Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200, 2.0 sDi] Kilka pytań po kupnie rover'a
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200, 2.0 sDi] Kilka pytań po kupnie rover'a
Autor Wiadomość
User88 



Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 24
Skąd: poznań



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 18:55   [R200, 2.0 sDi] Kilka pytań po kupnie rover'a

Czesc wszystkim. Jestem nowym użytkownikiem forum i rover'a. Kupiłem rover 200 sdi/tdci.

I kilka pytań:
1) po 1 jak tak na prawde nazywa sie moj silnik? W papierach mam tdi, ale chyba to nie jest tdi.

ok teraz ważniejsze:

jak wiadomo po kupnie auta uzywanego trzeba sporo rzeczy prewencyjnie wymienić. Polecono mi abym wymienił:
olej silnikowy, płyny: hamulcowy i chłodniczy, filtry: powietrza, oleju, paliwa. Kompletny rozrząd + pompe. Polecano mi firmy skf lub contitech. Co sądzicie?

Moje pytania:
1) jakie firmy polecacie poszczególnych rzeczy? Z tego co tu czytam w niemieckiej instrukcji trzeba wlewać olej 10W/40. Poprzednia wlascicielka z tego co widze w takiej prowizorycznej książce serwicowej lała Castrol 4+1 5L

Czyli jak z firmami tych filtrów itp?

2) gdzie to kupować żeby było tanio? Na alleero? A może znacie jakis dobry sklep w Krakowie gdzie takie rzeczy dostane i nie przeplace?

3) Ten rover to wersja taka niby sportowa: niskie i twarde seryjne zawieszenie + półkubełkowe fotele. Troche mnie to denerwuje, bo nei lubie niskich aut. Pytanie o dolna osłone silnika. Polecano mi metalową. Patrzyłem na allegro i znalazłem tylko plastikową. Gdzie ja taka kupie? Znacie jakies miejsca w Krakowie? Wlascicielka mi dała nrdo miejsca gdzies na rybitwach gdzie mają używane częsci do roverów.


Na chwile obecna tyle mam pytań. Z góry wielkie dzieki za odpowiedź i pozdro.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 20, 2008 18:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 19:05   

User88 napisał/a:
1) po 1 jak tak na prawde nazywa sie moj silnik? W papierach mam tdi, ale chyba to nie jest tdi.

2.0 SDI albo SD, zobacz po VIN

User88 napisał/a:
olej silnikowy, płyny: hamulcowy i chłodniczy, filtry: powietrza, oleju, paliwa. Kompletny rozrząd + pompe. Polecano mi firmy skf lub contitech. Co sądzicie?


dokładnie to trzeba wymienić :) ja wstawiłem Gates'a, ale skf i contitech to też dobre firmy, mogą być.

User88 napisał/a:
olej 10W/40

najlepiej to co było poprzednio, byle 10W40.
ja używam Valvoline Max life 10W40 - jest super.

filtry Filtron robi bardzo dobre.

User88 napisał/a:
gdzie to kupować żeby było tanio?

najlepiej w filii jakiejś dużej firmy/hurtowni, np. intercars, fota, albo tomateam.pl (świetny "klubowy" sklep internetowy)

User88 napisał/a:
Gdzie ja taka kupie?

ciężko będzie pewnie dostać, ale ja bym szukał na allegro/ebay.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 20, 2008 19:11   

Zrób może zdjęcie tego twojego silnika. Ale wydaje mi sie ze jest to sdi :razz:
Czy to nie jest przypadkiem wersja Silverstone jak ma juz z salonu obniżone auto :?:

Z tym rozrządem to ja bym Gates proponował. Contitech tez jest dobry. A filtry to już obojętne ja mam Filtrona wszystkie filtry i wszystko jest jak ma być.

A olej 10W40 jest ok sam mam Castrola i jest dobrze, nie ubywa oleju ani mm :mrgreen: Ale co 10.000km wymieniam. Valvoline bym najbardziej proponował.

Nie znam Krakowa ale na pewno maja są jakieś sklepy motoryzacyjne. No allegro mozna tez kupić jak na razie mnie nie zawiodło. Ale masz tam w tedy koszty wysyłki. Np firma Filtron oferuje na swojej stronie katalog i cennik filtrow wiec mozesz porównać i potem w sklepie zapytac ile oni chca.

[ Dodano: Czw Lis 20, 2008 19:12 ]
Aha, i o metalowej pokrywie pod silnik to jeszcze nie slyszalem :sad: Wiem ze sa tylko te plastikowe.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
User88 



Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 24
Skąd: poznań



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 19:24   

O dzięki za odpowiedź. Po avku widze ze mamy ten am model. Nieźle się ten twoj prezentuje z takim felunkiem.

Wlasnie znalazłem na allegro kompletny rozrząd ale ez pompy gates'a za 340 zł.
http://moto.allegro.pl/it...cord_civic.html

A dokladnie to ten rover kupiłem
http://moto.allegro.pl/it...9_r_czarny.html
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 20, 2008 19:37   

Jak masz 105koni to bedzie to sdi :mrgreen:

No te paski beda ok :mrgreen: Ja za swoj komplet zapłaciłem jakieś 430zl .
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
User88 



Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 24
Skąd: poznań



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 20:11   

Mam jeszcze pytanie:
przy wrzucaniu wstecznego słychac takie "cyk". Czy cos ze skrzynią jest nie tak?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 20, 2008 20:23   

Chodzi tobie o zgrzytanie takie. No normalne to jest :mrgreen: Czasem jest tez tylko taki cyk jak by coś wskoczyło. Normalne zachowanie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 20:29   

potwierdzam, u mnie tak samo, tylko przy wstecznym robi "cyk" :razz:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 21:46   

User88 napisał/a:
A może znacie jakis dobry sklep w Krakowie gdzie takie rzeczy dostane i nie przeplace?


Z filtrami nie kombinowalbym i kupil w Intercars (ja korzystam z tego na Zmujdzkiej), jest wszystko w dobrych cenach.

Gosc na rybitwach (żaglowa) malo co ma, ale czasem sie cos trafi. Wczesniej do niego przedzwon. Numer jest na stronie klubowej w dziale z adresami warsztatow.

Olej kup sobie valvoline od tego goscia:

http://allegro.pl/item478...l_10w40_5l.html

W sklepie kosztuje normalnie 150zl, wiec warto sie kopsnac do Zielonek. W IC po znizce kosztuje chyba 135zl, wiec jak wolisz.
Ostatnio zmieniony przez xtek Wto Lip 05, 2011 17:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 20, 2008 21:56   

User88 napisał/a:
3) Ten rover to wersja taka niby sportowa: niskie i twarde seryjne zawieszenie + półkubełkowe fotele. Troche mnie to denerwuje, bo nei lubie niskich aut

Wersja silverstone jest o 30mm nizsza od serii. jak dasz ogloszenie w giełdzie forumowej, to napewno szybko znajdziesz chetnego na Twoje spręzyny ;) A fotele masz normalne a nie sportowe ;) Sportowe są w MG ZR. Zakupy spokojnie rób np. w Intercarsie. Podstawowe materiały też tam kupuję. Osłona silnika - z metalową się nie spotkalem, zreszta w R200 dieslu rzadko który egzemplarz ją ma, chociaż była seryjnie montowana. Z wrzucaniem wstecznego to normalne w tych skrzyniach - trzeba po prostu zrobić to z czuciem a nie siłowo i będzie ok.

A no i gratki z powodu zakupu ;) oby się bezawaryjnie sprawował :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mundek131 




Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 26 Sty 2008
Posty: 224
Skąd: Zielona Góra

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 21, 2008 00:03   

Witaj :mrgreen:


leszek95b napisał/a:
potwierdzam, u mnie tak samo, tylko przy wstecznym robi "cyk" :razz:


a i u mnie również :taa:
_________________
Pozdrawiam
Mundi
 
 
 
ywis 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 831
Skąd: Wieluń/Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 21, 2008 08:17   

mundek131 napisał/a:
Witaj


leszek95b napisał/a:
potwierdzam, u mnie tak samo, tylko przy wstecznym robi "cyk"


a i u mnie również


To samo u mnie... :wink:
 
 
User88 



Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 24
Skąd: poznań



Wysłany: Wto Lis 25, 2008 22:19   

No i juz pojawiają się pierwsze problemy z roverem:

1) coś jest z ogrzewaniem. Nawet jesli silnik jest nagrzany nie wieje ciepłe powietrze. Tzn mam wrażenie że wieje chwile ciepłe (ale nie tak ciepłe jak w innych autach) a potem juz tylko zimne. Bardzo mnie to denerwuje bo nie moge sobie nawet przedniej szyby odparować.

2) spryskiwacze - nie dość że musza się jakby rozkręcić, tzn działają dopiero ze 4 sekundy po naciśnieciu, to jeszcze spryskują beznadziejnie, tzn w każda z możliwych stron tylko nei tam gdzie trzeba, no i każda dziurka z inną siłą

3) tu problem który mnie najbardziej boli. Jak kupiłem auto do silnika na prawde nie mogłem sie przyczepić. Przez tydzien urzystkowania kiedy nei było takiej zimy palił extra - na zimnym kręcił 3-4 razy a na ciepłym palił praktycznie na dotyk. Teraz gdy jest zima i ujemne temperatury na ciepłym silniku dalej jest na dotyk, ale gdy odpalam rano jest masakra. Jesli nie dodam gazu to gaśnie, jak dodam gaz i utrzymuje przez 20 sekund 1,5 tys obrotów krztusi się i daje sporo dymu a potem jest ok.


CO o tym wszystkim sądzicie?
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 25, 2008 22:32   

Ad.1) To czytałeś? ;)
Ad.3) To też czytałeś? ;)
Ad.2) Wydaje mi się, że spryskiwacze mają regulowane położenie, tzn. wsadzasz doń igłę i delikatnie manipulujesz. Odnośnie opóźnionego działania, może masz niesprawny albo nie masz w ogóle zaworka zapobiegającemu cofaniu się płynu, i za każdym razem płyn musi przebyć drogę od zbiorniczka do sikawki. Oczywiście może to być też problem z pompką, ale z podanych przez Ciebie objawów obstawiałbym raczej coś innego.
Polecam wyszukiwarkę ;) Przykładowe tematy o spryskiwaczach: ten albo ten.
_________________
It's all right...
 
 
 
User88 



Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 24
Skąd: poznań



Wysłany: Czw Lut 26, 2009 11:15   

Cześć znów mam problem. Jak zmienić lusterko elektryczne, ogrzewane od strony kierowcy w r 200 99'?
Zdaje się, ze jakos trzeba od środka tą trójkątną maskownice zdjąć, ale tam nie ma żadnych śrub, więc chyba trzeba odkręcić śruby od tych dużych "powierzchni" w drzwiach tak?
Wolę się upewnic i zaptać niż cos zepsuć.

Z góry dzięki za podpowiedzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 214si] Kilka pytań już po kupnie roverka
kzfr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 28 Pon Paź 29, 2012 15:23
kzfr
Brak nowych postów [ R200 1,4i 8V ] - Kilka pytań itp.
kzrr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Cze 09, 2009 23:16
kzrr
Brak nowych postów [R200] kilka pytań....
Argos87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Paź 08, 2013 19:11
jakub1992



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink