Witam,
Ja za filtr paliwa zapłaciłem w czerwcu ubr. 42 zł (PP-942 - Filtron) i wymieniłem sam w 10 minut. Ale ty masz diesla, to może i filtr masz inny, nie wiem, pozdr....
Witam,
Ja za filtr paliwa zapłaciłem w czerwcu ubr. 42 zł (PP-942 - Filtron) i wymieniłem sam w 10 minut. Ale ty masz diesla, to może i filtr masz inny, nie wiem, pozdr....
przepraszma ze sie wtrace
ale po choinke pisac o czyms o czym koledze nie bedzie potrzebne skoro ma diesla :)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Lut 17, 2009 14:54
Jugol podał lokalizację, a co do samej wymiany, to tak dla zupełnego laika krok po kroku poniżej
Wymiana polega na poluzowaniu dwóch opasek i zdjęciu dwóch wężyków z króćców filtra (warto owinąć filtr szmatą, żeby paliwo nie ciekło niepotrzebnie do komory silnika). Następnie wyciągamy filtr do góry (razem z opaską mocującą, która wpięta jest w zaczep umieszczony na karoserii). Odkręcamy opaskę mocującą z filtra i zakładamy na nowy tak, żeby dało się go założyć w odpowiednim kierunku. Kierunek przepływu paliwa wyznaczają strzałki naniesione na filtrze. Sprawdzamy czy dolny korek upustowy filtra jest dokręcony (taki czarny z krótkim odpływem na spodzie filtra), umieszczamy filtr w zaczepie mocującym, nakładamy wężyki, zaciskamy opaski. Następnie luzujemy śrubkę odpowietrzającą na wierzchu filtra i pompujemy paliwo gruszką (pompką ręczną przed filtrem) aż do momentu gdy otworem odpowietrzającym poleci ciągły strumień paliwa. Dokręcamy śrubkę odpowietrzającą, wycieramy filtr z paliwa, odpalamy samochód i sprawdzamy czy wszystko działa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum