Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam. Co może byc przyczyną, że ręczny łapie tylko na prawy tył? Coś czułem, że jest nie tak i dzis sprawdziłem na śniegu. Zostawiam tylko ślad z prawej strony.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Paź 14, 2011 17:12, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 30, 2007 13:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
słyszałem właśnie opinię że mamy w R75 ręczny z jakimś sprzęgiełkiem które powoduje że podczas jazdy na ręcznym nie da się prawie kół zablokować ,a dopiero podczas postoju trzymie mocno
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Gru 02, 2007 10:50
Hamulec ręczny w Roverze 75 jest na szczękach hamulcowych wewnątrz tarczy (tzw. tarczobębny) a przez otwór śruby koła jest regulacja , bardzo ładnie można wyregulować ham.ręczny
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Gru 02, 2007 10:52
to reczny ma osobne klocki niz zwykly hamulec? i czy da sie to jakos naciagnąć bo ja mam tak ze jak postawie pod wzniesienie (nawet male) to na recznym mi sie cofie
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Gru 02, 2007 11:03
Da się wyregulować ręczny bez problemu-wewnątrz auta przy dżwigni hamulca ręcznego jest regulacja na 13 klucz , musisz najpierw tam ją popuścić następnie zdjąć koła i przez otwór śruby koła (mniej więcej u góry) będziesz widział taką małą zembatkę następnie kręć nią do moementu zablokowania koła póżniej odpuść tak aby koło się kręciło bez większego oporu , to samo zrób z drugim kołem na końcu wyreguluj hamulec ręczny w środku to co wcześniej popuściłeś , może z opisu to wygląda dość zawile ale bez problemu to zrobisz sam (w razie czego dzwoń)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Wysłany: Sob Paź 11, 2008 01:08 regulacja hamulca ręcznego w R75
Niestety, za żadne skarby nie mogłem znaleźć wspomnianej zębatki do regulowania ręcznego. Być może czegoś nie kapuję, źle szukam czyli nie tam gdzie trzeba...
Zdjąłem koło i przy pomocy latarki próbowałem zlokalizować ową zębatkę poprzez wszystkie otwory w które wkęcane są śruby mocujące koło, wyraźnie widać dolną i górną sprężynę ściągającą szczęki,dostrzegłem także otwory na klucze imbusowe do odkręcania mocowań tych szczęk ale nigdzie śladu zębatki. Obracałem bębnem kilka razy dookoła i nic.
Zaciekawiła mnie tylko śrubka umiejscowiona pomiędzy dwoma otworami na szpilki, odkręcić ją można jedynie końcówką typu torx nr 15. W sumie to nie bardzo można dociec jej przeznaczenia.
Zastanawiam się czy pierwsze egzemplarze z 1999 roku R75 miały inny sposób regulowania hamulca ręcznego niż późniejsze. Mój roverek jest właśnie z pierwszego roku produkcji.
zdjąć koła i przez otwór śruby koła (mniej więcej u góry) będzie widać taką małą zębatkę.
I co dalej? Kluczyk? Jaki?
Cytat:
Trzeba kręcić nią do momentu zablokowania koła,
No i... w ktora strone?
A tak przy okazji, czy dam rade sam zmienic klocki? Przy innych samochodach zmienialem ale czy Rover nie jest takims "odmiencem"? Nie mam tez dobrago dostepu do narzedzi. Mam podstawowe klucze plaskie i kilka Allena czy jak kto woli imbusowe. Czy nie musza byc calowe?
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Lut 21, 2009 11:02
Zębatka jest dostępna przez otwór ustawiony na troszkę w prawo od h 12. Użyć cienkiego o śr. ~6mm długiego śrubokręta , którym zębatkę obracamy od dołu do góry /idzie ciężko /aż do zablokowania szczęk.Dla prawidłowego działania śruba regulacyjna w kabinie pod dżwignią ma być wkręcona na 23.5- 25mm.
[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 11:09 ]
skok zębów na regulatorze jest dość duży i to może być mylące , bo widać tylko praktycznie dwa zęby.
[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 11:11 ]
ENU napisał/a:
nie zadziałał samoregulator klocków
nie ma samoregulatora
[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 11:14 ]
dor-12 napisał/a:
wyraźnie widać dolną i górną sprężynę ściągającą
zębatka jest nad górną sprężyną na jej 2/3 długości
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sob Lut 21, 2009 11:45, w całości zmieniany 3 razy
nie muszą być calowe
Radziłbym Ci za to skombinować jakiś podstawowy zestaw nasadowych, albo przynajmniej oczkowych, bo śruby od zacisków na pewno będą odpowiednio dokręcone
wymiana klocków nie jest jakas nakomplikowana, tylko zwróć uwagę na czujniki zużycia, jeśli świeci Ci się kontrolka to musisz wymienić, bo będzie świecić dalej
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Radziłbym Ci za to skombinować jakiś podstawowy zestaw nasadowych, albo przynajmniej oczkowych, bo śruby od zacisków na pewno będą odpowiednio dokręcone
Z kompletem bedzie problem ale z jeden, dwa bym zalatwil. Pamietasz jaki?
sTERYD napisał/a:
wymiana klocków nie jest jakas nakomplikowana, tylko zwróć uwagę na czujniki zużycia, jeśli świeci Ci się kontrolka to musisz wymienić, bo będzie świecić dalej
Zeby uniknac problemow kupilem zestaw oryginalnych klockow Rover'a z czujnikiem.
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
nie mam pojęcia , pewnie coś z zakresu: 10-13-15-17 (może 19) może dasz radę kupić jakiś nie duży zestaw
Jest 13-ka ale mam inny problem. Wszystko szlo dobrze ale nie mieszcza mi sie klocki. Wcisnalem cylinderek do konca, wlozylem jeden klocek ten ze sprezynkami. Wszedl do konca, tyl klocka opiera sie o korpus a drugiego nie moge wlozyc :-( Tak jak by byl z 0,5 mm za gruby
[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 14:21 ]
Klocki wymienilem, hamulec pomocniczy musi poczekac. Nie widze tej zebatki :-(
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum