Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Buczy przy 2 tys obrotów na każdym biegu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Buczy przy 2 tys obrotów na każdym biegu
Autor Wiadomość
paput 



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 39
Skąd: Puławy



  Wysłany: Pon Mar 02, 2009 21:31   [R416] Buczy przy 2 tys obrotów na każdym biegu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie

Witam wszystkich. Map problem z moim autem. Mianowicie strasznie buczy przy 2 tys obrotów zarówno na luzie jak też na każdym innym biegu. Ziększenie lub zmniejszenie obrotów powoduje zanik buczenia. Jedynie przy 4 tys obrotów problem znowu występuje i jeszcze bardziej się nasila. Kupiłem nowego kata bo myśłałem ze to może to wymieniłem łącznik elastyczny sprawdzałem poduszki z wyjątkim tej z tyłu silnika do której nie ma się jak dostać. Nic nie pomogło także wymiana filtra powietrza i uszczelnienie jego obudowy. Buczy w okolicach wtryskiwaczy [z tyłu silnika bo nie jestem pewien czy tam dokładnie]. Hałas promieniuje i powoduje drżenie podłogi pasażera. Już nie mam siły sam dochodzić co to może być więc praoszę forumowiczów o pomoc... :bezradny: Problem pojawił się po wymianie PASKA ROZRZĄDU wcześniej go nie było.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Mar 14, 2011 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 02, 2009 21:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 11:13   

Wydaje mi się że może to być przyczyna gumowego zawieszenia wydechu, dlatego że rezonanse powstają przy konkretnych obrotach.
Biorąc pod uwagę sprawne poduszki silnika. Sprawdź czy dolne boczne poduszki nie opierają się na odbojach.
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
paput 



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 39
Skąd: Puławy



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 12:12   

Zdejmowałem gumy wydechu i nic dalej to samo. Poduszki skrzyni biegów[ jeśli o to Ci chodzi] też są całe i nie opieraja sie o nic. Wydaje mi się że dźwięk dochodzi z okolic rozrządu. Pompa wody może tak hałasować???
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 13:16   

Pompa wody może tak hałasować , można to sprawdzić , zdjąć pasek na próbę.
Przy wymianie rozrzadu zalecane jest wymienić kółko pasowe dolne, może tym tropem.
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
paput 



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 39
Skąd: Puławy



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 13:36   

...a pasek rozrządu powinien być sztywno naciągnięty? Może to jego wina lub napinacza

[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 13:47 ]
Chyba że to pasek alternatora jest za mocno naciągnięty, ale czy wtedy wydawałby dzwiek, takie swoiste [buuuu...] najgłośniej słyszlne przy 4 tys obrotów?
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 14:09   

Pasek rozrządu musi być mocno naciągnięty, zakładam że rozrząd jest dobrze ustawiony nie przesunięty na zębach.
Pasek alternatora średnio mocno
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
paput 



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 39
Skąd: Puławy



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 22:42   

Uszczelniłem filtr powietrza i zdemowałem obudowe rozrządu myśląc że to może ona tak rezonuje. Poruszłem jeszcze poduszką silnika tą od strony rozrżadu i o dziwo zrobiło sie o połowę ciszej :mrgreen: Ta poduszka jest trochę naderwana od góry już parę msc temu myślałem że to buczenie to wina tej poduszki jednak znajomy mechanik stwierdził że to nie to bo silnik dobrze pracuje na niej wię dałem spokój. Przejechałem jakieś 200 km i znowu problem powrócił po dzisiejszym podnoszeniu silnika lekko do góry lewarkiem od strony tej poduszki. Jak powinna prawidłowo wyglądać ta poduszka? Jej wersje jakie widziałem np. na Allegro różnią się od siebie. Może ktoś zamieścić link?

[ Dodano: Sob Mar 07, 2009 22:45 ]
I jeszcze takie pytanko. Która to prawa a która to lewa poduszka. Patrzymy stojąc przodem do silnka czy z perspektywy kierowcy?
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 22:54   

paput napisał/a:
Jej wersje jakie widziałem np. na Allegro różnią się od siebie.
nie powinny
 
 
 
paput 



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 39
Skąd: Puławy



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 13:33   

jeszcze jedno pytanko do forumowiczów. Czy poduszka od strony rozrządu po zamontowaniu powinna mieć u góry prześwit [tak jak na zdjęciu] czy też może stykać sie z górną obudową poduszki???
zdjęcie poduszki
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 18:39   

to na 99% nie jest poduszka od strony rozrzadu
 
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 11:10   

To jest poduszka od strony skrzyni biegów, powinna po zamontowaniu mieć prześwit u góry i dołu.
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
paput 



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 39
Skąd: Puławy



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 13:44   

Lechos napisał/a:
to na 99% nie jest poduszka od strony rozrzadu


Wiem że to nie jest ta poduszka ale podałem ją jako przykład bo innej podobnej lub takiej jaką mam nie mogłem znaleźć.

Moja nie ma prześwitu od góry i widać że jest trochę naderwana-to może być przyczyną. Mam prośbę mógłby ktoś zamieścić zdjęcie swojej poduszki przy rozrządzie. Wtedy zobaczyłbym [porównał] czy moja moja jest sprawna...
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 16:46   

tez nie mam przeswitu, ale wiadomo na niej wisi caly silnik. Zreszta ona po wyciagnieciu nie ma takich wolnych luk jak poducha od skrzyni.
 
 
 
paput 



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 39
Skąd: Puławy



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 18:34   

Lechos napisał/a:
tez nie mam przeswitu, ale wiadomo na niej wisi caly silnik. Zreszta ona po wyciagnieciu nie ma takich wolnych luk jak poducha od skrzyni.


Też nie masz? I nic nie dudni, buczy przy 2 tys. a najbardziej tak przy prawie 4 tys. obrotów podczas wyprzedzania i zmiany biegu na niższy? U mnie tak się dzieje, jednak jak poruszam tą poduszką do góry np. za pomocą jakiegoś preta to przez jakiś czas to buczenie jest o połowę mniejsze, a i slinik ogólnie ciszej pracuje...
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 19:17   

nie mam i nie ma buczenia i dudnienia
 
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Mar 10, 2009 09:44   

Panowie szlachta, ta poduszka od rozrządu jest inna i nie ma prześwitu.
To jest poduszka olejowa w której jest olej. Jeżeli widać pęknięcia lub sparciałą gumę to olej dawno wyciekł i tłumienie takiej poduszki jest mniejsze. Ale nawet taka bez oleju jest lepsza od poduszki zamienionej z prawej strony.
Mam poduszkę od rozrządu wykonaną z poliuretanu mogę oddać za marne pieniądze.
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Wto Mar 10, 2009 10:56   

etimark napisał/a:
mogę oddać za marne pieniądze
czyli?
 
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Mar 10, 2009 11:29   

Myślę że 80 zł. plus przesyłka (nowa)
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Wto Mar 10, 2009 11:35   

etimark napisał/a:
To jest poduszka olejowa w której jest olej
powiem szczerze, ze pierwsze slysze i nie moge sobie tego jakos wyobrazic nawet po ogledzinach, aby byly poduszki olejowe (gdzie niby ten olej by mial byc?) . Jesli sie nie myle to w klekocie sa jakies olejowe. Jesli ktos ma jakas wiedze na temat tych poduch to prosze o rozjasnienie sytuacji.
 
 
 
etimark 



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 178
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Mar 10, 2009 13:01   

Temat poduszek do 400 po 95 dobrze poznałem włącznie z rozebraniem olejowej na części, bez oleju też da się jeździć.
_________________
Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 si] POMOCY !!!! Nie schodzi z obrotów na biegu jałowym
rybka-edi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Gru 31, 2014 12:16
rybka-edi
Brak nowych postów [R45 2.0 iDT 01r] Biegi - luz drążka na każdym biegu.
baltian Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Sty 03, 2012 13:31
barszczyk
Brak nowych postów [R400] Problem z szarpaniem na każdym biegu
ryhoo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 26 Czw Sty 26, 2012 08:54
ccycekk
Brak nowych postów [R416 ] spadek obrotów i gasnący silnik przy zmianie biegów
jenderek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Lip 07, 2013 21:55
sTERYD
Brak nowych postów [R45] Szarpie przy ruszaniu na I biegu
adamo48 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sro Mar 21, 2012 09:36
R400



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink