Najprawdopodobniej z tego co wyczytałem to uszczelka pod głowicą i jest do wymiany ale chciałem się upewnić. Pierwszy spadek poziomu był jakiś miesiąc temu gdy z nawiew dmuchał tylko zimnym powietrzem a wskaźnik temperatury szybko się podniósł, zatrzymałem się otworzyłem maskę a na zbiorniczku poziom był MAX. odkręciłem powoli korek zbiorniczka wyrównawczego usłyszałem powietrze i płyn który był na poziomie MAX nagle wciągnęło i zbiorniczek zrobił się pusty. Dolałem płynu i przez pierwszy tydzień nic się nie działo, potem zaczęło go troszkę ubywać i tak coraz więcej. Nie ma wycieków często to sprawdzałem, stawiałem samochód na śniegu po za tym jak nie jeżdżę płynu nie ubywa a jak zrobię jakieś 60km. jednego dnia, zbiorniczek robi się pusty. Czytałem i myślę że to uszczelka pod głowicą, ale nie mam żadnych nawet najmniejszych problemów z odpalaniem, obroty w porządku i praca silnika idealnie, czy to możliwe jeśli płyn ucieka do silnika? Bo olej też sprawdzałem na miarce idealnie czysty i pod korkiem nie ma "mleka" jak to gdzieś pisali.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 22, 2009 18:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
bonus89, nie rób pochopnie uszczelki pod głowicą! Sprawdź czy dobrze dokręcone są wszystkie metalowe opaski węży do chłodnicy, jak również tego POD zbiorniczkiem. Nie było ciepłego powietrza? a suwak pod pokrętłem regulacji siły nawiewu był nastawiony na pewno na "kropkę"? nie ma białego osadu/nalotu na końcach gumowych wężyków?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
moze masz nieszczelną nagrzewnice i w srodku auta wypływa płyn sprawdz dobrze czy dywaniki koło pedłu gazu i od strony pasażera są suche, może właśnie tam wypływa płyn, bo skoro nie masz "mleka" to raczej na 100% nie do oleju, no chyba że masz jeszcze nieszczelność nietypową i płyn idzie prosto na tłoki i tam zostaje wyrzucany w postaci pary ze spalinami. Najlepiej podjedź do kogoś kto ma taki przyrząd że może przez korek do uzepełniania płynu chłodniczego podłączyć taką jakby strzykawkę która robi w układzie chłodzenia większe ciśnienie i wtedy trzeba dobrze słuchać i obserwować gdzie płyn się wydostaje bo najprawdopodobniej nie do oleju. "Mleko" sprawdzaj gdy silnik i olej się podgrzeją bo wtedy się łatwiej miesza z płynem. Powodzenia.
Dzięki za odpowiedzi zastanowiłem się chwile i wpadła mi do głowy jeszcze jedna myśl, wtedy gdy pierwszy raz wzrosła temperatura i zaczął ubywać płyn miałem też mały problem z parownikiem do gazu przez który płyn przepływa, tylko logicznie go sobie wytłumaczyłem bo nie do końca wykształceni ludzie musieli to robić bo puścili te przewody do parownika z płynami lekko powyżej wskazówki MAX w zbiorniczku wyrównawczym, i wtedy był taki problem że połowa przewodu do parownika była ciepła a dalej zimna i parownik zimny i nie chciało przełączyć na gaz, pewnie tam powietrze stało i zauważyłem jeszcze że przy jeździe na gazie samochód mi nawet dość mocno dymi na biało, na benzynie wcale nie dymi i wytłumaczyłem to sobie tym że na gazie przy takiej temperaturze może ale to dymienie jest naprawde mocne więc kolejna sprawa czy może płyn uciekać mi do silnika przez parownik? I czy moge to sprawdzić sprawdzając na stacji diagnostycznej spaliny czy jeśli spaliny na gazie i na benzynie ktoś mi sprawdzi to jeśli na gazie płyn się dostaje to czy te urządzenia do sprawdzania spalin to pokarzą? //a i jeszcze napewno miałem ciepły nawiew i wtedy nagle zaczął zimny (nie włączyłem go suwakiem), i napewno przez te dolne nawiewy nie wlatuje do środka płyn. Ale dzięki za podpowiedzi.
bonus89, nie napisałeś od początku, że masz instalacje gazową!! Jak zapewne wiesz reduktor włączony jest do obiegu cieczy chłodzącej (= dodatkowe możliwości uciekania płynu). Radzę sprawdzić opaski przy trójnikach i samym "parowniku" na zimnym/rozgrzanym. Przyczyna może być błaha np. korek zbiorniczka wyrównawczego... Musisz obserwować Roverka
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Kurcze obserwowanie jakoś tak do końca nie tłumaczy niczego, Olej czysty płynu ubywa silniik pracuje równo i w porządku bardzo wątpie w HGFa rozgrzałem go wieczorem i nic nie ubyło za to gdy rpzejade troche to ubywa ale wycieków nie widać, może ktoś domyśla się gdzie może być jakaś nie szczelność bo tych przewodów jest dużo a żeby sprawdzić chłodnice całą zderzak musiał bym zdejmować w zimie to nie łatwa sprawa, może możecie zasugerować najczęściej uszkadzane miejsca sprawdził bym je w pierwszej kolejności.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 387 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: Pon Lut 23, 2009 10:25
bonus89 napisał/a:
Kurcze obserwowanie jakoś tak do końca nie tłumaczy niczego, Olej czysty płynu ubywa silniik pracuje równo i w porządku bardzo wątpie w HGFa rozgrzałem go wieczorem i nic nie ubyło za to gdy rpzejade troche to ubywa ale wycieków nie widać, może ktoś domyśla się gdzie może być jakaś nie szczelność bo tych przewodów jest dużo a żeby sprawdzić chłodnice całą zderzak musiał bym zdejmować w zimie to nie łatwa sprawa, może możecie zasugerować najczęściej uszkadzane miejsca sprawdził bym je w pierwszej kolejności.
1) Wszystkie opaski, zaciski, pod reduktorem gazu. Najlepiej po odstaniu samochodu, w kanale, szukać kropel.
2) Przy termostacie. Z tylu silnika, pod termostatem jest taka półka na bloku silnika. Jak cieknie tam może być mokro. Dostać się tam ciężko, ale wystarczy poświecić latarka i zobaczyć.
3) Odkręć świece i sprawdź czy któraś nie wygląda jakby spalała glikol. Wtedy, jeżeli to świeca 1 albo 4 jest szansa, że cieknie na uszczelce kolektora ssącego.
4) Na postoju zagrzać silnik, poczekać aż otworzy się duży obieg, chłodnica będzie cała gorąca, i wypatrywać parującego płynu (generalnie z chłodnicy, ale jakby spływało po bloku też powinno być widać).
No i zaobserwowałem rozebrałem... chłodnica ma dziurki w kilku miejscach tak nagle powyskakiwały. Mam pytanko ostatnie może ktoś się orientuje czy chłodnica z silnika 1,4 16V nada się do mojego 8V?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum