Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Padanie akumulatora i inne problemy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Padanie akumulatora i inne problemy
Autor Wiadomość
Perunslaw 



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 10
Skąd: Warmia



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 15:55   [R75] Padanie akumulatora i inne problemy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam , na początek chciałbym ludziom z Forum podziękować za wiele cennych wskazówek dzięki którym dzisiaj nie wpadłem w panikę :mrgreen:
wczoraj kupiłem Rover 75 ctd rocznik 1999. Przejechałem nim nocą w padającym śniegu 300 km bez problemów (po za jednym o tym później) . Dzisiaj rano , no cóż zaczęły sie problemy :
1. Padł akumulator.
Samochód z rana odpalił potem zgasiłem i ... nic. pstryknięcie i nic potem nawet nie było pstryknięcia. . Sprawdziłem czy ma "moc" - brak. Po podładowaniu przez ok 1/2 h odpalił 2 razy i znów nic. Właśnie zacząłem go znowu ładować.
zauważyłem przy tym 2 rzeczy które mogą "pożerać" prąd :
-zmieniarka cd - mimo wyłączenia samochodu ona dalej chodzi :???: Dlaczego i jak to wyłączyć ?
- hmmm nie wiem co to jest - gruba i duża rurka gumowa koło akumulatora z której leci powietrze mimo wyłączenia silnika . Prośba o identyfikacje :) bo nie mam pojęcia co to jest.
Być może jest też jakaś inna przyczyna tego ,że w ciągu jednej nocy padł mi akumulator jeżeli macie jakieś propozycje . Z góry dziękuje.
aha akumulator Berga 12v 71Ah 680A (EN) - być może kupię nowy -pytanie - też 71Ah czy więcej ?
2. Ehhhh jak podejrzewam pompka sprzęgła lub (i) wysprzęglik.
objawy:
-wczoraj podczas jazdy zauważyłem lekki luz na pedale sprzęgła
-w pewnym momencie (w czasie próby wpisania kodu do radia -błędnego) zacięły się biegi, żaden nie chciał się włączyć - duży opór przy wkładaniu rączki biegow. Co ciekawe po wyłączenia silnika , włączenia go znowu i resecie ustawień radia w kierownicy - mineło :???: ponownie problem dziś rano .
Po odpaleniu cofnąlem, potem nie chciał wyjść bieg . Zgasiłem no i już nie zapalił . Do tego pedał sprzęgła dobił do dołu . Po podniesieniu go , działało normalnie mogłem zmieniać biegi itd. Po ponownym odpaleniu sprawdzałem ,wszystko chodzi normalnie...nawet luz na sprzęgle minął :???: W weekend do rozbiórki idzie pompka i się zobaczy.
Aha sprawdzałem Waszym testem sprzęgło - ruszenie z 2 biegu na ręcznym - zgasł - wiec sprzęgło chyba ok.
Z góry dziękuje za odpowiedź i podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 11, 2010 11:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 12, 2009 15:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 12, 2009 16:05   

Perunslaw napisał/a:
- hmmm nie wiem co to jest - gruba i duża rurka gumowa koło akumulatora z której leci powietrze mimo wyłączenia silnika . Prośba o identyfikacje :) bo nie mam pojęcia co to jest.

Wlot powietrza webasto - w którymś wątku na forum było pisane, że niesprawne webasto rozładowało akumulator, ale coś mi się wydaje że było to o webasto z programatorem.
Generalnie webasto (sprawne) pracuje jeszcze przez chwilę po wyłaczeniu silnika - chłodzi sobie komorę spalania - więc chwilę po zgaszeniu maszyny jeszcze go słuchać.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 16:38   

Perunslaw napisał/a:
Po ponownym odpaleniu sprawdzałem ,wszystko chodzi normalnie...nawet luz na sprzęgle minął :???: W weekend do rozbiórki idzie pompka i się zobaczy.

Możesz se ją do us***ej śmierci rozbierać i składać, nic nie da, miałem to samo, po prostu dokończyła swojego żywota :wink: :mrgreen:
Także pompka do wymiany, wysprzęglik, to inne objawy.
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 17:58   

Zmieniarka "chodzi"? Chyba nie powinna,chociaż nie sprawdzałem.Radio gra bez kluczyka,ale po kilkunastu minutach powinno się wyłączyć.Co do webasta,to jeśli się nie wyłącza,to wyjmij bezpiecznik,a później będziesz szukał przyczyn.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 19:27   

Dziadek, ale, idę o zakład, że wyłącza się normalnie, przecież ono jakiś czas jeszcze pracuje, także nie ma się czym martwić.
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 19:39   

Masz oczywiście rację,nawet mój niegrzejący piecyk chodzi jeszcze jakiś czas po wyłączeniu zapłonu.Gdzieś na Forum czytałem o przypadku,gdzie padnięty sterownik kręcił webastem non stop,więc pomyślałem że to taki sam objaw.A jak jest ze zmieniarką?Nie chce mi się iść do garażu,bo znowu u nas sypie śnieg(!).
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 19:58   

Dziadek napisał/a:
A jak jest ze zmieniarką?

Nie mam zielonego pojęcia, nie mam zmieniarki. Ale na moje oko nie powinna działać. Ale jeszcze trzeba sprecyzować, co rozumiemy po przez "działa".
 
 
 
Perunslaw 



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 10
Skąd: Warmia



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 20:31   

To znaczy jakby przezucała płyty, chociaż ani nie była włączona - radia nie włączałem . i to trwa sporo czasu.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 20:44   

No, to dziwne. Muszą się wypowiedzieć znawcy Car Audio...
 
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 20:46   

Perunslaw napisał/a:
To znaczy jakby przezucała płyty

A płytki Masz dobrze włożone :?:
Bo jak odwrotnie to zmieniarka dostaje zajoba,no i oczywiście nie graje :grin:
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 21:07   

Też mam problem z padającym akumulatorem. Ładowałem go cały dzień, odpalił 3 razy i padł znów. Po przekręceniu kluczyka z tyłu słychać jakieś dziwne dźwięki. Coś w stylu wysuwającej sie anteny, ale jak wiemy, w R75 nie ma takowej. W sobotę biorę R na warsztat, zobaczymy co wyjdzie.
 
 
Perunslaw 



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 10
Skąd: Warmia



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 11:37   

No cóż , ładowało całą noc - 3 razy odpalił i koniec. Co do pompki jaki zamiennik wziąć ? Chciałbym ją wymienić metodą Rowana.
 
 
boss.007 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 381
Skąd: ANGLIA



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 11:42   

Siwus181 napisał/a:
Po przekręceniu kluczyka z tyłu słychać jakieś dziwne dźwięki


To prawdopodobnie dzwięk pompy ze zbiornika paliwa.
_________________
HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera :-)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 15:07   

Perunslaw napisał/a:
Co do pompki jaki zamiennik wziąć ?
Najtańszy jaki znajdziesz... :wink:
 
 
 
Perunslaw 



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 10
Skąd: Warmia



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 17:26   

Może mała podpowiedź ? Bo zielony w tym jestem :oops:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 18:05   

Perunslaw, no nie wiem. Ja mam jakiś włoski nie pamiętam firmy.
 
 
 
Perunslaw 



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 10
Skąd: Warmia



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 19:08   

ok znalazłem 167 zł :) BMW nr.kat. LPR2117 Reszta do ręcznej roboty :)
Aha pytanie - czy z tej metalowej rury z webasto ma tak dymić jak się odpali silnik ?? ? Chwilę dymi biały dym jakby para z lokomotywy :???:
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 19:32   

nie wiem dokladnie jak zmieniarka ale mi po wylaczeniu i zamknieciu auta jeszcze kilka minut
chodzi czytnik nawigacji i tuner tv i pobiera prad okolo 2A to jest duzo ale po kilku minutach
wylancza sie,
co do akumulatora tez mi kiedys padal (delphi 72Ah) ale od zeszlego lata mam zalozony
bosh silver 77Ah i narazie bez problemu kreci cala zime, chce zaznaczyc ze razczej
robie krotkie trasy takze napewno i to jest dla niego obciazeniem...
moze sprawdz ladowanie przy obciazeniu, a jak masz wiecej czasu to pobor produ w spoczynku
pozdrawiam
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 19:20   

ja taki mały OT choć może nie do końca... jak wiecie swego czasu też mi rozładowywało aku. Wyczyściłem i "ulepszyłem" odpływy w podszybiu i jak mi się wydawało - pomogło. Jakieś 2tyg temu znowy padł i tak padał co dnia :/ No ale moi mechanicy po wieczornym piątku, całej sobocie i połowie poniedziałki i sprawdzeniu dokładnie całej elektryki znaleźli powód :) u mnie był to przetarty kabel gdzieś przy/od rozrusznika który w zależności jak się ułożył stykał do masy. Nie wiem czy to wam pomoże czy nie ale może to być dla kogoś wskazówką :)
 
 
 
Perunslaw 



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 10
Skąd: Warmia



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 18:54   

Ok , pompka wymontowana (dotąd brak na to było czasu) i hmmm naprawdę ona jest z plastiku :lol: Teraz po drobnych zakupach czas będzie zamontować pompkę z bmw. Szwagier co mi to robi ( zna się w przeciwieństwie do mnie na mechanice samochodowej) zrobi to metoda zbliżoną do Rowana z własnymi zmianami - zero spawu zamiast tego będzie się bawił w przecinanie, gwintowanie ect. plus ustawianie kąta . Jak to będzie wyglądać dokładnie zobaczę jak zrobi :grin: Jeżeli będzie działać to dokładnie opiszę.
Co do problemu z zapalaniem ... hmmm akumulator po prostu był padnięty . Po dłuuuugim ładowaniu , teraz pali bez problemów ale i tak wymieniam na 80
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problemy z ciepłym powietrzem + inne pytania
gipsy2 Rover serii 75, MG ZT 27 Pon Paź 22, 2007 14:43
gipsy2
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Co powoduje padanie pompki sprzegla?
solak11 Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Paź 16, 2012 19:14
apples
Brak nowych postów [R75] Odłączenie akumulatora
arkads Rover serii 75, MG ZT 24 Czw Wrz 10, 2020 13:30
Rovelove
Brak nowych postów [R75] Wyjęcie akumulatora
Cos się stanie?
Pawel84 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Sty 06, 2010 16:52
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Jaka moc akumulatora..
rav8409 Rover serii 75, MG ZT 93 Sro Maj 17, 2017 19:30
Pieta



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink