Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z obrotami silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z obrotami silnika
Autor Wiadomość
kristohuliciu 




Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: oświęcim



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 18:09   [R75] Problem z obrotami silnika
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

W moim roverku obroty silnika podnoszą się bardzo powoli do 2000 obr. wręcz prawie wcale a gdy dojdą do 2000 i powyżej, załancza sie turbina chodzą dobrze. Nie jest to zjawisko występujące cały czas ale zdaża sie często i bardzo przeszkadza bo auto nie chce jechać. Prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 11, 2010 18:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 21, 2009 18:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 18:25   

Prawdopodobnie winę ponosi zawór recyrkulacji spalin EGR. Albo jest zabrudzony i się nie zamyka i dopóki nie włączy się turbina to silnik ciągnie więcej spalinalbo ewentualnie jeszcze elektrozawór nie zamyka EGR i pasowałoby go przeczyścić :) Zarówno jedno jak i drugie znajdziesz na forum :)
 
 
 
kristohuliciu 




Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: oświęcim



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 19:20   

ok wielkie dzieki
 
 
Stachu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 30 Sty 2002
Posty: 179
Skąd: Bydgoszcz

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 21, 2009 21:18   

Fotka na zachętę, tak wyglądał kolektor przy zaworze EGR u mnie :cry:
_________________
Stachu
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 21:26   

U mnie wyglądał podobnie :) Wyczyściłem i dalej się brudzi :)
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 21:36   

Stachu, a powiedz mi czym czyściłeś kolektor ?? Czy zeskrobałeś tylko tą warstwę na zdjęciu ??
 
 
 
copernicus 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 32
Skąd: mielec



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 21:38   

Stachu, :O masakra - nie wierze ze to mozliwe !! u mnie bylo tak moze ze 3mm nagaru :O
_________________
Jak chcesz rozśmieszyć Boga, to mu przedstaw swoje plany na przyszość..
 
 
Stachu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 30 Sty 2002
Posty: 179
Skąd: Bydgoszcz

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 21, 2009 21:51   

Dam-Kam napisał/a:
powiedz mi czym czyściłeś kolektor Czy zeskrobałeś tylko tą warstwę na zdjęciu

Delikatnie nożem i zagiętą łyżeczką, (bez demontażu kolektora bałem się że syf dostanie się do cylindra), na koniec mycie.
_________________
Stachu
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 22:12   

aha, czyli zeskrobałes tylko tutaj co widać na zdjęciu :) nie bo ja miałem tego stosunkowo mało, jakieś 2-3mm więc nawet nie ruszałem ale od strony już głowicy to te małe otwory też mam oblepione taką warstwą i przy tej wielkosci to już tam ma znaczenie pewnie...
 
 
 
Stachu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 30 Sty 2002
Posty: 179
Skąd: Bydgoszcz

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 22, 2009 05:38   

Otwór fi20-314mm², fi24-452mm², 2mm syfu na ściance przy takim zakresie średnic, to ograniczenie przepływu o 30%. :sad:
Pozdrawiam
_________________
Stachu
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Sty 22, 2009 19:30   

Stachu, to teraz mnie zmobilizowałeś żeby na wiosne do tego się dobrać :D
 
 
 
Stachu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 30 Sty 2002
Posty: 179
Skąd: Bydgoszcz

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 22, 2009 21:56   

Na wiosnę chcę rozebrać kolektor żeby wyczyścić zawór sterujący EGR i sam kolektor, ciekawe ile narośnie tego nagaru od grudnia
_________________
Stachu
 
 
 
kristohuliciu 




Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: oświęcim



Wysłany: Sro Lut 11, 2009 10:22   

Wyczyściłem ten zawór i problem znikł. Ale mam jeszcze jeden mankament otóż wolne obroty silnika są czasami za niskie i całe auto lekko trzęsie. Prosze o pomoc
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 11, 2009 11:33   

Za niskie to znaczy jakie? Bo wiele osób jest zaskoczonych gdy się dowiadują, ze obroty wolne w R75 2.0CDT to ok. 750 obr/min.
 
 
kristohuliciu 




Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: oświęcim



Wysłany: Sro Lut 11, 2009 21:19   

Nie wiem dokadnie jakie. Róznica jest niewielka. Czuć większe wibracje,trzęsie autem. Nie zawsze tak jest ale zdaża sie często np. po przejechaniu 20 km.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z obrotami silnika...
KarolD Rover serii 75, MG ZT 17 Wto Paź 23, 2007 18:10
przemo285
Brak nowych postów [R75] Dziwny problem z obrotami silnika
Robert_66_ Rover serii 75, MG ZT 9 Wto Sty 08, 2013 10:25
domel-x
Brak nowych postów [R75] Problem z asr obrotami i temperatuą silnika
hamer1992 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Sty 18, 2017 01:15
longer86
Brak nowych postów [r75] dziwny problem związany z obrotami silnika
amigojwr Rover serii 75, MG ZT 15 Wto Gru 18, 2012 15:20
amigojwr
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ Problem z obrotami - 75 ]
Szlufcik Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Paź 17, 2012 05:04
tronsek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink