Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Motor fehler - taki komunikat wyświetlił mi komputer podczas jazdy. 2 sekundy później komunikat wygasł, więc jechałem dalej. 10 min później sytuacja się powtórzyła i miałem już trochę stracha. Jak wracałem z trasy tą parszywą drogą (dziury) zdarzenie miało miejsce jeszcze ze 3 razy. Zauważyłem, że komunikat pojawiał się podczas "wpadnięcia" w dziurę. Jak myślicie co to może być? Mnie to wygląda, że podczas nagłego wstrząsu jakiś przewód traci napięcie, tylko jaki???
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Lip 13, 2011 14:12, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 12, 2009 07:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Lut 16, 2009 08:33
Trudno mi cokolwiek stwierdzić. Silnik nie stracił mocy? Zastanawia mnie ciśnienie oleju. Ale najprawdopodobniejszym jest to, że jakiś czujnik fiksuje.
[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 08:36 ]
Tyle, że CHECK ENGINE świecił się u mnie przy niskim ciśnieniu paliwa na listwie. Spróbuj też odpiąć właśnie tą wtyczkę na listwie i przejechać się, jeśli nie będzie się świeciło, to znaczy, że masz przyczynę, wtedy coś się poradzi bo temat układu paliwa w tym siniku mam przestudiowany od A do Z. Także ja bym to sprawdził a początek.
[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 08:47 ]
Aha i jeszcze jedno mi się przypomniało, podobno przy zatkanym katalizatorze też się świeci.
Pomógł: 16 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 114 Skąd: Lubaczów
Wysłany: Pon Lut 16, 2009 11:43
Zukowaty napisał/a:
Na liczniku czy w realu?
100% REAL
Może Rowan faktycznie ma rację z tym katalizatorem, bo jak porządnie przycisnąłem gaz na 5 sekund, to komunikat zgasł. Pewnie go trochę "przedmuchało".
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Lut 16, 2009 17:00
sogreg1, przebieg to nie wszystko. U mnie jest w 99% pewne 89 tyś i przy sprawdzaniu kat. wyszło, że ma sprawność 96%, na jakimś urządzeniu sprawdzane, nie byłem z tatą na teście tego. Ale słyszałem o przypadkach, że potrafił być po 50, 60 tyś zapchany. Spróbuj go mocniej przegazować na luzie.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lut 16, 2009 18:50
Rowan napisał/a:
na jakimś urządzeniu sprawdzane,
na analizatorze spalin , bo mało prawdopodobne by użyto spektrometru. Ale w aucie stan katalizatora jest monitorowany układem którego pierwszym ogniwem jest druga sonda-za katalizatorem.Ja sprawdziłbym
jej stan, połączenia, itd.Może oberwał się wkład kata.
Pomógł: 16 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 114 Skąd: Lubaczów
Wysłany: Pon Lut 16, 2009 18:56
Rowan napisał/a:
sogreg1, przebieg to nie wszystko. U mnie jest w 99% pewne 89 tyś i przy sprawdzaniu kat. wyszło, że ma sprawność 96%, na jakimś urządzeniu sprawdzane, nie byłem z tatą na teście tego. Ale słyszałem o przypadkach, że potrafił być po 50, 60 tyś zapchany. Spróbuj go mocniej przegazować na luzie.
SeniorA napisał/a:
Ale w aucie stan katalizatora jest monitorowany układem którego pierwszym ogniwem jest druga sonda-za katalizatorem.Ja sprawdziłbym
jej stan, połączenia, itd.Może oberwał się wkład kata.
Dzięki, jutro sprawdzam go na kompie i zobaczymy co pokaże. Ale będę kazał mechaniorom sprawdzić też katalizator.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 16 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 114 Skąd: Lubaczów
Wysłany: Wto Lut 17, 2009 11:12
Jestem już po wizycie na komputerze. Wprawdzie wynik nie jest pewny bo mechanior sprawdzał auto jakimś zastępczym sterownikiem, ale pojawił się błąd dotyczący: zbyt wysokiego ciśnienia oleju w czujniku wtrysku. Czy coś Wam to mówi
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Lut 17, 2009 11:38
sogreg1, Oleju????
[ Dodano: Wto Lut 17, 2009 11:39 ]
Paliwa raczej chyba. To by tłumaczyło czumu przy mocnym gazowaniu nikł CHECK.
A rozwiązanie jest jedno raczej Chyba wiesz co teraz bym napisał...
Pomógł: 16 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 114 Skąd: Lubaczów
Wysłany: Wto Lut 17, 2009 12:22
Masz może jakąś instrukcję, jak to zrobić (chodzi mi o wymontowanie, bo stuknięcie o beton to chyba sobie poradzę )
Sorki ale kiepski ze mnie mechanik i nie wiem jak ten zawór wymontować aby niczego nie spieprzyć
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum