Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 200 1,4 99r] Dymi z rury wydechowej :(
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 200 1,4 99r] Dymi z rury wydechowej :(
Autor Wiadomość
Lewis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 310
Skąd: Wola

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 04, 2009 12:07   [Rover 200 1,4 99r] Dymi z rury wydechowej :(

Witam mam problem z kopcącą sie rurą wydechowa gdy auto jest zimne i go odpale to nic sie nie kopci, a jak tylko troche przejade to sie kopci jak z lokomotywy :D od czego to zalezy ?? :(
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 04, 2009 12:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 12:10   

Lewis napisał/a:
mam problem z kopcącą sie rurą wydechowa gdy auto jest zimne
nie jest to przypadkiem para wodna?
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 12:17   

Lewis napisał/a:
gdy auto jest zimne i go odpale to nic sie nie kopci,
Czytamy, czytamy ;p

A w temacie - Oleju nie bierze? Może po rozgrzaniu pali Ci olej ?
Ew. zapchany katalizator? Tak sobie kombinuję :roll:
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 12:23   

Lewis napisał/a:
mam problem z kopcącą sie rurą wydechowa gdy auto jest zimne
Paul napisał/a:
Może po rozgrzaniu pali Ci olej
Czytamy, czytamy :mrgreen:
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 12:25   

Lechos, jeszcze raz:
Lewis napisał/a:
gdy auto jest zimne i go odpale to nic sie nie kopci

Lewis napisał/a:
jak tylko troche przejade to sie kopci jak z lokomotywy

Nie mam pytań ;p :hahaha:
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 12:38   

fakt, zrzuce to na przemeczenie (a co) :wink: lub brak jednej kropki u pytajacego przed ''gdy''
 
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 14:31   [R45 1,4 16V, 2001r]

Witam,
Miałem podobnie w poprzednim aucie, jak jechałem to z tyłu siwy dym, a oleju żarł z 1L/500km. A wystąpiło to po solidnym przegrzaniu silnika w korku, jak nie włączył mi się wentylator, bo oderwał się kabelek od kostki łączącej. Tego silnika już nie naprawiałem, wymieniłem na inny. Pozdr... :wink:
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 04, 2009 14:36   

Stacho napisał/a:
Miałem podobnie w poprzednim aucie, jak jechałem to z tyłu siwy dym, a oleju żarł z 1L/500km

w tym wypadku to nie to :wink:
jak auto bierze olej to kopci cały czas a nie kiedy chce :wink:
moim zdaniem przy takich pogodach to normalne zjawisko :smile:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 14:48   

Lewis napisał/a:
a jak tylko troche przejade to sie kopci jak z lokomotywy :D od czego to zalezy ?? :(
jaki kolor tego dymu :?: , to jest ważne.

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 16:34 ]
Przypuszczam , że w Twoim przypadku ,jest to para wodna widziana jako biały dym.Jeśli jeżdzisz na krótkich odcinkach bądż rzadko , to woda z układu wydechowego nigdy do końca nie wyparuje , a nawet jej przybywa przez skraplanie i z tłumika po rozgrzaniu robi się parownik. Niektórzy wiercą otwór o śr. ~~ 3mm w tłumiku od spodu na końcu , który zawsze można wkrętem zatkać. Zakładam , że nie ubywa płynu chłodniczego ani oleju.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 19:13   

Sprawdź poziom i klarowność płynu chłodzącego, bo jeśli faktycznie dymi na biało to mogą być oznaki HGF.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 19:39   

praktis napisał/a:
bo jeśli faktycznie dymi na biało to mogą być oznaki HGF.
tylko,ze przy HGF ,dymi na biało od razu z nasileniem na początku , bo wydala to co dostało się do komory spalania w czasie postoju.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 04, 2012 09:11   

SeniorA napisał/a:
Lewis napisał/a:
a jak tylko troche przejade to sie kopci jak z lokomotywy :D od czego to zalezy ?? :(
jaki kolor tego dymu :?: , to jest ważne.

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 16:34 ]
Przypuszczam , że w Twoim przypadku ,jest to para wodna widziana jako biały dym.Jeśli jeżdzisz na krótkich odcinkach bądż rzadko , to woda z układu wydechowego nigdy do końca nie wyparuje , a nawet jej przybywa przez skraplanie i z tłumika po rozgrzaniu robi się parownik. Niektórzy wiercą otwór o śr. ~~ 3mm w tłumiku od spodu na końcu , który zawsze można wkrętem zatkać. Zakładam , że nie ubywa płynu chłodniczego ani oleju.


Witam,
a czy może mieć to miejsce w temp. 12 st.C i deszczowej pogodzie?
W sumie, to najniższa temp. w jakiej jeździłem odkąd go mam, nigdy nie dymił, tymczasem dzisiaj przy parkowaniu (rozgrzany silnik po przejechaniu ~10km w lekkich korkach) patrzę w boczne lusterko, a tu jakaś biała zasłona dymna :smile:

Płynu trochę ubywa, ale oznak HGF brak, nigdy nie kopci po odpaleniu.

[ Dodano: Pon Cze 04, 2012 10:11 ]
Tym bardziej więc się przestraszyłem widząc taką chmurę w temperaturze dalekiej od zera :shock:
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 04, 2012 10:19   

brkzzz napisał/a:
Płynu trochę ubywa

Trzeba sprawdzić uszczelkę kolektora ssącego. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 07, 2012 13:16   

Dobrze, a czy jest jakaś możliwość sprawdzenia uszczelki kolektora bez odkręcania całego kolektora?

Jeśli uszczelka puszcza to byłby płyn w cylindrach/cylindrze --> dymiłby cały czas. Wczoraj odpaliłem po nocnym postoju i spaliny były cudownie bezbarwne :) robiły się białawe jedynie przy gazowaniu. Parkuję go "pod chmurką" i była deszczowa pogoda.
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 07, 2012 14:13   

Kiedy nawala uszczelka kolektora ssacego to płyn wydostaje się na zewnątrz i spływa po bloku, kanał wodny przechodzi przez kolektor od strony rozrządu w jednym miejscu.

[ Dodano: Czw Cze 07, 2012 15:13 ]
Swoją drogą nazwa tematu sugeruje że wszystko jest ok. :mrgreen:
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 07, 2012 15:02   

A czy jest możliwe, żeby ta uszczelka uszkodziła się tylko od strony dolotu ostatniego cylindra (nie byłoby widać wycieków) i do niego dostawał się płyn chłodniczy?
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 07, 2012 15:17   

Jest, po prostu z reguły uszkadza się na zewnątrz.
Najlepiej wykręć wszystkie świece i zobacz jaki masz na nich nagar, czy nie widać śladów oleju lub płynu.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 07, 2012 15:23   

rovek, dobry pomysł. Dzięki :)
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 07, 2012 18:18   Re: [R45 1,4 16V, 2001r]

Stacho napisał/a:
Witam,
Tego silnika już nie naprawiałem, wymieniłem na inny. Pozdr... :wink:

To chłopaka pocieszył :grin: :beczy:
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Cze 07, 2012 18:20   Re: [R45 1,4 16V, 2001r]

robsson78 napisał/a:
Stacho napisał/a:
Witam,
Tego silnika już nie naprawiałem, wymieniłem na inny. Pozdr... :wink:

To chłopaka pocieszył :grin: :beczy:

Tez bym sie nie bawił jesli moj silnik kwalifikowałby sie do kapitalnego remontu... :smile:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [ROVER 214I 97r]Kapanie z rury wydechowej
roben Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Kwi 02, 2010 22:37
praktis
Brak nowych postów [R25] biały dym z rury wydechowej
Steff Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Cze 05, 2019 16:14
Steff
Brak nowych postów Woda z rury wydechowej
t1000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Wrz 02, 2007 13:30
giewu
Brak nowych postów [218 vvc] biały dym z rury wydechowej
albertlans Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pią Paź 28, 2011 19:42
pirdola



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink