Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 SDi 1999r.] Rozrząd - czy wymienili komplet??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 SDi 1999r.] Rozrząd - czy wymienili komplet??
Autor Wiadomość
niedziu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Sro Mar 18, 2009 23:07   [R200 SDi 1999r.] Rozrząd - czy wymienili komplet??

Witam wszystkich. Odebrałem dzisiaj mojego roverka od mechaniora po wymianie rozrządu. Zabuliłem 670 zł (części + wymiana) chyba troche dużo ale pal to licho. Chodzi o to że jak zajechałem do domu podniosłem maskę (wiadomo - po mechanikach trzea śrubki podokręcać, dociągnąć opaski itp :P ) i zauważyłem że na prawej osłonie (tej od strony aku) są ślady paluchów itp - widać że coś grzebali, natomiast po lewej stronie nie ma żadnych śladów, śrubki zaje....ane błotem jakie były takie są. Musze teraz odkręcić tą obudowe i zbadać czy jest nowy pasek. Moje pytanko do Was. Czy wogóle po lewej stronie (stojąc przodem do silnika) ta obudowa jest od paska rozrządu (tego drugiego) czy od czegoś innego, i czy ciężko się ją odkręca??? Pozdrawiam
_________________
Pozdrowionka...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 18, 2009 23:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Mar 18, 2009 23:52   

Jeżeli nie była odkręcana obudowa po lewej (stojąc przodem do silnika) to są dwie możliwości:
1. mechanik zrobił cię w jajo kasując za komplet
2. taki z niego mechanik jak z koziej dupy trąba
Obie prowadzą do tego, że niewymieniony masz pasek od pompy. Jedź do niego i domagaj się zwrotu kosztów bo ja nie dałbym mu już nawet zabawki mojego dziecka.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 18, 2009 23:53   

Po lewej masz pasek rozrządu po prawej kolo filtra powietrza masz pasek do pompy wtryskowej. :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Mar 18, 2009 23:53   

No właśnie po lewej masz pasek rozrządu. Po prawej jest pasek pompy wtryskowej, który też się wymienia. Dochodzą do tego jeszcze 2 rolki napinające i jedna prowadząca. Powinno się również zmienić uszczelniacze. Cena w miarę ok, bo same części to około 500 PLN.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 19, 2009 00:00   

No dokładnie cena w miarę ok, ja u siebie za paski Gates oraz resztę LUK-INA dałem 490zl i lezą jak na razie w piwnicy, czekając na wymianę :razz:

Dobra rada, jak odbierasz autko od mechaników, to jak są uczciwi to się pytają czy chce stare części :wink: , wiec sie domagaj żeby ci dali stare części i w tedy można sprawdzić czy naprawdę wymienili to co chciałeś.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
niedziu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Czw Mar 19, 2009 08:16   

Jestem prawie pewny że mnie w trąbe zrobili. Po pierwsze wymiana trwała ok 2godz. (myślę że jak na dwa paski to trochę za krótko) Po drugie jak spytałem czy mieli ciężko wymienić z uwagi na brak miejsca to powiedzieli że nie było tak źle są gorsze przypadki (żadnych konkretów) a o stare części zapomniałem spytać. Dzisiaj ściągne obudowe z lewej i zobacze - jesli pasek był wymieniony to bedzie widać jeszcze nadruki na wierzchu.
_________________
Pozdrowionka...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 19, 2009 08:23   

niedziu napisał/a:
Po pierwsze wymiana trwała ok 2godz. (myślę że jak na dwa paski to trochę za krótko)

ja ostatnio zmieniałem rozrząd i 2 godziny to trwało rozbieranie :wink:
ps.są tacy co się chwalą że przez 1 godzinę zmieniają uszczelkę pod głowicą :razz:
 
 
niedziu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Czw Mar 19, 2009 09:02   

Ok to powiedzcie mi jeszcze czy ciężko odkręcić tą obudowę po lewej - czy wystarczy klucz 10tka i czy sam to zrobie :) Dobrze rozumuje, że po zdjęciu tej obudowy będzie widać "nowy" lub styrany pasek?
_________________
Pozdrowionka...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 19, 2009 09:09   

niedziu napisał/a:
Ok to powiedzcie mi jeszcze czy ciężko odkręcić tą obudowę po lewej - czy wystarczy klucz 10tka i czy sam to zrobie :) Dobrze rozumuje, że po zdjęciu tej obudowy będzie widać "nowy" lub styrany pasek?

to jest raczej 8 lub 9 i najlepiej mieć klucz wygięty nasadowy bo płaskim nie podejdzie :razz:
zdejmiesz osłonę i ku twoim oczom wyłoni się pasek rozrządu :smile:
a i jeszcze jedno osłona jest dzielona a nie w całości więc odkręcasz tylko górną część :wink:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 19, 2009 09:28   

2h paski rozrzadu w dieslu .. i to w R200 :hahaha: :hahaha: :hahaha: .... 2h to się obudowę zdejmuje :mrg: zwrot kasy i auta u nich bym nie zostawił .... wałek na bank niestety :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Czw Mar 19, 2009 09:36   

Mi kiedyś rozrząd chłopaki wymienili w jakieś 2-2.5h. Z tym tylko, że jeden robił z jednej strony, a drugi z drugiej... Hehe... A ja stałem i patrzyłem...
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 19, 2009 09:41   

mcteusz, robili to w R600 a nie w R200 ... a to spora różnica :P ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 19, 2009 09:43   

Brt napisał/a:
wałek na bank niestety :|

i dlatego ja zawsze jestem przy wszelkich robotach przy aucie by mieć pewność że jest to zrobione i założone części które kupiłem :smile:
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Czw Mar 19, 2009 09:44   

Brt napisał/a:
mcteusz, robili to w R600 a nie w R200 ... a to spora różnica :P ;)

No luz... Ale nie zmienia to faktu, że 2hx2 (zakładając że robi to jedna osoba) to i tak więcej niż 2h.
A swoją drogą, to w R200 jest aż tak ciasno?
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 19, 2009 09:45   

mcteusz napisał/a:
A swoją drogą, to w R200 jest aż tak ciasno?

hmmm ... :mrg:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 19, 2009 09:51   

Brt napisał/a:
hmmm ... :mrg:

w 400 też nie jest za dużo miejsca co nie Brt :wink:
 
 
niedziu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Czw Mar 19, 2009 10:09   

Mam nauczkę na przyszłość - zawsze już będę patrzył tym mechaniorom na ręce. Wczoraj musiałem wracać do roboty dlatego im zaufałem. Dzisiaj po robocie zdejmuje tą obudowę a potem jadę ich opitolić - najfajniejsze że to zakład znajomego - tym bardziej miałem nadzieje ze będzie ok. Nie mam słów na tych $%$@&ów. Dam znać co i jak wieczorem. Pozdro!!
_________________
Pozdrowionka...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 19, 2009 10:19   

niedziu jest jeszcze jedno wytłumaczenie :wink:
wzięli pasek pompy wtryskowej za pasek rozrządu i zmienili tylko ten :mrgreen:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 19, 2009 10:21   

szosownik, nie widziałeś R200 klekota pod maską ;) Główny problem tkwi w małej odległości pomiedzy obudową rozrządu a podłużnicą ;) W R400 i R600 jest kilka cm więcej ale ... bardzo przydatnych cm ;)

[ Dodano: Czw Mar 19, 2009 10:22 ]
Cytat:
niedziu jest jeszcze jedno wytłumaczenie
wzięli pasek pompy wtryskowej za pasek rozrządu i zmienili tylko ten


hehehe o tym samym pomyślałem :P ale ... to tym bardziej dyskwalifikuje mechanika na całej linii ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
niedziu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 42
Skąd: Sochaczew



Wysłany: Czw Mar 19, 2009 10:43   

szosownik napisał/a:
niedziu jest jeszcze jedno wytłumaczenie :wink:
wzięli pasek pompy wtryskowej za pasek rozrządu i zmienili tylko ten :mrgreen:


No i ja tak myślałem, ale jak go zostawiałem to mówiłem że są 2 paski i 3 rolki, poza tym jak przyszło co do płacenia to miał wypisane na kartce 2 paski 3 rolki wraz z oznaczeniami. Czyli "zostały" im części. Tak czy siak wałek....
_________________
Pozdrowionka...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1,4 8V 1999r] Za wysokie spalanie
ash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Gru 20, 2007 13:46
giewu
Brak nowych postów [ r200 1.4 1999r benz ] filtr kabinowy
Roman63 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Kwi 09, 2010 13:18
Lechos
Brak nowych postów [R200 SDi 1999r.] Kostka podłączeniowa diagnostyczna
michalR Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Wrz 09, 2010 10:21
michalR
Brak nowych postów [R200 1,4 1999r.] pytanie o silnik,jaka moc?
leniek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Sro Paź 15, 2008 09:04
ywis



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink