Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Napinacz paska alternatora
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Napinacz paska alternatora
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 12, 2009 11:43   

seyfer napisał/a:
po jakims czasie zaczął objawiać się hałas

u mnie też był hałas i jak zmieniłem tydzień temu rolkę na plastikową za 50zł to jest cisza :smile:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 12, 2009 11:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Mar 12, 2009 11:46   

filo napisał/a:
Chyba jednak jestem zmuszony kupić oryginał za 700 PLN bo marnie widzę możliwość przeróbki PQG100230 na PQG100150.
Może w Intercarsie będą mieli PQG100150 (chociaż w internetowym katalogu nie mają).Na zniżkę wyjdzie sporo taniej...


:)

Oryginalne części na zniżki w IC wychodzą drożej, niż te same w ASO... AAAA!!! Zapytaj ile dadzą Ci zniżki na oryginalne części zamawiane dla Ciebie.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 12, 2009 12:03   

seyfer napisał/a:
bo z tego co widziałem co sie pod maska dzieje to trochę dziwne bo owa rolka jakby nie tłumiła drgań paska. Chyba ze mi sie wydaje tylko ale jak na moje to nie powinien tak latać.

na wolnych obrotach ta rolka z paskiem tak właśnie "lata" i to jest normalne i głównie dlatego te napinacze się tak zużywają niestety, bo służą jako element kompensujący nierównomiernosć pracy silnika i zmian obciazenia generowanych przez osprzęt silnika :| Co do hałasu, to ... zdejmij pasek, pokręć rolka i bedziesz wiedział czy przyczyną jesy zużycie rolki, czy napinacza ;)

Przy okazji .... przeglądałem wczoraj fotki swojego napinacza pierwszego i znalazłem numer PQG100120 :roll: nie pasuje to cos do podanych w wątku numerów :hm: mam w aucie ten zdjety ostatnio napinacz ... cyknę fotkę tego bolca ustalającego, żeby było wiadomo o co biega ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Mar 12, 2009 12:32   

Tomi napisał/a:
Oryginalne części na zniżki w IC wychodzą drożej, niż te same w ASO... AAAA!!! Zapytaj ile dadzą Ci zniżki na oryginalne części zamawiane dla Ciebie.


W ofercie IC nie występuje napinacz o podanym oznaczeniu czego dowiedziałem się wczoraj osobiście jadąc do IC z przygodami...


PQG100150 jest do dostania w Hondzie w Krakowie (Krężel & Krężel czy jakoś tak) za 520 PLN.
Sprowadzany z Belgii na zamówienie.Czas od 3-5 dni.Chyba się skuszę...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 12, 2009 12:36   

filo napisał/a:
Chyba się skuszę...

520zł a 700zł to różnica więc bierz :smile:
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Mar 12, 2009 14:47   

Mam taki pomysł...

Kto powiedział,że ten bolec musi być w napinaczu?

Otwór na ten bolec w silniku ma 11 mm głębokości i 10 mm średnicy.
Podstawa napinacza ma 4 mm grubości.
Ten bolec w PQG100230 szlifuję na płasko i wiercę dziurę o średnicy 10 mm w podstawie napinacza w tym miejscu w jakim znajduje się bolec w PQG100150.
Następnie wytaczam trzpień o średnicy 10 mm i długości 15 mm.
Wkładam do silnika i montuję napinacz.
Ewentualnie małe poprawki co do średnicy trzpienia aby śruba mocująca napinacz "złapała" osiowość i nie było problemów z jej wkręceniem.

Co do wiercenia w napinaczu raczej nie ma się czego obawiać bo z drugiej strony podstawy,od środka jest tylko sprężyna więc sie nic nie uszkodzi.
Kwestia idealnego dobrania miejsca wywiercenia otworu.

I nie ma bata,musi to działać...

Ewentualnie proszę o jakieś za i przeciw tej operacji...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 12, 2009 20:30   

filo napisał/a:
I nie ma bata,musi to działać...

:] :ok: też tak myślę :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Mar 12, 2009 21:50   

Napinacz założony,test wypadł pomyślnie,auto w końcu jeździ.

Koszty:
1.Napinacz PQG100230 SKF - 200 PLN.
2.Praca dobrego tokarza z fachowym podejściem do tematu 60 PLN.
3.Pasek wielorowkowy/wielofunkcyjny Conti 50 PLN.

Najważniejsza sprawa to aby tokarz znalazł idealnie miejsce na ten nowy bolec bo inaczej mogą być problemy z wkręceniem śruby. Na farcie u mnie wkręciła się w miarę lekko.

Całość nie powinna sprawiać problemów jak narazie.
Jaki jest właściwie bez awaryjny przebieg takiego napinacza lub co ile km się go wymienia?
I dlaczego u mnie się on rozsypał? Wcześniej nie dawał żadnych objawów zbliżającej się usterki...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 12, 2009 22:23   

:brawa: :ok: i przy okazji thx za fotki :) własnie o to miałem prosić :)
Tak dla rozwiania wszelkich watpliwości:
ten "ciemny" napinacz to numer PQG100150 - stary typ (wczesne egzemplarze R600)
ten "jasny" napinacz to numer PQG100230 - nowszy typ (późne R600 oraz R200/400/25/45 i MG ZR/ZS)

Na podstawie fotek mogę tylko dodać, że ten mój numer PQG 100120 odpowiada napinaczowi nowszemu PQG100230 :ok: (co mnie zresztą bardzo cieszy :] )

PS. Proszę autora watku o kilk na "pomógł" dla kolegi :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Mar 12, 2009 22:32   

Brt napisał/a:
ten "jasny" napinacz to numer PQG100230 - nowszy typ (późne R600 oraz R200/400/25/45 i MG ZR/ZS)


Po przeróbce oczywiście.

Brt napisał/a:
przy okazji thx za fotki


Taki byłem zadowolony,że dało się coś wyrzeźbić,że musiałem wkleić fotki...

[ Dodano: Czw Mar 12, 2009 22:34 ]
Zapomniałem dodać,że napinacz od Hondy z roverowskim dieslem nie pasuje i nie jest zamienny z PQG100150 bo w Hondzie jest ten nowszy ale inaczej oznaczony...
 
 
ossek 



Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1
Skąd: poznań



Wysłany: Wto Mar 24, 2009 09:21   Pomocy

A co mam zrobić jeśli za Chiny... nie mogę sobie poradzić z odkręceniem napinacza.
Mam nowy kompletny i pasek też ale nie daje rady wyciągnąć zepsutego.
U mnie przykręcony jest na imbus 8 mm. Może tam jakaś dodatkowa blokada jest?
Kupiłem nawet nasadkę na grzechotkę ale się nie mieści :(
\

Dzięki za pomoc
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Mar 24, 2009 09:24   

ossek napisał/a:
U mnie przykręcony jest na imbus 8 mm. Może tam jakaś dodatkowa blokada jest?

nie ma blokady ... po prostu jest mocno dokręcony. Kup naprawdę porzadny klucz imbusowy, do tego rurka jako przedłużka i jesli do tej pory nie zniszczyłeś śruby, to musi wyjść ;) Powodzenia.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 21:54   

Odgrzewam kotleta bo nie uzyskałem odpowiedzi.


Co ile wymienia się taki napinacz?
Razem z rozrządem?
Jakoś nie mogę znaleźć danych na temat bez awaryjnego przebiegu takiego napinacza-nawet w danych producentów...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 09, 2009 23:27   

chyba nie ma reguły .... wg słów jednego z mechaników wytrzymują 120 - 150kkm :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
tiruces 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 139
Skąd: Brzeg Dolny/Wrocław



Wysłany: Sro Mar 17, 2010 11:40   

Witam wszystkich
Odkopuję temat napinacza ponieważ używka którą kupiłem już zaczyna "świszczeć". Proszę o opinię czy element zaznaczony na zdjęciu na zielono w modelu napinacza PQG100230 jest taki sam jak w modelu PQG100150?? (oprócz bolca oczywiście :wink: ) . Ponieważ mam stary "trochę" rozsypany napinacz PQG100150 chciałem kupić:
http://moto.allegro.pl/it..._45_diesel.html
i przełożyć do niego tylko tą część zaznaczoną na zdjęciu na zielono.

Brt pozwoliłem sobie użyć dla przykładu Twoją fotkę.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 17, 2010 11:55   

tiruces, A czy przypadkiem nie gwiżdże tobie łożysko w rolce, tej czarnej po prawej stronie. :wink:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=52716
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
tiruces 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 139
Skąd: Brzeg Dolny/Wrocław



Wysłany: Sro Mar 17, 2010 12:00   

Na pewno to łożysko, ale cały napinacz już pewnie jest trochę zużyty i chciałbym wymienić na nowy żebym nie musiał co jakiś czas zmieniać tej rolki
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 17, 2010 12:05   

tiruces, No to tak tez racja :wink:

Szkoda ze w Wiedniu takie łożyska nie dostałem bo bym takie sobie założył:

http://www.allegro.pl/ite...czne_kulki.html
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
rtworek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 423
Skąd: Brzeg Dolny



Wysłany: Sro Mar 17, 2010 18:33   

tiruces, napinacz kosztuje kilka set złoty. jesli jest krzywy to mus go wynienić na nowy, a sama rolka pare złoty.
_________________
ROVER 420 SDi zmienił właściciela 28.07.2012r.
Mazda 6 sport kombi
 
 
 
gieneksz 



Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 2
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Maj 23, 2010 17:24   

Filo a czy da się jedynie zeszlifować ten bolec i przykręcić napinacz ??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r620sdi]napinacz paska alternatora
kiwi Rover serii 600, Honda Accord 0 Pią Paź 12, 2012 20:04
kiwi
Brak nowych postów [R620] Napinacz paska wielorowkowego
Simus Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Gru 27, 2009 21:24
Brt
Brak nowych postów [R620] Napinacz paska wielorowkowego
Jakie różnice?
wojtasbb Rover serii 600, Honda Accord 8 Pon Lis 19, 2007 12:11
Brt
Brak nowych postów [R620] Napinacz paska klinowego
sznyc Rover serii 600, Honda Accord 14 Pią Cze 05, 2009 18:59
sznyc
Brak nowych postów [R620] Napinacz paska wieloklinowego
PopaY Rover serii 600, Honda Accord 10 Czw Wrz 23, 2010 09:42
PopaY



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink