Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED[R 400 2.0 D 99r.] Turbinka słabo dmucha??????????????
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 11:15
SOLVED[R 400 2.0 D 99r.] Turbinka słabo dmucha??????????????

0.6 bara zamiast 1.1 bara - co jest grane ?????? Problem rozwiązany
Autor Wiadomość
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

  Wysłany: Wto Lut 17, 2009 21:20   SOLVED[R 400 2.0 D 99r.] Turbinka słabo dmucha??????????????

Witam
Mam wątpliwość co do swojej turbinki. Początkowo tzn. jakiś miesiąc temu na 3 biegu dmuchała 0,8 bara. Jednak po mrozach jakie nas spotkały i 2 tyg. postoju na parkingu teraz dmucha 0.5 w porywach do 0.6 bara. Nie bardzo wiem co się stało.
Wszystko zaczęło się od problemów z odpalaniem owej zimy. Okazało się że mam zapowietrzone wtryski. Problem rozwiązałem przez odkręcenie kolejnych wtryskiwaczy i kręcenia kluczykiem, aż się odpowietrzyły. Jeden z roverkowiczów napisał, że jest to ryzykowne kręcenie tzw. na sucho, bo podobno pompa jest smarowana paliwem. Początkowo ogrzewałem silnik nagrzewnicą gazową i trochę zdeformował się wąż od zaworu regulującego na turbinie, który idzie do pompy. Od tego momentu na wskaźniku turbo tylko 0.6 bara :beczy: . Powiem jeszcze tak, że wszystkie przewody są całe, cięgno turbiny jest skręcone na maxa.
Sprawę naświetliłem, więc pora na pytania:
1. czy różni się turbinka D(SD) od DI(SDI) oprócz tego co wykazałem na zdjęciach
2. czy jak zamienię turbinkę od DI(SDI) do D(SD) to gdzie podłączyć przewód, który wychodzi z części zimnej turbiny.
3. może źle podłączyłem trójnik od wskaźnika turbo.
Ostatnio zmieniony przez thef Pon Maj 10, 2010 17:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 17, 2009 21:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 22:48   

Z tego co się orientuje to sd i sdi mialy Bardzo podobne turbiny tzn różnice te które podałeś na foto i nic wiecej pozatym różnica tkwiła również w popmie wtryskowej
Sd - mechaniczna
sdi - sterowana kompem
Cytat:
może źle podłączyłem trójnik od wskaźnika turbo.

Pytanie czy spadek ciśnienia na wskaźniku był zaraz po ząłożeniu wskaźnika czy teraz po postoju??
Czy auto zaczęło dymić??
bo jeśli nie i nie czuć spadku mocy to moze weź po uwage awarie wskaźnika??!!co??!!
Nastepne pytanie czy po tych mrozach i tym 2 tyg postoju czasem nie katowałeś turbinki na zimno??
I ostatnie moze masz zagiety weżyk co idzie do wskaźnika co??
Posprawdzaj to co ci napisałem i daj znać czy nadal to samo??
Pozdrawiam Firq
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 17, 2009 23:06   

Ciężko powiedzieć czy spadek ciśnienia był po założeniu wskaźnika - bo nie wiem jakie było ciśnienie przed. Mimo tego autko przyspiesza i ciągnie do 4000 rpm bez problemu lecz na wskaźniku tylko 0.6 bara - to niemożliwe raczej żeby takie małe ciśnienie było.
Roverek nie kopci - tak bym to nazwał, bo wiadomo, że podczas obciążenia każdy diesel dymi :wink: .
Kolejna sprawa: nie katuje R na zimnym (max do 1.8 - 1.9 tys. rpm) aż się rozgrzeje. A tak podczas jazdy to 3-3,5 tys. rpm i next gear :grin:
Pytanko:
Czy to co pokazałem na zdjęciu nr.1 podpięcie do węża od regulatora ciśnienia jest prawidłowe w R D(SD) bez IC, czy powinienem wpiąć w inne miejsce - :?: .
Jak ktoś ma wpięty wąż od wskaźnika w swoim R D(SD) bez IC niech prześle fotki lub linka oraz filmik z działającym wskaźnikiem podczas jazdy ale tylko D (SD) bo wszystkie filmiki i foty są w R SDI(DI).
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 23:15   

Michu nie powiem ci czy prawidłowo podłączyłeś wskaźnik bo nie mam doświadczenia w tym kierunku... bede zakładał u siebie ale w przyszłym miesiacu dopiero :))
ale skoro nie dymi i nie czuć spadku mocy to może warto sprawdzić czy wężyk sie nie zagiął albo podłącz manometr od sprężarki zwykłej i sprawdz wskazania na nim czy sa takie same?? Powiedz mi jeszcze bo masz skrecona turbinke i wczesniej dmuchała 1.1?? czy nie po skreceniu ??
i przebieg auta??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 17, 2009 23:30   

Firq powiem Ci tak. Nie wiem jakie było wcześniej ciśnienie ale był słabszy. Mój przebieg to 116 tys. Jak zainstalujesz u siebie to napisz ile dmucha jak da rada to nagraj na telefonie podczas działania (dobrą jakość) hehe. W ten weekend mam zamiar z pracy pożyczyć dokładny manometr i sprawdzę może wskaźnik fiksuje albo gdzieś wężyka - lecz z tego co sprawdzałem to wężyki są ok. I może zmierzę jakie jest przyspieszenie 0-100km/h oraz elastyczność 60-100km/h na IV biegu oraz 80-120km/h na V biegu.
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 23:39   

mi dmucha 1 bar od 3 biegu, na drugim nie wiem jak jest bo jakos nie zwrocilem uwagi
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 23:41   

Funfel a kręciłeś ją troszkę??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 23:43   

nic nie grzebalem, tak jest seryjnie i tak powinno byc, przy 2 tys. moze 1900 juz mam 1bar
Ostatnio zmieniony przez funfel Wto Lut 17, 2009 23:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Lut 17, 2009 23:45   

michu właśnie zapomniałem to sprawdź to przyspieszenie od 0-100 i bedziemy wiedzieć na czym stoimy :))
Jak zainstaluje zaraz masz filmik :D
mówiąc ze był slabszy przed tem to znaczy ze przez podniesieniem cisnienia czy po tym jak wskaźnik zaczyna pokazywać mniejsze wartości??
Sprawdz te wężyki !!

[ Dodano: Wto Lut 17, 2009 23:47 ]
funfel nie chce sie kłócić ale chyba standard w sdi to ok 0.9 bara ??
Poprawcie mnie jesli sie mylę......
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 18, 2009 17:08   

Dlaczego się nikt nie wypowie na temat dmuchania barów w swoim SD (D). Być może w SDI więcej dmucha bo jest mocniejszy - posiada IC (jedna z różnic), który daje więcej koników. Proszę o wypowiedz posiadaczy R z silnikami w odmianie SD (D). Jestem ciekaw jak w SD dmucha turbałka.
Autko jest mocniejsze wyczuwalnie po skręceniu cięgna. Dla ciekawości w zeszły piątek robiłem próby:
1. cięgno rozkręcone na maxa turbina nie załącza się nawet w granicach 4 tys. rpm
2. cięgno skręcone do połowy - turbinka załącza się przy 2,5 tys. rpm i
3. skręcona prawie na maxa (3,4 zwoje zostawione na poluzowanie nakrętki kontrującej w razie regulacji) turbinka dmucha już od 1,6 tys. rpm ale prawdziwy ciąg zaczyna się w okolicach 2 tys. rpm.

Czy ktoś montował turbinkę od SDI do SD?. Gdzie podłączyć wąż w SD, który wychodzi z części zimnej turbinki jak na zdjęciu 2.

Czy takie same ciśnienie panuje w zaworze regulującym (tzw. gruszka od cięgna) co w wężu wychodzącego z części zimnej "muszli" turbinki w tych samych obrotach np: 3 tys. rpm
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sro Lut 18, 2009 18:52   

michu1123 napisał/a:
3. skręcona prawie na maxa (3,4 zwoje zostawione na poluzowanie nakrętki kontrującej w razie regulacji) turbinka dmucha już od 1,6 tys. rpm ale prawdziwy ciąg zaczyna się w okolicach 2 tys. rpm.


Z takim ustawieniem to bym nie ryzykował...


W moim max.ciśnienie to 1.25 Bar w przedziale 2500-4000 RPM przy bardzo dynamicznej jeździe.
A skręcałem kiedyś tą nakrętkę na cięgnie ale już nie pamiętam o ile obrotów.
Nie wnikam w dokładność wskaźnika odnośnie wskazań ciśnienia doładowania...
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Lut 18, 2009 19:19   

Cytat:
posiada IC (jedna z różnic), który daje więcej koników

Michu ten intercooler w sdi nie daje tej różnicy ok 20KM jaka jest w sd i sdi tylko za tą różnice w znacznym stopniu odpowiedzialna jest pompa wtryskowa jaka sdi maja elektroniczną dzięki czemu udało się uzyskać taka moc :)) Intercooler tez swoje daje ale szału nie robi on jest od tego aby zimne powietrze turbawka dmuchała do silnika :)
Pozatym zgadzam się z kolegą Filo bo nie wiesz na ile jest dokładny ten twój wskaźnik doładowania a cięgno jak pisałeś masz skręcone na maxa wiec ryzykujesz dużo bo może okazać się ze wskaźnik ma wade fabryczna i oszukuje a ty masz ciśnienie 1.3 bara i wtedy juz nie ciekawie to wyglada ;/
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 18, 2009 20:14   

W sobotę sprawdzę dokładnym manometrem. A jeśli się okaże, że manometr też pokazuje 0.6 bara w porywach :?: . Czy macie jakieś rady. Czy wśród wszystkich forumowiczów Roverków nie ma nikogo co ma zwykłego SD lub D i nie może się wypowiedzieć jak tam wygląda sprawa z ciśnieniem turbinki.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Lut 18, 2009 23:16   

Michu jestem pewien na 98% ze turbinka w sd i sdi dmuchają tak samo ok 0.9 standardowo !! a jeśli sie okaże ze Twoja akurat dmucha faktycznie 0,6 Bara to sa 3 opcje
- turbinka sie kończy
- źle podłączony wskaźnik
- trzecie to to ze turbinka sie kończy i źle podłączony masz wskaźnik :/ :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 18, 2009 23:29   

jeszcze może być przedmuch gdzieś w kolektorze wydechowym, albo nieszczelność w dolocie ;)
może jakiś twardy owad Ci się wbił w IC ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Lut 18, 2009 23:42   

sTERYD Michu nie ma IC
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 19, 2009 00:10   

Panowie a co powiecie na zainstalowanie turbinki o zmiennej geometrii np: GT1749V i sterować nią w taki sposób jak na filmiku poniżej co :?:

http://www.youtube.com/watch?v=Frs6aQGOrlo

Dało by radę czy nie - co myślicie :?: było by :rotfl:
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Lut 19, 2009 00:20   

Więcej problemów niż pożytku a poza tym Michu nie masz nawet IC a ty juz myslisz nad Turbina o zmiennej geometrii łopatek...;/
Popracuj nad swoją turbinką i będzie ok :)
Cytat:
turbinka dmucha już od 1,6 tys. rpm ale prawdziwy ciąg zaczyna się w okolicach 2 tys. rpm.

Michu turbina to nie klakson ona sie nie włącza i nie wyłącza ona chodzi nawet na biegu jałowym ... po prostu cały czas wirnik sie kreci a to ze słyszysz ja np po przekroczeniu 1600obr/min tzn ze zaczęła pompować juz cos do silnika :))
u mnie turbinka odzywa się juz od 1200obr/min a kopa ma juz przy 1800obr/min
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 19, 2009 16:46   

Firq napisał/a:
Michu nie masz nawet IC a ty juz myslisz nad Turbina o zmiennej geometrii łopatek...;/


O IC nie pisałem bo będzie montowany jak się zrobi cieplej, części wzięte od SDI (tylko kolektor ssący, IC od meganki II, rury alu albo kwasoodporne do podłączenia IC > GT > KS (kolektor ssący).
Dziś wypożyczyłem z pracy manometr. W sobotę będę testował R czy wszystko jest ok. Zrobię :foto: z przebiegu próby.

Panowie czy można w jakiś sposób ustawić westgate na turbinie (tzw. gruszka) :?: . Może kupić MBC (Manual Boost Controler), który działa na zasadzie:
"Ustawiamy na nim zadane ciśnienie (np. 0.5bar) i dopóki w układzie (na wejściu) się ono nie pojawi dopóty zawór pozostaje całkowicie zamknięty. W chwili przekroczenia krytycznej (nastawionej) wartości zawór otwiera się całkowicie.

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 21:58 ]
Panowie rozwiązałem w końcu problem z niby słabym ciśnieniem jakie dmucha turbinka.
Otóż w wersjach SD (D) wskaźnik jest podłączony pod wąż, który wychodzi z westgate (gruszka na cięgnie) - a więc pokazuje ciśnienie przy którym otwiera się bajpas w części wydechowej turbinki a nie jakie dmucha turbina. W wersjach SDI wskaźnik jest podłączony do węża, który wychodzi z części "wydmuchiwanej muszli " turbiny (rys. 2 na początku tematu). A więc mamy prawidłowe ciśnienie jakie turbina dmucha. Mój błąd polegał na tym, że w owym czasie jak podłączałem wskaźnik nie miałem jeszcze odpowiedniej wiedzy na temat turbinek (a wzorowałem się na pokazie od Remi55, który pokazał jak zamontować w wersji SD) - ale po weekendowych testach i przemyśleniach w końcu prawidłowe wnioski.
A więc na podsumowanie:
W wersjach SD wskaźnik musi być podłączony pomiędzy wylotem powietrza z muszli a kolektorem ssącym, wówczas mamy poprawny pomiar ciśnienie jakie daje turbinka.
Ja w swoim R będę montował kolektor ssący od SDI + IC + rury alu bądź kwasoodporne i na wyjściu z turbinki w rurze zamontuje złączkę wtłaczaną do węża jak poniżej. Do tej złączki podłącze wąż od wskaźnika - wówczas będzie pokazywać prawidłowe ciśnienie jakie daje turbinka. Ale to dopiero jak będzie cieplej :rotfl: . Będzie foto relacja z modyfikacji :foto: .

[ Dodano: Nie Mar 01, 2009 11:15 ]
Pomiar przyspieszenie:

60 - 100 km/h na IV biegu czas: 11,5 sek. (po zaokrągleniu)

80 - 120 km/h na V biegu czas: 19,3 sek. (po zaokrągleniu)

Co sądzicie o tych czasach normalne czy raczej za długie?. Przypominam, że kulam się R z 86 konnym silniczkiem.
 
 
airkadio_k 



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 9
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 13:48   

czy ktoś wymieniał taki przewód gumowy (średnic 5cm na 7 cm stożkowy) wychodzi od turbinki bo zrobiła się dziurka i syczy ?pytanko jest jakiś zamiennik czy oryginał(cena ) i jak się fachowo to nazywa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Słabo dmucha... :)
Parujące szyby i słaba dmuchawa...
wsl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Nie Lis 25, 2007 11:57
Brt
Brak nowych postów [R420D] Słabo dmucha nawiew
dmuchawa wyje a jak przykładam rękę to nie czuć wichury
heruval Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sob Gru 19, 2009 08:34
leon77
Brak nowych postów [R45 2.0 iDT] Turbinka
piterek1812 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Lis 17, 2009 20:44
redcloud
Brak nowych postów [R400] Dmuchawa dmucha na zimno
rafalskorupski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Sie 23, 2008 15:39
rafalskorupski
Brak nowych postów [R400] Centralny nawiew dmucha zimno
buziaczek0807 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Sro Gru 19, 2007 13:28
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink