Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zamek drzwi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zamek drzwi
Autor Wiadomość
cobee 




Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 9
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 13:51   [R75] Zamek drzwi
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam.Być może temat już bym, przeczytałem sporo tematów na ten temat ale nie znalazłem odpowiedzi.Problem tkwi w tym, że nie mogę otworzyć drzwi od strony kierowcy za pomocą pilota.Drzwi się normalnie zamykają z pilota i bez problemu otwierają za pomocą kluczyka.

Gdy nacisnę na pilocie znaczek rover to migają tylko awaryjne ok 3 razy, gdy nacisnę poraz drugi przycisk to otwierają się wszystkie drzwi oprócz pechowych drzwi kierowcy.Słychać jakieś ,,pykniecie,, ale ani cypelek się nie podnosi do góry ani nie można drzwi otworzyć jedynie z kluczyka lub klamką od środka.

Jeśli chodzi o przycisk w środku samochodu służący do otwierania/zamykania samochodu.To otwierają/zamykają się wszystkie drzwi oprócz kierowcy.


Z góry dziękuję za odpowiedz.
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Cze 16, 2011 21:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 07, 2009 13:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 07, 2009 13:58   

Prawdopodobnie masz problem z ciegnem w zamku.
Bedziesz musial czym predzej rozebrac boczek, poki mozesz sie jeszcze normalnie dostac do niego i sprawdzic czy aby na pewno. Mialem to samo niestety. Drzwi pasazera z przodu i z tylu. Wymienilem zamki i teraz ostroznie sie z nimi obchodze ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 14:13   

To raczej świadczy o padnięciu w zamku silniczka od otwierania.Gdyby to było cięgno w zamku ( oby ), to też by nie zamykał.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 07, 2009 14:55   

Nie. Zamykac bedzie, tam tych ciegien jest kilka.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 18:25   

W samym zamku nie ma cięgien , są 2 silniczki które przekładniami ślimakowymi napędzają mechanizm zamka. W zależności od tego który padnie , to jest zamykanie a niema otwierania i na odwrót. Cięgna są dwa , jedno dość skomplikowane do klamki i drugie do cypelka , jak to nazywa cobee.
Ale zawsze trzeba sprawdzić najpierw dostępne cięgna , chociaż one działają bo zamek otwiera się z klamki i kluczyka.

[ Dodano: Sob Mar 07, 2009 18:38 ]
Wcześniej sprawdż czy nie są przetarte przewody w drzwiach. Znam taki przypadek w R 75 .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalg 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 177
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 18:54   

Witam nie chcę się chwalić ale jestem specjalistą od zamków w R 75 przerabialem już kilka różnych usterek u siebie i znajomych oraz ich znajomych i na 99,9 padł ci jeden silniczek służący do otwierania zamka w samym zamku śą dwa silniczki produkcji japońskiej, sprowadzałem już kilka sztuk i jest to męka, drogo ok 60zł za sztukę więc nie polecam ale jest taki patent kupujesz używany zamek nawet od angola ale ważne jest aby był ze strony która jest uszkodzona w twoim przypadku lewa odkręcasz boczek zamek trzy śruby torx ale tu uważaj sa to śrubki jednorazowe tzn bardzo delikatne musisz mieś dobranego torxa idealnie do śruby inaczej rozwalisz gniazdo i rozwiercanie cie czeka jeśli już odkręcisz zamek zaznacz sobie miejsce zapiecia plastikowej kopertki od ciegna klamki po ponownym złżoeniu musi być w tym samym miejscu . I dalej zdejmujesz plastikowa osłonę czarną z zamka rozpinasz białą część zamka plastik z metalowego korpusu tylko delikatnie bo zatrzaski pekają, i alej na sucho podłączasz wtykę do zamka (biała płytka plastikowa zamka) na zasadzie prób i błedów zamykasz pilotem i otwierasz i poznasz który z silników sie nie włącza lub nie ma siły się poruszyć , podważasz go śrubokrętem jest na wcisk, zamieniasz z zamka zakupionego i powinno być wszystko ok, ja miałem już w 75 w drzwiach kierowcy 8 razy taki problem. jak masz więcej pytanń to pisz chętnię odpowiem.
_________________
ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 20:01   

rafalg, zapomniałeś podać , że kaseta z silniczkami jest skręcona 4 wkrętami z których jeden jest mało widoczny ( pod dżwignią ).Dodatkowa 1 śruba centralnie.Trzeba też rozpiąć 3 cm cięgienko . Aby lekko rozłączyć kasetę od mechanizmu zamka , można poruszać metalowym cięgnem , którym klamka otwiera zamek.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rafalg 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 177
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 20:14   

zgadza się jest skręcona ale musisz mnie zrozymieć kończę dzisiaj szkołę MSWiA więc mam prawo o wszystkim nie pamiętać, dzialamy tu\z kolegami

[ Dodano: Sob Mar 07, 2009 20:16 ]
jestem w stanie zrobić fotoporadnik w poniedziałek
_________________
ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 20:32   

rafalg napisał/a:
jestem w stanie zrobić fotoporadnik w poniedziałek
Bardzo dobry pomysł.
Ja uzupełniłem , żeby nie było zagwózdek , jak ktoś robiłby pierwszy raz .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 00:02   

SeniorA to ja w takim razie moze zle sie wyrazam piszac o ciegnach. Wszak chodzi mi o te plasitkowe elementy wewnatrz zamka. Probowalem to kiedys rozebrac, ale nie potrafilem juz zlozyc, bo sie wszystko rozpadlo :)

Za uzywany sprawny zamek dalem 50 zl. Posmarowalem wszystkie ruchome elementy w nim smarem bezkwasowym jakims i zalozylem. Wszystko dziala niby do dzisiaj, ale:

- zamek w przdnich drzwiach pasazera w zimie (na skutek pewnie wody zamarznietej albo cos) zaczal sie otwierac dopiero po 3 razach wcisniecia przycisku otworz na pilocie lub tego ze srodka auta. Zamyka sie od razu, jesli nacisne przycisk na pilocie, zamyka sie po drugim razie nacisniecia tego przycisku wewnatrz kabiny.

- zamek w tylnych drzwiach dziala okej, ale zle wyregulowalem to ciegno na plastikowej nakretece i czasami mi zalapuje klamka, a czasami nie...

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
cobee 




Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 9
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 10:54   

Jeśli chodzi o sprawdzenie kabli tak jak pisał kolega parę postów wyżej to już to dawno sprawdziłem i nic gołym okiem nie widać. Będę musiał kupić zamek używany i przełożyć silniczek tak jak pisał rafalg. Jeśli chodzi o ten fotoporadnik to także jestem za:D .
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 11:17   

cobee moze przeloz caly zamek, bez rozbierania go.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 11:54   

MaReK napisał/a:
moze przeloz caly zamek,
od anglika nie pasuje , a jak kupi od europejskiej wersji ( b. trudno i b. drogo ) to tak.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 12:15   

Ja wymieniajac zamki od pasazerow, bralem od anglikow, za 50 zl.
Od PHJOWI kupilem na poczatku za 100 zl ale nie wiem czy od anglika czy od europejczyka.

Nie wiem jak jest w przyapadku zamka od kierowcy.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 12:28   

MaReK napisał/a:
Ja wymieniajac zamki od pasazerow, bralem od anglikow,
Te zamki pasują , ale od kierowcy musi mieć sterowanie kluczykiem i ceny tych zamków są inne niż tego.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Nie Mar 08, 2009 12:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 12:31   

Tak wlasnie sobie pomyslalem, ze jednak z lewej strony od kierowcy musi byc europejczyk. To czekamy az kolega zrobi fotki ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 12:52   

tylko , że ważniejsze jest poznanie zasady działania zamka , by wiedzieć jak ustawić przy składaniu napędy ślimakowe , mechanizmy krzywkowe i zaczepy przesuwne.Fotki na pewno w tym pomogą.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 13:00   

Otoz to ;) Ja po rozebraniu zamka od strony pasazera nie moglem go juz zlozyc ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 13:10   

Za szybko się MaReK poddałeś , to naprawdę nie jest skomplikowane.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Mar 08, 2009 14:03   

Tzn. tam w srodku sie cos rozpadlo, cos peklo i zrobilo sie kilka czesci z jednej.
Klejenie raczej odpadalo, wiec wydalem te 50 zl na nowym zamek i koniec.

Ale na pewno zdjecia sie przydadza, bo przy tej czestotliwosci padania zamkow to pewnie nieuchronnie zbliza sie wymiana tegoz od strony kierowcy ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] ZAMEK DRZWI
szwed Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sty 06, 2010 12:38
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Zamek od drzwi
krasin Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Sty 11, 2018 21:40
christopher7
Brak nowych postów [R75 all] zamek drzwi kierowcy
kmisiowy Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Mar 15, 2016 13:37
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Zamek drzwi - z anglika
kerbi Rover serii 75, MG ZT 76 Sro Wrz 09, 2015 20:13
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Zamek drzwi lewy tył
juraz Rover serii 75, MG ZT 25 Nie Paź 04, 2015 19:53
Balas87



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink