no niestety fakt. Znajomy "audiofil samochodowy" powiedział ,ze jak dla mnie to starczą ,ale to kompletne minimum i że mam się nie przyznawać ,ze to on polecił:D , jak patrzyłem na jego wytyczne cenowe jakie według niego maja być te głośniki to wszystko się zaczynało od 450 zł
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Sro Lut 25, 2009 23:10
Ojoj nie zrozumieliście aluzji... takie głośniki bez wygłuszenia to trochę przerost formy nad treścią. Wiem, że nie są z górnej półki ale "michone" nie przesadzaj. To, że masz wygórowane potrzeby nie znaczy, że sprzęt tańszy jest szmelcem bo i za 100zł można dostać głośniki, które zagrają nieporównywalnie lepiej od tych standardowych. "Raptile" bez wygłuszenia przy mocniejszym graniu będziesz bardziej drzwi słyszał niż muzykę, tak to będzie . Wiesz, wydając 200zł z hakiem na głośniki dobrze jest dorzucić te 50zł na wygłuszenie... serio nie ma co żałować, wygłuszyć trzeba.
To, że masz wygórowane potrzeby nie znaczy, że sprzęt tańszy jest szmelcem bo i za 100zł można dostać głośniki, które zagrają nieporównywalnie lepiej od tych standardowych
prosze podaj modele zchecia poslucham...
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Ludziki prosze spokojnie jak narazie wszystko grał ładnie nawet przy głosniejszym słuchaniu, oprócz prawych drzwi w których jest tylko 1 spinka ( poprzedni właściciel chyba nie wiedział co robi) i wpadały w rezonans ale podłożyłem co nieco pod nie i oczekuje na spinki. No i nie przesadzajmy Głośniki miały za zadanie ładniej grać niż seria która pierdziała strasznie. Co do wygłuszenia hmmm... może jak mi się kiedyś zechce
Ps. Nic nie trzeszczy nic nie piszczy Jestem Zadowolony
Ja zwrotnice owinąłem w papier zacisnąłem zipem i w torebkę po zwrotnicy wsadziłem i również zipem zacisnąłem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
+ zwrotnice + gwizdki ( akurat nie znalazłem na allegro. Można zamówić w sklepie całość z wysyłką około 120zł. Zestaw zbudowany na tych głośnikach gra lepiej od wszystkich wyżej wymienionych i nieporównywalnie lepiej od fabrycznych. Moim zdaniem do helixa 62.1 dużo nie brakuje, dźwięk jest inny trydno ocenić, łagodniejszy.
[ Dodano: Czw Lut 26, 2009 11:19 ] Raptile
Skoro nic nie trzeszczy to pogratulować stanu samochodu, aż trudno uwierzyć, bo powinno trzeszczeć w końcu to cienka blacha . Co do wygłuszenia, nie chodzi o sam rezonans ale też o uszczelnienie. Drzwi to "pudło rezonansowe", które bez uszczelnienia jest dziurawe jak sito, przez co bas jest płytki i niekontrolowany ( w porównaniu do wersji uszczelnionej ).
PS. Jesteśmy spokojni, wymieniamy tylko poglądy
[ Dodano: Czw Lut 26, 2009 11:30 ]
Rozwinę może swoją wypowiedź. Drzwi samochodowe nie są przystosowane do produkowanie dobrego dźwięku niezależnie od zastosowanego typu głośników. Drzwi jak i fabryczne uszczelnienie skonstruowane są w innym celu. Masa dziurek, małych, milimetrowych działa na głośnik niekorzystnie. Imituje ona obudowę bass-refleks z wieloma bardzo krótkimi otworami. Głośnik w takiej obudowie ( drzwiach ) w zasadzie nie wie jak się zachować. Otwory te zestrajają go na bardzo wysoką częstotliwość, im więcej tych otworów tym gorzej. Głośniki w drzwiach przednich najlepiej grają w obudowie zamkniętej. Praktycznie nie da się tego osiągnąć ale można bardzo zbliżyć się do takiej konstrukcji przez eliminowanie otworów. Im mniej otworów, tym większa kontrola nad basem, niższy impuls ( głośnik nie skacze ), większa wytrzymałość mocowa przy niskich częstotliwościach i w efekcie mocniejszy, głębszy bas.
co do tesli to jedyny sensowny wybor, ale nie ten co pokazales... niestety arn 150 wymaga wmaka conajmnie 50w rms zeby sensownie zqagrac. Mozna tutaj podac za przyklad tesle arx 165 wersje szerokopasmowa, ale i tak ta wersja występowała seryjnie w skodach octavia/superb i mozna uwazac za fabryczna. Co do wyzej wymienionych coaxiali to wiele fabrycznych zestawow gra lepiej od nich.
Do do wygluszenia drzwi to w pewnym zakresie jest ona poprwna, mianowicie wiekszosc tych glosnikow ma qts powyzej 0,5 a tanie zestawy nawet rzedu 1.0 dlatego potrzebna jest w miare mozliwosci obudowa zamknieta. Chodzi tutaj takze o zjawizko rezonansu w momencie gdy glosnik gra w nieuszczelnionych drzwiach f-3 wychodzi czesto gesto ponizej fs glosnika co jest nie dopuszczalne. Co do wytrzymalosci mocowej to nie jest juz tak pieknie gdyz dla glosnika 6,5 cala obudowa powinna byc rzedu 4-5 litrow closed a drzwi maja pojemnosc ok 15-17 litrow i mimo 100% uszczelnienia nie wplywa to znacząco na wytrzymalosc mocowa bo glosnik i tak gra w zaduzej objetosci.
Uszczelniona obudowa faktycznie da nam lepszy impuls, potocznie uwazany za kickbas, jednak nie zgodze sie co do głębszego basu... obudowa zamknieta cechuje sie wyzszym zejsciem od obudowy b-r natomiast zaleta jest mala objetosc i niski impuls.
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Czw Lut 26, 2009 14:28
Teslę słyszałem na wzmaku, nie tym radiowym więc możliwe, że masz rację.
"wymienionych coaxiali to wiele fabrycznych zestawow gra lepiej od nich. " - tyle, że mowa jest o zestawie w roverze 200 - bardzo słabo grającym niestety. Tutaj każdy z nich zagra o niebo lepiej.
Cytat:
Chodzi tutaj takze o zjawizko rezonansu w momencie gdy glosnik gra w nieuszczelnionych drzwiach f-3 wychodzi czesto gesto ponizej fs glosnika co jest nie dopuszczalne.
Według moich wiadomości sytuacja jest właśnie odwrotna. f-3 "obudowy" wychodzi mniej więcej na poziomie f-3 głośnika za to występuje spora górka w przedziale 70-100Hz. Spowodowana jest ona tym iż te szczeliny, niezależnie od ich szerokości są za płytkie ( grubość blachy ) to powoduje ich zestrojenie na częstotliwość sporo wyższą od f-3 głośnika. Nie twierdzę, że sytuacja wygląda tak na każdym głośniku ale przeważnie z tego co zaobserwowałem tak to wygląda.
Cytat:
Co do wytrzymalosci mocowej to nie jest juz tak pieknie gdyz dla glosnika 6,5 cala obudowa powinna byc rzedu 4-5 litrow closed a drzwi maja pojemnosc ok 15-17 litrow i mimo 100% uszczelnienia nie wplywa to znacząco na wytrzymalosc mocowa bo glosnik i tak gra w zaduzej objetosci.
A słyszałeś kiedyś o idealnej obudowie zamkniętej? Jest to obudowa o nieskończenie wielkich rozmiarach ( pojemności ). Im większa obudowa zamknięta tym lepiej zagra głośnik do niej przystosowany. To, że głośnik już w 4-5 litrach ma niezłe Qtc nie znaczy, że 17 litrów to za dużo. Przy takiej pojemności Qtc będzie jeszcze niższe, tym samym f-3 będzie niżej a i charakterystyka impulsowa na tym fakcie zyska.
"Uszczelniona obudowa faktycznie da nam lepszy impuls, potocznie uwazany za kickbas, jednak nie zgodze sie co do głębszego basu... obudowa zamknięta cechuje się wyższym zejściem od obudowy b-r natomiast zaleta jest mała objętość i niski impuls."
Zgadza się impuls=reakcja, "mułowatość". Im większy impuls tym bardziej muli i powoduje większe wychylenia cewki w w danej częstotliwości. W obudowie bass-refleks uzyskasz niższe f-3 ale i bardziej stromą górkę. Efektywność obudowy bass-refleks spada z szybkością 24db/okt za to w zamkniętej 12. Trudno wykazać wyższość jednej nad drugą bo to kwestia gustu. Za to łatwo jest wskazać wyższość drzwi uszczelnionych ( obudowa zamknięta ) nad nieuszczelnionymi ( Bóg wie jaka ).
[ Dodano: Czw Lut 26, 2009 14:32 ]
Przyszło mi na myśl do czego można porównać nieuszczelnione drzwi, mianowicie do typowego pieca gitarowego... podobny efekt. Mocny w wyższym paśmie ale słabiutki na dole.
Według moich wiadomości sytuacja jest właśnie odwrotna. f-3 "obudowy" wychodzi mniej więcej na poziomie f-3 głośnika za to występuje spora górka w przedziale 70-100Hz. Spowodowana jest ona tym iż te szczeliny, niezależnie od ich szerokości są za płytkie ( grubość blachy ) to powoduje ich zestrojenie na częstotliwość sporo wyższą od f-3 głośnika. Nie twierdzę, że sytuacja wygląda tak na każdym głośniku ale przeważnie z tego co zaobserwowałem tak to wygląda.
domniewam ze bawiles sie "clio" i masz dostępne wykresy, z checia sie z nimi zapoznam aby poglebic swoja wiedze.
Cytat:
A słyszałeś kiedyś o idealnej obudowie zamkniętej? Jest to obudowa o nieskończenie wielkich rozmiarach ( pojemności ). Im większa obudowa zamknięta tym lepiej zagra głośnik do niej przystosowany. To, że głośnik już w 4-5 litrach ma niezłe Qtc nie znaczy, że 17 litrów to za dużo. Przy takiej pojemności Qtc będzie jeszcze niższe, tym samym f-3 będzie niżej a i charakterystyka impulsowa na tym fakcie zyska.
domniewam ze masz na mysli obudowe idealna a nie obudowe "zamknieta" idealna... i z tego co wiem chodzi tutaj o sciane o nieskonczonych rozmiarach, na takiej zasadzie robi sie pomiary glosnikow gdzie glosnik na sciance o bardzo duzych rozmiarach umieszcza sie w komorze bezechowej. Ale to nie zabardzo mam wspolnego z obudowa zamknieta.
Pamietaj ze im wieksza obudowa tym nizsze f-3, ale zerknij sobie na ts-y glosnikow typowo ca i zobacz jakie tam jest fs. Poza tym w profi ca robi sie kokretna obudowe pod glosnik w drzwiach i czest gesto sa to obudowy +_5-7litrow bo to jest optimum dla glosnikow.
A tak w ogole to sie zastanawiam ze nasze wypociny i tak nikomu sie nie przydadza, gdyz mowa to glownie o niskobudzetowych glosnikach...
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum