Forum Klubu ROVERki.pl :: [R diesel] mierzył ktoś ciśnienie oleju?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: walkie
Pią Lis 19, 2010 23:14
[R diesel] mierzył ktoś ciśnienie oleju?
Autor Wiadomość
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 19:28   [R diesel] mierzył ktoś ciśnienie oleju?

W związku z dziwnym zachowaniem kontrolki ciśnienia oleju(już to opisywałem), postanowiłem je zmierzyć. Kontrolka nie zawsze od razu gaśnie po uruchomieniu. Kiedyś czasem zdarzało się na zimnym, ale zmieniłem zawór nadmiarowy i to się uspokoiło. Problem jest natomiast na ciepłym silniku. Uruchamiając silnik po krótkim postoju kontrolka czasami mrugnęła, a czasami nie gasła przez 2-3s. Pomiar ciśnienia potwierdził to, po uruchomieniu było 0,5-0,6bara, potem ciśnienie rosło i kontrolka gasła, po zmianie filtra oleju, na knechta ta wartość początkowa wynosiła nawet 0,2-0,3bara, po czym rosło do ok 2barów, co też jest troche dziwne, bo rave podaje 0,7bara na wolnych obrotach. Nie mam pojęcia, co może być przyczyną, czy w Waszych L kontrolka gaśnie zawse na ciepłym i zimnym tak samo, tj po uruchomieniu silnika? Mogę kupić pompę oleju i wymienić, tylko nie wiadomo, czy to coś da, a tanie nie jest :/ . Dlatego pytam, czy ktoś z Was mierzył ciśnienie i jakie wyniki uzyskał, chciałbym porównać
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 05, 2009 19:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 20:26   

Bar to jednostka nielegalna, to jest mniej więcej 100 kPa, czyli 0,1 MPa.
W moim trzynastoletnim poldku zaraz po uruchomieniu (mam płynny wskaźnik, w poldoroverach do duża rzadkość) mam 0,4 czyli 0,4 MPa, czyli 4 bary.
Po zagrzaniu silnika i oleju, na wolnych obrotach mam tak około 0,2 czyli 2 bary, a na obciążonym silniku, od tak 2200 rpm wyraźnie ponad 0.4, na oko tak 0,45 mniej więcej, czyli 4,5 bara.
Biorąc pod uwagę olej jaki doń stosuję (zamiast półsyntetyka 10W40 leję pełnego, 5W40, Lotosa) i wymieniam go co około 25 kkm (choć obecny mam już ponad 32 kkm) oznacza, że panewki są praktycznie nie ruszone.
Silnik nawet nie cieknie na wale, co dziwi mnie wielce (13 lat i 158 kkm przebiegu).
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 23:45   

oprawca_1978, bo Ty masz inny silnik ;) W przypadku serii L minimum to 0,7 bara, czyli 0,0689...MPa (liczmy 0,07MPa) a nie jak w serii K - 0,17 :/ (też byłem zaskoczony :/ )
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Mar 06, 2009 00:26   

Dla uściślenia, ciśnienie minimalne na jałowym minimum 0,7 Bar, przy 3000 obr/min minimum 3,8 Bar, czujnik sygnalizuje słabe ciśnienie w granicach 0,4 - 0,7 Bar przy uruchomionym silniku.

oprawca_1978 napisał/a:
Bar to jednostka nielegalna
Proszę uzasadniej, bo to że teraz opieramy się na Si nie oznacza, że CGS jest nielegalny ;)
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Mar 06, 2009 07:13   

thef napisał/a:
Dla uściślenia, ciśnienie minimalne na jałowym minimum 0,7 Bar, przy 3000 obr/min minimum 3,8 Bar, czujnik sygnalizuje słabe ciśnienie w granicach 0,4 - 0,7 Bar przy uruchomionym silniku.

oprawca_1978 napisał/a:
Bar to jednostka nielegalna
Proszę uzasadniej, bo to że teraz opieramy się na Si nie oznacza, że CGS jest nielegalny ;)


Lampka powinna się zapalić przy ciśnieniu poniżej 35 kPa (0,35 bara lub 0,035 MPa). Jeśli w poldku mam wskaźnik wyskalowany od 0 do 0.6 a środek wskaźnika to wskazanie 0.4 to chyba będzie to w MPa, o ile się nie mylę, czyli mniej więcej będzie to w tyle samo w barach*10.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Pią Mar 06, 2009 19:17   

Podałem w barach, bo manometr miałem z Vw, wieć wyskalowany w niemieckich jednostkach :razz: Zresztą w Rave też jest w barach. Pytam, czy ktoś mierzył, bo w rave podają wartości, ale nie piszą, czy to jest min, czy stała wartość. Ogólnie mierzy się na rozgrzanym silniku, przeważnie temp oleju powyżej 80stC, też tak robiłem. Jeżeli wartości z Rave były by minimalne, to byłoby super, bo u mnie je przewyższa i to ze spokojem, tylko nie wiem dlaczego w pierwszych sekundach brakuje tego ciśnienia, właśnie na ciepłym. Czy ktoś z Was robił coś z tym termostatem oleju, bo w rave nie opisują jak on działa(czy tak, jak płynu chłodzącego, czyli ma wosk w sobie?). Może to on coś takiego powoduje? Jeszcze raz spytam, jak to jest u Was, jak odpalacie rozgrzane silniki,czy kontrolka gaśnie idealnie w momencie rozruchu uruchamiając, jeżeli byście uruchomili jakieś kilka minut po wyłączeniu?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 14:36   

maras83 napisał/a:
bo w rave podają wartości, ale nie piszą, czy to jest min, czy stała wartość
Podają, że minimum, sam sprawdzałem i napisałem to w poście trochę wyżej ;) Mi gaśnie na oko tak samo, kręce, odpala i gaśnie, ale przyjrzę się jeszcze dokłądnie za chwilę.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 15:28   

oprawca_1978 napisał/a:
Bar to jednostka nielegalna
Od kiedy ? , bo była przejściowo dopuszczona jako legalna.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 00:52   

Dziękithef, jeśli mógłbym Cię prosić, to sprawdź to w po zgaszeniu mocno nagrzanego silnika, odczekaniu kilku minut i ponownym odpaleniu. Chodzi mi o to,zeby olej był w dużym obiegu w momencie włączania, ale żeby wcześniej zdążył ściec po unieruchomieniu silnika
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 10:19   

Sprawdzone. U mnie czy silnik ciepły czy zimny sytuacja wygląda tak samo. Odpalam i dosłownie po upływie około pół sekundy kontrolka gaśnie.
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 12:24   

Dzięki wielkie!!! Ciekawe w takim bądź razie, co jest u mnie, może pompa w pierwszych sekundach pracy zasysa gdzieś powietrze, a olej jest rzadszy, więc tak nie uszczelnia. Tylko pytanie, gdzie/ Kilka miesięcy temu zauważyłem, że brakowało u mnie tej najdłuższej śruby mocującej pompę oleju do bloku, więc nie wiem, czy juz tamn ktoś nie grzebał :???:

[ Dodano: Nie Mar 08, 2009 12:26 ]
W sumie, to u mnie raz gaśnie, a raz nie, wg miernika sytuacja zalezała, na jakim poziomie następowała ta pierwsza stabilizacja ciśnienia, jak powiedzmy 0,5-0,06, a później wzrost na 2 bary, to praktycznie nie było żadnych mrugnięć, ani opóźnionego gaśnięcia, a jak na 0,2-0,3 to kontrolka gasła po 2-3s od uruchomienia
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [L-Series] Ciśnienie oleju
win32 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 18 Nie Lis 07, 2010 12:04
Gość
Brak nowych postów [R diesel serii L] Natrysk oleju na denko tłoka.
filo Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Nie Maj 03, 2009 07:50
BetJar
Brak nowych postów [Seria K] Ciśnienie paliwa w 1,8 K16
Bocian_s Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Czw Sty 17, 2008 15:04
AndrewS
Brak nowych postów [all R] Cisnienie powietrza w oponie
Gość Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 14 Czw Maj 15, 2008 15:54
michalswiatek
Brak nowych postów [R all] powerflex - czy ktoś używał?
Adolf Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Wto Kwi 03, 2007 14:55
bosniak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink