Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Nosze sie z zamiarem zagazowania mojego MG ZSa 180 [2.5KV6]. Czy ktos z forumowiczow ma juz doswiadczenie w tej kwestii? Czy polecacie jakas szczegolna instalacje? Jak system VIS znosi taka przerobke? Moze polecacie konkretny warsztat z okolic slaska badz malopolski? Czy ktos mial stycznosci z Godula Motor Sport [www.godula.pl]? Sa dobrzy?
Z gory dziekuje za wszystkie opinie i rady <D.R.>
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Mar 11, 2011 21:53, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 06:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Chociaż sam mam gaz, ale to w roverze 200, to ogólnie się nie zbytnio znam na tym, ale powiem CI NIE KRZYWDŹ TEGO SAMOCHODU GAZEM ! Lepiej go już sprzedaj jak nie dajesz rady go utrzymać, diesel będzie ok, a ten samochód jest zbyt fajny żeby karać go gazem...
Ja już podjąłem decyzję, że gaz założyłem po raz 1 i po raz ostatni... Mam 2 generacje (bingo czy coś tam) a do Ciebie to MUSIałaby być Sekwencja a to już są koszty rzędu 3000zapewne...
Pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Też tak twierdziłem zanim pojeździłem samochodem z konkretną sekwencją, taką samą sobie założyłem i nie żałuję ani grosza z tych 3tyś co wydałem!!!
kris_1987 napisał/a:
Mam 2 generacje
i tutaj tkwi problem, przejedź się konkretną sekwencją a nie zauważysz różnicy między benzyną a gazem, zapraszam na jakiegoś spota to pokażę Ci co mój Sierściuch eLPeGie pałer potrafi
Ja mam sekwencję DT GAS System i jestem zadowolony, podobno z BRC są wszyscy zadowoleni co ją mają, na tym forum jest polecany STAG, nie mogę nic na jej temat powiedzieć bo nie jeździłem
Kozik jeździłem samochodem z porządną sekwencją za prawie 5000, wiem nie jest duża różnica między LPG a benzyną wtedy, ale gaz generalnie niszczy silnik i samochód
Ja mam niby tylko 2 generację, ale też nie ma dużej różnicy między gazem a wachą, ale spala sporo, jak na taki mały silnik to mnie denerwuje, o koledzy, którzy mają 2x większe silniki pali im tyle ile mnie, więc wiesz...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
kris_1987 jeżdżę swoim roverkiem na gazie już prawie dwa lata, notuję każdo tankowanie, każdą złotówkę jaką wydaję na gaz i na benzynę, jeśli na przestrzeni 50tys km wychodzi mi średnie spalanie 9L przy ciężkiej nodze, średni koszt przejechania 100km to 22zł wliczając benzynę, to nawet diesel zje więcej pieniędzy.
Niszczy silnik powiadasz... hmm jak bardzo? i co wysiada?
Jeśli zrobię samochodem na gazie 200tys km a na benzynie zrobiłbym 250tys km to i tak mi się opłaci bo za paliwo płacę przez połowę!
[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 07:48 ]
kris_1987 napisał/a:
Ja mam niby tylko 2 generację, ale też nie ma dużej różnicy między gazem a wachą
nie dam sobie głowy obciąć ale na pewno jest różnica a u mnie nie ma! nadmieniam że sam sobie wyregulowałem i przerobiłem delikatnie instalację
_________________ Pozdrawiam Kozik
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 09:09
kris_1987 napisał/a:
Kozik jeździłem samochodem z porządną sekwencją za prawie 5000, wiem nie jest duża różnica między LPG a benzyną wtedy, ale gaz generalnie niszczy silnik i samochód
Ja mam niby tylko 2 generację, ale też nie ma dużej różnicy między gazem a wachą, ale spala sporo, jak na taki mały silnik to mnie denerwuje, o koledzy, którzy mają 2x większe silniki pali im tyle ile mnie, więc wiesz...
bzdur sie nawysuchales i do tego zalozyles 2 generacje do auta w ktorym powinna byc seqwencja
jeździłem samochodem z porządną sekwencją za prawie 5000, wiem nie jest duża różnica między LPG a benzyną wtedy
Często, przy dobrze wyregulowanej instalacji sekw., na gazie auto przyspiesza lepiej. Zauważam to w aucie kumpla i wuja.
kris_1987 napisał/a:
ale gaz generalnie niszczy silnik i samochód
Gdy instalacja jest źle wyregulowana, to napewno. Przy dobrze wyregulowanej nie ma prawa niczego zniszczyć. Wujo jeździ Fiatem Stilo na fabrycznej instalacji (Tartarini chyba) od 9 lat (za sekwencję dał wtedy ok. 6-7tys.zł) i reguluje ją w ASO zgodnie z zaleceniem. Żadnych awarii silnika z tego tytułu! Grunt, to jeździć na dobrze wyregulowanej instalacji, wtedy te opinie o zabijaniu silnika można włożyć między bajki
[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 09:19 ]
Kozik napisał/a:
Niszczy silnik powiadasz... hmm jak bardzo? i co wysiada?
Z tego co pamiętam, chodzi chyba tylko o wypalanie gniazd zaworowych, bo gaz ma wyższą temp. spalania. Ale to się dzieje w przypadku zbyt bogatej lub zbyt ubogiej mieszanki (?) ... Czyli znowu - grunt to dobra regulacja.
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Ja już podjąłem decyzję, że gaz założyłem po raz 1 i po raz ostatni... Mam 2 generacje (bingo czy coś tam) a do Ciebie to MUSIałaby być Sekwencja a to już są koszty rzędu 3000zapewne...
To sam jesteś sobie winien, jak przyoszczędziłeś.
kris_1987 napisał/a:
gaz generalnie niszczy silnik i samochód
Nawet ze smajlejem mogę tylko odpowiedzieć:
Kozik napisał/a:
Jeśli zrobię samochodem na gazie 200tys km a na benzynie zrobiłbym 250tys km to i tak mi się opłaci bo za paliwo płacę przez połowę!
Ja po 65 tys. km oszczędziłem jakieś 10 tys. zł, czyli w 2 lata wartość auta...
Kupię za to 3-4 silniki w dobrym stanie, a na razie mój nie wykazuje objawów zużycia.
A wracając do tematu:
Daniel napisał/a:
Czy ktos z forumowiczow ma juz doswiadczenie w tej kwestii?
Obawiam się, że nie - założę się, że ktoś już to w Polsce zrobił, ale nie pojawił się jeszcze na forum.
Daniel napisał/a:
Czy polecacie jakas szczegolna instalacje?
Na 100% IV lub V generacja renomowanej firmy.
Sam mam w R623 IV. generację opartą o sterownik STAG-200, wtryskiwacze ValTek i parownik Tomasetto - mam R4,a nie V6, ale moc i stopień wysilenia podobne - zestaw daje radę (zapłaciłem 2100 dwa lata temu, do V6 liczyli chyba 200 zł drożej). Jedyny problem to po przebiegu 65 tys. km jeden wtrysk się podwiesza na jałowych obrotach - jakieś 250 zł za całą listwę, ale przy skali oszczędności to i tak się opłaca.
Jak chcesz dopieścić autko, to dość dobrą renomę mają instalacje np. Landi Renzo.
Daniel napisał/a:
Jak system VIS znosi taka przerobke?
Jeśli założysz dobrą instalację i będzie dobrze wyregulowana, to nie powinno być problemów.
Mam w R623 system IAB, który jest hondowskim odpowiednikiem VISu, tylko działa na podciśnienie, a nie na "prund" i nie zauważyłem problemów.
Daniel napisał/a:
Moze polecacie konkretny warsztat z okolic slaska badz malopolski?
Tu nie pomogę - ja "gazuję" w Węgrowie, a więc północno-wschodnie Mazowsze.
Generalnie mistrzowie - 4 auta robiłem u nich i zero problemów.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
bzdur sie nawysuchales i do tego zalozyles 2 generacje do auta w ktorym powinna byc seqwencja
jakich bzdur?? kto Ci powiedział, że w r200 ma być sekwencja??
do 1,4 8v 75KM w zupełności starcza 2generacja, nie potrzeba sekwencji, ten silnik aż tak nie jest skomplikowany, doszedłem do wniosku, że nie będę nie potrzbnie wydawał 3000 na sekwencję, jak ten gaz spokojnie ogarnie tą bestię
Kozik napisał/a:
nie dam sobie głowy obciąć ale na pewno jest różnica a u mnie nie ma! nadmieniam że sam sobie wyregulowałem i przerobiłem delikatnie instalację
oczywiście jest lekka różnica, ale największa i najgorsza jest taka, że niestety dużo mi pali... jest wygerulowany idealnie, a pali i tak koło 11-12 w mieście, to dużo jak na taki mały silnik ( może to też przez to że to Warszawka i ogromne korki, ale jednak to i tak dużo)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kris_1987 Wto Lut 10, 2009 09:59, w całości zmieniany 1 raz
Daniel uprzedziłes moje pytanie dosłownie o kilka chwil.
Mam identyczny silnik i zdecydowałem sie na "zagazowanie go".
Prosze bez tekstów że jestem mordercą i oprawca takiego fajnego auta itp.
maciej napisał/a:
Tu nie pomogę - ja "gazuję" w Węgrowie, a więc północno-wschodnie Mazowsze.
Generalnie mistrzowie - 4 auta robiłem u nich i zero problemów.
Maciej podaj namiary na ten warsztat plisss.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 10:04
a skad ty masz takei ceny ze za seqwencje 3000 z tego co wiem to za to sie placi w granicach 2200-2500 a II generacji byle co kosztuje 1700 to ja wole dolozyc te 500 i miec spokoj zreszta ja przerabialem juz wszystkie instalacje jakie byly u nas na rynku moe oprocz CNG i to zaloze do swojego to bedzie IV generacji
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 10:12
Uważasz że:
kris_1987 napisał/a:
CI NIE KRZYWDŹ TEGO SAMOCHODU GAZEM
kris_1987 napisał/a:
a ten samochód jest zbyt fajny żeby karać go gazem...
kris_1987 napisał/a:
Ja już podjąłem decyzję, że gaz założyłem po raz 1 i po raz ostatni...
A później:
kris_1987 napisał/a:
BoloSr napisał/a:
bzdur sie nawysuchales i do tego zalozyles 2 generacje do auta w ktorym powinna byc seqwencja
jakich bzdur?? kto Ci powiedział, że w r200 ma być sekwencja??
do 1,4 8v 75KM w zupełności starcza 2generacja, nie potrzeba sekwencji, ten silnik aż tak nie jest skomplikowany, doszedłem do wniosku, że nie będę nie potrzbnie wydawał 3000 na sekwencję, jak ten gaz spokojnie ogarnie tą bestię
Małe masz wymagania, jak Ci w zupełności starcza 2generacja pomimo, że z jej uzytkowania wyciągasz wnioski jakie wyciągasz .
A w temacie posta, żeby coś wnieść do tematu, polecam sterownik STAG300 w połączeniu z dobrym gazownikiem który odpowiednio dobierze reszte i da gwarancje na dobrą pracę.
Mój 1.8VVC nie widzi problemów we współpracy z w/w elementami.
to zakładaj, powodzenia życzę, uważam tylko, że do takich samochodów się nie zakłada gazu i już
Inna sprawa już jest w r75 kolegi llygas -a... MG Zs to sportowe autko, tak samo jak ludzie wkładają gaz do civic-ów type r, audi s4 czy nawet rs4, hummerów, s2000, nawet widziałem w gallardo kiedyś, to jest uważam niszczenie tych samochodów, to się nie tylko liczy w MG Zs, ale też ZR czy ZT czy TF,
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 10:14
BoloSr napisał/a:
a skad ty masz takei ceny ze za seqwencje 3000 z tego co wiem to za to sie placi w granicach 2200-2500
Do V6 juz z racji 50% wiecej cylindrów i np. w przypadku STAG'a innego sterownika cena do stosunku do 'typowych' wzrasta. Mysle, ze 3000 to cena wyjsciowa u kogos kto sie zna na rzeczy.
BoloSr napisał/a:
a skad ty masz takei ceny ze za seqwencje 3000 z tego co wiem to za to sie placi w granicach 2200-2500
Do V6 juz z racji 50% wiecej cylindrów i np. w przypadku STAG'a innego sterownika cena do stosunku do 'typowych' wzrasta. Mysle, ze 3000 to cena wyjsciowa u kogos kto sie zna na rzeczy.
dokładnie
BoloSr Ty masz 1,8 w swoim emdżiku z tego co widzę, ceny są troszeczkę inne do 2,5 V6stki...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 10:19
kris_1987 napisał/a:
to zakładaj, powodzenia życzę, uważam tylko, że do takich samochodów się nie zakłada gazu i już
Inna sprawa już jest w r75 kolegi llygas -a... MG Zs to sportowe autko, tak samo jak ludzie wkładają gaz do civic-ów type r, audi s4 czy nawet rs4, hummerów, s2000, nawet widziałem w gallardo kiedyś, to jest uważam niszczenie tych samochodów, to się nie tylko liczy w MG Zs, ale też ZR czy ZT czy TF,
przepraszam bardzo a czym sie rozni ten niby sportowy MG od zwyklej R bo napewno nie silnikiem
[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 10:20 ]
secio napisał/a:
BoloSr napisał/a:
a skad ty masz takei ceny ze za seqwencje 3000 z tego co wiem to za to sie placi w granicach 2200-2500
Do V6 juz z racji 50% wiecej cylindrów i np. w przypadku STAG'a innego sterownika cena do stosunku do 'typowych' wzrasta. Mysle, ze 3000 to cena wyjsciowa u kogos kto sie zna na rzeczy.
Pzdr,
Mariusz
ale ceny nie sa az takie wieksze z tego co sie dowiadywalem i mozan spokojnie zalozyc za 2500-2700 do v6
BoloSr wcześniej pisałeś 2200-2500, teraz 2500-2700 niedługo dojdziesz do 3000
mieszkam można powiedzieć w Warszawie, uwierz tu są takie ceny, ale przecież to nie jest głownytemat tego postu, daj już spokój... pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 10, 2009 10:24
kris_1987 napisał/a:
BoloSr wcześniej pisałeś 2200-2500, teraz 2500-2700 niedługo dojdziesz do 3000
mieszkam można powiedzieć w Warszawie, uwierz tu są takie ceny, ale przecież to nie jest głownytemat tego postu, daj już spokój... pozdrawiam
napisalem o sewencji na 4 cylindy moja wina a faktycznie jezeli chodzi o V6 to cena jest troche wyzsza a ty nie mowiels do czego tylko oglonie to skad mailem wiedziec ze piszesz o V6 a nie o swoim ??
pisałem wcześniej, że do mojego nie potrzebna jest sekwencja i dlatego mam 2 generacje, w temacie jest MG ZS 180 czyli 2,5 V6 czyli chodziło mi o sekwencję do tego
tak nawiasem mówiąc ładnego masz tego ZS-a szkoda, ze nie ten lepszy silnik, ale chyba tak nie narzekasz co??
[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 10:28 ]
Brt napisał/a:
kris_1987 napisał/a:
Inna sprawa już jest w r75 kolegi llygas -a... MG Zs to sportowe autko
ale w obu tych autkach jest identyczny silnik 2.5 KV6 177KM
wiem, że jest identyczny, ale r75 to już limuzyna i to jest zupełnie inaczej jak wrzuci się gaz w celu zaoszczędzenia, to rozumiem, ale MG ZS czy jakikolwiek MG jest usportowiony, jak ktoś się decyduje na kupno powinno go stać na wachę do niego, a nie wkładać gaz ot co
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum