a profil 55 a najlepiej 60. Natomiast jezeli naprawde chcesz jezdzic komfortowo kosztem wygladu i trzymania sie drogi to 175/65R14
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lut 09, 2009 14:35
Ja polecam 185/60, zdecydowanie najlepszy kompromis przyczepności i komfortu jazdy. Co do producenta to polecam Michelina. Opony tego producenta mają przyjemnie miękkie boki (można je nawet ścisnąć dłońmi), co znacząco wpływa na komfort i "układanie się" opony na nawierzchni. W poprzednim aucie miałem najpierw opony Pirelli, później Michelin, a następnie Dunlop i muszę stwierdzić, że te środkowe oferowały najlepszy komfort (wszystkie w rozmiarze 185/60/14).
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Opony to nie wszystko. Jak samochodem rzuca jak podczas bombardowania - to proponowałbym gorąco zobaczyć stan amortyzatorów oraz zawieszenia i układu kierowniczego (luzy, wyeksploatowanie, uszkodzenia, itp...)
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Miałem u siebie w roverku oponki 195/50 R15 i obniżone zawieszenie i powiem że podjechać pod jakiś krawężnik było ciężko, nie mówiąc już o komforcie jazdy, wymieniłem amorki, sprężyny na używane ale zwykłe i kupiłem oponki 185/55 R15 na alu i jest o wiele lepiej, jednak polecałbym ci opony 185/60 R15 na alu.
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Lut 09, 2009 22:48
michal21dna napisał/a:
Miałem u siebie w roverku oponki 195/50 R15 i obniżone zawieszenie i powiem że podjechać pod jakiś krawężnik było ciężko, nie mówiąc już o komforcie jazdy, wymieniłem amorki, sprężyny na używane ale zwykłe i kupiłem oponki 185/55 R15 na alu i jest o wiele lepiej, jednak polecałbym ci opony 185/60 R15 na alu.
Bez przesady. Mam zimowki 195/50R15 i nie ma takiego kraweznika na ktory bym nie wjechal. Wiem cos o tym, bo parkuje codziennie na wysokim chodniku przed domem.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Pon Lut 09, 2009 23:31
tylko trzeba dodac, ze na 185/60R15 juz bedzie spore przeklamanie na liczniku. Ale teraz i tak bym sie na takie zdecydowal. Biez takie a nie bedziesz zalowal
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Pon Lut 09, 2009 23:46
eeee, cos mnie sie wydaje ze wlasnie standardowo i fabrycznie zarazem koła powinny miec 185/55R15 i wówczas nie ma zadnego przeklamania. Zakladajac 185/60R15 bład wzrasta o ok. 3% na plus.
ash bład może wzrasta o 3% ale przy jakiej prędkości bo to jest tu ważne!! a zresztą Kolega Brt najlepiej napisał że raczej zmniejszy się błąda nie ze licznik nas bedzie przekłamywał
Kolego ash to nie to nie fela 17' 225/45 poza tym w roverkach 200 standardowo ide 14' stalówka 15' alus a opona 185/60R15a taka opona bedzie idealna ZERO przekłamania
Pozdrawiam Firq
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 00:39
1. Czy jedziemy 100km/h czy 150km/h to przebywamy ta samą trasę tylko w róznym czasie. Licznik jest oparty na średnicy koła o profilu 175/65R14. Zakładając wyższy profil zwiększamy średnice koła, a co za tym idzie przebywamy dłuższą trasę i szybciej niż oba liczniki pokazują (prędkościomierz oraz licznik przebiegu). Na chłopski rozum - robimy więcej km niż pokazuje licznik przebiegu, jedziemy szybciej niz pokazuje predkosciomierz.
2. Zwiększając błąd, zwieksza sie przeklamanie licznika.
3. w roverkach standardy to 175/65R14 stal i 185/55R15 alu
4. 185/60R15 = 3,3% przeklamania
5. Pozdrawiam Ash
Obywatele Firq i ash podoba mi się Wasza dyskusja i kłótnia zarazem na tym forum, zadziorna lecz na poziomie
Ciekawe kto pierwszy focha walnie hehe
Weźcie jeszcze jeden aspekt pod uwagę, jaki jest fabryczny błąd przekłamania licznika.
Z wielu samochodów jakie testowałem i porównywałem tylko w Citroenie Berlingo 1.4 2004r 175/70 R14 przy porównaniu prędkości licznikowej do prędkości GPS odchyłka wynosiła jakieś 2-4km/h przy 100km/h, licznik pokazyłał 100 a gps 97, u mnie w roverku przy gumakach 175/65 R14 i przy gumakach 185/60 R14 błąd wynosił 7-8km/h w tą samą stronę.
Który pomiar jest prawdziwy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum