Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Spadająca wskazówka temperatury silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Spadająca wskazówka temperatury silnika
Autor Wiadomość
ewrej 



Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 11
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Sob Lut 07, 2009 11:45   [R416] Spadająca wskazówka temperatury silnika
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie

Witam wszystkich!
Jak w temacie mam dziwny objaw temperatury silnika. Przeważnie jeżdżę po mieście i po prostu tego nie widziałem i silnik mojego Roverka rozgrzewa się normalnie, po przejechaniu kilku kilometrów wskazówka podnosi się, jak trzeba, do połowy i gitara. Natomiast raz się wybrałem w trasę była taka sytuacja, że jadąc z prędkością 100 km/h, zaczął mi opadać wskaźnik temperatury wprawie do minimum. Ja się zatrzymałem, postałem parę minut i po tym wskazówka zaczęła się podnosić normalnie zatrzymując w połowie. W mieście jadąc codziennie do pracy paręnaście kilometrów, silnik się rozgrzewa jak należy i i trzyma tę temperaturę.
Czy może być przyczyną ?
Dzięki za pomóc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Mar 12, 2011 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 07, 2009 11:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 07, 2009 12:07   

sprawdź czy masz płyn chłodniczy. Ja miałem bardzo podobną sytuację po czym jak sprawdziłem płyn to okazało się że musiałem dolać prawie 1,5l... I z takim czymś przyjechałem z Niemiec 800km.
Na szczęście silnikowi nic się nie stało.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
ewrej 



Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 11
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 14:58   

greg-si napisał/a:
sprawdź czy masz płyn chłodniczy. Ja miałem bardzo podobną sytuację po czym jak sprawdziłem płyn to okazało się że musiałem dolać prawie 1,5l... I z takim czymś przyjechałem z Niemiec 800km.
Na szczęście silnikowi nic się nie stało.


Z płynem jak najbardziej jest wszystko w porzadku nic nie ubywa jest na tym samym poziomie.
A może to być termostat??
 
 
 
lysy229 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 69
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 15:08   

ewrej napisał/a:
greg-si napisał/a:
sprawdź czy masz płyn chłodniczy. Ja miałem bardzo podobną sytuację po czym jak sprawdziłem płyn to okazało się że musiałem dolać prawie 1,5l... I z takim czymś przyjechałem z Niemiec 800km.
Na szczęście silnikowi nic się nie stało.


Z płynem jak najbardziej jest wszystko w porzadku nic nie ubywa jest na tym samym poziomie.
A może to być termostat??

Najlepszy sposób aby to sprawdzić czy termostat jest ok.rozgrzej silnik na postoju do wysokiej temp.i zobacz czy wiatrak się włączy na chłodnicy,jeśli tak to znaczy że działa termostat.Powiem ci jeszcze że jak jeżdzę po mieście to temp.wzrasta do połowy natomiast jak wyjeżdzam z tą temp.na trasę momentalnie spada i to dużo,to logiczne nie stoisz w korku tylko zasówasz a ogromny pęd powietrza chłodzi.
_________________
ŁYSY
 
 
 
firefighter 




Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 168
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 15:21   

Miałem podobny objaw nie wiem czy to jest to ale u mnie wspaniałomyslny sprzedawca wymontował termostat (może twój jest walnięty) Dopiero jak poszła mi uszczedlka pod głowicą mechanik przy wymianie zauważył brak termostatu.Teraz wszystko jest OK
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 07, 2009 16:43   

lysy229, masz racje kolego co do tego ze powietrze chlodzi nie da sie tego ukryc...

ale po to mamy zamontowane te termostaty, czujniki sriki rikitiki zeby silnik mial caly czas temperature optymalna!

Jezeli normalne byloby to, ze na trasie temp spada to od razu by spalanie wzrastalo...

nie nie nie tutaj musi cos bys skiepszczone;/

U mnie np na trasie wawa-szczcin czy jadac powoli 50km/h przez wioski czy 150km/h na A2 to caly czas mialem temperaturke silnika na stalym poziomie...ot co:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sob Lut 07, 2009 20:25   

witam

Przyczyna napewno jest uszkodzony termostat lub jego brak (taka sztuczka handlarzy zeby ukryc wade ukladu chlodzenia). Termostat jest to nic innego jak "zawór" ktory ma za zadanie regulowc cyrkulacje cieczy pomiedzy malym a duzym obiegiem. Tepperatura silnika jest niska termostat jest zamkniety i ciecz krąży w malym obiegu, temperatura za bardzo rosnie wtedy termostat otwiera sie i ciecz trafia do chlodnicy i chlodzi sie, i na odwrot. Jezeli termostat jest uszkodzony lub go nie ma to bedziesz mial wlasnie takie objawy jak ty.
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
ewrej 



Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 11
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lut 09, 2009 12:48   

snake0908 napisał/a:
witam

Przyczyna napewno jest uszkodzony termostat lub jego brak (taka sztuczka handlarzy zeby ukryc wade ukladu chlodzenia). Termostat jest to nic innego jak "zawór" ktory ma za zadanie regulowc cyrkulacje cieczy pomiedzy malym a duzym obiegiem. Tepperatura silnika jest niska termostat jest zamkniety i ciecz krąży w malym obiegu, temperatura za bardzo rosnie wtedy termostat otwiera sie i ciecz trafia do chlodnicy i chlodzi sie, i na odwrot. Jezeli termostat jest uszkodzony lub go nie ma to bedziesz mial wlasnie takie objawy jak ty.


Dzięki za odpowiedzi!
A czy sporo zabawy z wymianą tego termostatu? :?:
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 09, 2009 16:02   

generalnie to zadna filozofia...2-3 srubki i wymieniasz czesc i wsio

osobiscie jeszcze nie namierzalem termostatu w roverze ale w poprzednim aucie (honda civic 3d) to bylo dosc prosto z tym, ze termostat byl dosc gleboko wsrod masy innych rzeczy dosc ciezko dostepne srubki i musialem podjechac do pana Henka, ktory to mial dluuugi srubokret na nasadki i odkrecil to bez problemu, jakbym mial odpowiednie narzedzie bez problemu sam bym to zrobil:)

poszukaj w rave jak sie do tego dobrac;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10890
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lut 09, 2009 20:03   

no niestety w serii K wymaga to trochę gibkości :/
termostat jest z tyłu zasilnikiem pod kolektorem ssącym przy obudowie rozrządu.
ja wymieniałem tak:
1- po pierwsze trzeba spuścić płyn
2- później (albo już w trakcie spuszczania) trzeba odkręcić dwie śruby mocujące rurę idącą od termostatu wzdłuż silnika do prawej strony i do perzodu do węża od chłodnicy) są one wkręcone od tyłu w blok i strasznie niewygodnie się wykręca a wkręca już całkiem :/
3 teraz trzy śruby trzymające termostat -dwie są dość dostępne, trzecia jest mniej więcej między termostatem a blokiem silnika - (tutaj użyłem długiego klucza tak, że kręciłem z nad skrzyni biegów)
4- odsunięcie rury odkręconej w p-kcie2 i mamy termostat w ręce :cool:
nowa uszczelka, nowy termostat i skręcamy :cool:
przy skręcaniu trzech śrub termostatu uważamy, zeby skręcić równo, bo inaczej może cieknąć.
w sumie 2 godzinki ze spuszczaniem i zalewaniem płynu :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ewrej 



Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 11
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 14:07   

sTERYD napisał/a:
no niestety w serii K wymaga to trochę gibkości :/
termostat jest z tyłu za silnikiem pod kolektorem ssącym przy obudowie rozrządu.
ja wymieniałem tak:
1- po pierwsze trzeba spuścić płyn
2- później (albo już w trakcie spuszczania) trzeba odkręcić dwie śruby mocujące rurę idącą od termostatu wzdłuż silnika do prawej strony i do przodu do węża od chłodnicy) są one wkręcone od tyłu w blok i strasznie niewygodnie się wykręca a wkręca już całkiem :/
3 teraz trzy śruby trzymające termostat -dwie są dość dostępne, trzecia jest mniej więcej między termostatem a blokiem silnika - (tutaj użyłem długiego klucza tak, że kręciłem z nad skrzyni biegów)
4- odsunięcie rury odkręconej w p-kcie2 i mamy termostat w ręce :cool:
nowa uszczelka, nowy termostat i skręcamy :cool:
przy skręcaniu trzech śrub termostatu uważamy, żeby skręcić równo, bo inaczej może cieknąć.
w sumie 2 godzinki ze spuszczaniem i zalewaniem płynu :cool:


Dzięki będę kombinował, rozumiem, że ten termostat będzie pasował bez problemu Termostat EPS ??
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 10, 2009 14:23   

sTERYD napisał/a:

w sumie 2 godzinki ze spuszczaniem i zalewaniem płynu :cool:


o kurcze w hondzie zajelo to wszystko razem z zalaniem plynu max 20min

PS chyba nie trzeba spuszczac calego plynu a tylko troche by nie bylo go w okolicach termostatu!

Tani ten termostat na tomateam:)
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 19:30   

sTERYD napisał/a:
3 teraz trzy śruby trzymające termostat -dwie są dość dostępne, trzecia jest mniej więcej między termostatem a blokiem silnika - (tutaj użyłem długiego klucza tak, że kręciłem z nad skrzyni biegów)
Bedzie szybciej jak odkrecimy srube mocujaca cala obudowe termostatu(trzyma sie na niej rowniez bagnet) mozna wyjac cala obudowe,a potem zajac sie tymi trzema srubami.Nie potrzeba zadnych dlugich kluczy itd.Wymiana zajmie wtedy 30 min,plus odpowietrzenie i zalanie ukladu.Tak jest o wiele prosciej. :wink:
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Lut 10, 2009 19:51   

lysy229 napisał/a:
ewrej napisał/a:
greg-si napisał/a:
sprawdź czy masz płyn chłodniczy. Ja miałem bardzo podobną sytuację po czym jak sprawdziłem płyn to okazało się że musiałem dolać prawie 1,5l... I z takim czymś przyjechałem z Niemiec 800km.
Na szczęście silnikowi nic się nie stało.


Z płynem jak najbardziej jest wszystko w porzadku nic nie ubywa jest na tym samym poziomie.
A może to być termostat??

Najlepszy sposób aby to sprawdzić czy termostat jest ok.rozgrzej silnik na postoju do wysokiej temp.i zobacz czy wiatrak się włączy na chłodnicy,jeśli tak to znaczy że działa termostat.Powiem ci jeszcze że jak jeżdzę po mieście to temp.wzrasta do połowy natomiast jak wyjeżdzam z tą temp.na trasę momentalnie spada i to dużo,to logiczne nie stoisz w korku tylko zasówasz a ogromny pęd powietrza chłodzi.


W taki sposób sprawdzić można obwód CZUJNIK TEMP. CIECZY CHŁODZĄCEJ-BEZPIECZNIK-PRZEKAŹNIK-WENTYLATOR CHŁODNICY, ale nie termostat.

Niestety, to że i termostat i czujnik temp. cieczy chłodzącej tapla się w tej samej zupie - borygu - nie oznacza wcale, że są ze sobą logicznie powiązane. Jedynie, co je łączy, to właśnie ta zupa.

By sprawdzić działanie termostatu, należy go w zasadzie - wymontować i w misce sprawdzić reakcję na kontrolowane ogrzewanie.
Oczywiście, niewłaściwą pracę termostatu POWINIEN okazywać wskaźnik temp. cieczy chłodzącej, co czyni zresztą - w moim Polonezie, gdyż termostacik w nim zaniemógł i nie daje się zagrzać silnikowi bardziej jak 70 stopni. Wg mojej oceny - wosk popuścił z racji wieku i przebiegu.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
ewrej 



Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 11
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 16:26   

oprawca_1978 napisał/a:
lysy229 napisał/a:
ewrej napisał/a:
greg-si napisał/a:
sprawdź czy masz płyn chłodniczy. Ja miałem bardzo podobną sytuację po czym jak sprawdziłem płyn to okazało się że musiałem dolać prawie 1,5l... I z takim czymś przyjechałem z Niemiec 800km.
Na szczęście silnikowi nic się nie stało.


Z płynem jak najbardziej jest wszystko w porzadku nic nie ubywa jest na tym samym poziomie.
A może to być termostat??

Najlepszy sposób aby to sprawdzić czy termostat jest ok.rozgrzej silnik na postoju do wysokiej temp.i zobacz czy wiatrak się włączy na chłodnicy,jeśli tak to znaczy że działa termostat.Powiem ci jeszcze że jak jeżdzę po mieście to temp.wzrasta do połowy natomiast jak wyjeżdzam z tą temp.na trasę momentalnie spada i to dużo,to logiczne nie stoisz w korku tylko zasówasz a ogromny pęd powietrza chłodzi.


W taki sposób sprawdzić można obwód CZUJNIK TEMP. CIECZY CHŁODZĄCEJ-BEZPIECZNIK-PRZEKAŹNIK-WENTYLATOR CHŁODNICY, ale nie termostat.

Niestety, to że i termostat i czujnik temp. cieczy chłodzącej tapla się w tej samej zupie - borygu - nie oznacza wcale, że są ze sobą logicznie powiązane. Jedynie, co je łączy, to właśnie ta zupa.

By sprawdzić działanie termostatu, należy go w zasadzie - wymontować i w misce sprawdzić reakcję na kontrolowane ogrzewanie.
Oczywiście, niewłaściwą pracę termostatu POWINIEN okazywać wskaźnik temp. cieczy chłodzącej, co czyni zresztą - w moim Polonezie, gdyż termostacik w nim zaniemógł i nie daje się zagrzać silnikowi bardziej jak 70 stopni. Wg mojej oceny - wosk popuścił z racji wieku i przebiegu.


Czyli obstawiałbyś albo termostat albo czujnik płynu chłodniczego? Dobrze rozumiem?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [400 1.6] wskazówka temperatury
zawodnik77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Gru 20, 2011 09:03
sobrus
Brak nowych postów [R 45] falujaca wskazówka temperatury
pawelbn89 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Maj 19, 2016 09:32
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [414si] wskazówka temperatury, wentylator
daniello Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Sty 06, 2014 14:07
Adrian
Brak nowych postów [Rover 45 1.8 2000] -wskazówka temperatury ucieka do góry
Jinxus Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Lis 01, 2010 09:13
Adrian
Brak nowych postów [r416 si] wskazówka paliwa
piotrekd26 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Cze 23, 2013 23:01
kezmanq



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink