Wysłany: Pon Mar 16, 2009 15:47 [R-25] Zwiększenie mocy silnika
Witam
W jednym z tematów podczas szukania samochodu znalazłem taki z 85KM, pytałem co to za silnik i piter34 napisał mi
"To jest 1.4 16V zdławiony sztucznie (inna przepustnica) do 85KM. Po założeniu "normalnej" przepustnicy moc wzrasta do 103KM"
Moje pytanie jest takie czy można taki manewr zrobić z silnikiem 1,4 16v 75KM ?
Czy to dotyczy tylko tego zdławionego silnika?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 16, 2009 15:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W swojej 200 masz raczej 8 zaworów, nie 16. Wersja 16V miała 103KM.
Tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana niż w R25.
Silnik 1.4 8V Silnik 1.4 16V Silnik 1.6 16V - wizualnie chyba identyczny z 1.4. 16V.
_________________ It's all right...
Ostatnio zmieniony przez wild_weasel Pon Mar 16, 2009 15:52, w całości zmieniany 1 raz
Soory mój błąd źle odczytałem to jest 76 ale KW a nie KM
ale tak nawiasem mówiąc to nie czuje wielkiej różnicy między tym a poprzednim 75KM
chyba że coś nie tak z tym silnikiem, moze po wymianie rozrządu bedzie lepiej
Tak przy okazji to czy są jakieś szczególne zalecenia co do rozrządu w tym silniku czy tak jak w innych ?
podstawa to kumaty mechanik ktory bedzie umiał to zrobić bo jak nie bedzie tak jak z moja 103 KM 1.4 odkreciło mi sie koło pasowe itp reszte sobie dopiszcie efekty koncowe po "poprawnym złożeniu wszystkiego" były takie ze teraz musiałem wymienić silnik ponieważ rozważone koło pasowe rozwaliło mi pomału cały korbowód itp... zaczą sie silnik rozszczelniać i szlak go trafił koszty remontu były by wieksze lub rowne wymianie całego silnika wieć postanowiłem włożyć 1.8 VVC
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 17 Skąd: Okolice Rzeszowa
Wysłany: Pon Mar 16, 2009 18:49
Kolego mając te 76kw masz właśnie równe 103KM więc nic nie jest zdławione a nie odczujesz dużej różnicy gdyż w tym silniku te 103KM objawia się większym "kopem" w górnym zakresie obrotów. Od czułbyś gdybyś miał te 103KM w 1.6 gdzie byłaby większa elastyka silnika. A nawet jeśli miałeś te 75KM we wcześniejszym zapewne 8V to jeżdżąc w niskim zakresie obrotów możesz odczuwać mniejsze przyśpieszenie w obecnym 103KM 16V.
A nawet jeśli miałeś te 75KM we wcześniejszym zapewne 8V to jeżdżąc w niskim zakresie obrotów możesz odczuwać mniejsze przyśpieszenie w obecnym 103KM 16V.
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 387 Skąd: Wrocław / Lubrza
Wysłany: Pon Mar 16, 2009 20:49
piotr8 napisał/a:
Smoke napisał/a:
A nawet jeśli miałeś te 75KM we wcześniejszym zapewne 8V to jeżdżąc w niskim zakresie obrotów możesz odczuwać mniejsze przyśpieszenie w obecnym 103KM 16V.
jest dokładnie tak jak mowisz.
Jazda silnikiem 103KM zaczyna się powyżej 3-4 tys. obr i wtedy czuć te konie:)
8v ma przy niższych obrotach maksymalny moment niż 16v, dlatego takie odczucie.
Smoke napisał/a:
A nawet jeśli miałeś te 75KM we wcześniejszym zapewne 8V to jeżdżąc w niskim zakresie obrotów możesz odczuwać mniejsze przyśpieszenie w obecnym 103KM 16V.
jest dokładnie tak jak mowisz.
Jazda silnikiem 103KM zaczyna się powyżej 3-4 tys. obr i wtedy czuć te konie:)
8v ma przy niższych obrotach maksymalny moment niż 16v, dlatego takie odczucie.
Potwierdzam. Moje poprzednie auto miało silnik 1.3 12V 75KM i maks. moment obr. przy 4200obr./min. Przy normalnej jeździe (tj. zmiana na wyższy bieg przy 3000obr./min.) Rover wydawał się być bardziej mułowaty.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 387 Skąd: Wrocław / Lubrza
Wysłany: Wto Mar 17, 2009 09:54
PTE napisał/a:
Potwierdzam. Moje poprzednie auto miało silnik 1.3 12V 75KM i maks. moment obr. przy 4200obr./min. Przy normalnej jeździe (tj. zmiana na wyższy bieg przy 3000obr./min.) Rover wydawał się być bardziej mułowaty.
to w takim razie silnik i 8v i 16v ma niżej maks moment i nie powinno być odwrotnie?
piotr8, Ja równiez potwierdzę to co napisali koledzy... kiedy szukałem swego R na pierwszy ogień poszedł 16V 103 konie i przeżyłem małe rozczarowanie: jako osoba dość spokojna nie przekraczająca raczej nigdy 3-3,5tys obr. byłem zawiedziony... Pytałem w duchu: gdzie ta moc Później kiedy pojechałem już po swojego R 8V z lekkim niedowierzaniem stwierdziłem, że 8V w tym zakresie obrotów, w jakim się poruszam jest dokładnie tak sami dynamiczny jak 16V...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum