Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 1.6 16v Si 95 r] dziwny dźwięk silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416 1.6 16v Si 95 r] dziwny dźwięk silnika
Autor Wiadomość
Marcin83 



Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Mar 20, 2009 01:54   [R416 1.6 16v Si 95 r] dziwny dźwięk silnika

Mam problem z moim roverkiem,szukałem odpowiedzi w innych postach ale bezskutecznie(być może gdzieś jest ale nie dałem rady poszukać.
Mianowicie chodzi o to że po odpaleniu słychać dziwny dźwięk pochodzący z silnika.
Mechanicy twierdzą że mogą to być popychacze hydrauliczne.
Powiedzcie czy duży jest problem z wymianą ich?
Czy trzeba wymieniać wszystkie czy tylko ten uszkodzony?
I jakie plus minus koszty wchodzą w gre?

Proszę o pomoc bo już byłem u wielu mechaników i każdy coś niby wie ale konkretnej odpowiedzi nie usłyszałem.
Ostatnio zmieniony przez Paul Pią Mar 20, 2009 09:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 20, 2009 01:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Pią Mar 20, 2009 09:11   

Marcin83 napisał/a:
po odpaleniu słychać dziwny dźwięk pochodzący z silnika
na zimnym jest to slyszalne czy na cieplym tez?
Moze Twoj problem tyczy sie TEGO zjawiska, a zwie sie ono "piston rattle"
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Mar 20, 2009 11:41   

Po co wymieniać od razu popychacze, skoro można je z silnika wyskubać i wyczyścić. Było na tym forum wiele razy poruszane to proste zjawisko.
Żeby się do nich dostać, trzeba odkręcić górę silnika, rozpiąć rozrząd (nie trzeba zdejmować paska, wystarczy zsunąć do z kół pasowych wałków), zdjąć przewody z kopułki aparatu zapłonowego (o ile taki tam jest?), a potem odkręcić górną skrzynkę wałków rozrządu (26 śrubek na nasadkę nr 8 z tego, co pamiętam). Należy to czynić stopniowo i wg rozsądnej kolejności, bo wszystkie 16 sprężyn zaworowych będzie unosić wałki.
Jak skrzynkę odkręcisz, to wałki same wyskoczą na popychaczach do góry i będziesz miał do nich dostęp. Przyda się magnes. Szczypcami nie należy tego robić, bo można urazić ich pobocznicę.
Sam popychacz składa się z tego, co pamiętam, dwóch elementów, zewnętrzna "szklanka" i w środku kompensator. Chodzi toto z olejem w środku. Jak będą zapieczone (jak był olej mineralny w silniku - to pewne, że tak) będzie kłopot z wystukaniem z środka szklanki kompensatora. Trzeba sobie radzić jakoś wtedy, namaczając je w nafcie, ropie, rozpuszczalniku, itd...
Jak uda Ci się wystukać (lepiej nie zamieniać ich z innymi, tak samo nie zamieniać całych popychaczy między sobą) to trzeba je dokładnie wyczyścić. Jak będzie nagar, to trzeba go delikatnie usunąć (papier ścierny drobnoziarnisty, 1000 w górę).
Przy okazji wtedy warto zmienić uszczelniacze zaworowe (16 sztuk). U Tomiego kosztuje komplet 60 PLN (FAI, dobre zamienniki), nie są to astronomiczne pieniądze.
Także przy okazji, warto powymieniać uszczelniacze wałków rozrządu (4 sztuki, przednie - czarne - 2 i tylne "czerwone - też 2). Sztuka u Tomiego kosztuje jakieś 16 PLN, też nie są to wielkie koszta. Razem zamkniesz się w 130 PLN.
Uszczelniaczy zaworowych nie zmieniałem jeszcze, ale nie jest to filozofia, to zwykłe simmeringi odpowiednio dostosowane do trzonka zaworu. Na pewno trzeba rozpinać zawory i zdejmować ich sprężyny. Trzeba się wtedy wspierać tłokami, bo raczej nie chciałoby się nikomu zrzucać głowicy tylko po to, by zmienić te gumki.. (co wiązałoby się z koniecznością zastosowania nowej uszczelki pod głowicę - koszt to co najmniej 120 PLN - Glasser, FAI, itd.. - oraz całą procedurą odkręcania i dokręcania tych długich śrub głowicy (a w zasadzie całego silnika).
Jakoże te silniki mają rozrząd kolizyjny, to nastawia się tłok w danym garze, w którym zmieniasz uszczelniacze zaworów w GMP (bardzo pomocny jest kołek drewniany czy inny drut, który wsadza się w otwór po świecy i tak ustawia wałem korbowym (klucz nr 22 na śrubę koła pasowego alternatora na wale korbowym) by tłok był najwyżej i wtedy dopiero rozpina się zawory (grzybki oprą się wtedy o denko tłoka). Do tej zabawy konieczny jest jakiś sprytny przyrządzik do rozpinania zaworów. Stukanie młotkiem przez rurkę nie ma sensu, bo zatrzaski zamka zaworu polecą nie wiadomo gdzie i będzie po zabawie (tak rozpinałem lata temu parę zawory w Polonezie 1.6 GLE, gdy docierałem mu zaworki, by jeszcze jakość trzymały ciśnienie).
Generalnie - zabawa na parę ładnych godzinek. Kanał niepotrzebny zupełnie. Zestaw kluczy podstawowy + oko łamane nr 22 czy fajka nr 22 na kręcenie wałem korbowym (można kręcić wałem przepychając samochód na 5 biegu, ale jak się ma garaż, to może się on skończyć). Gdybyś chciał zmienić kopułkę aparatu zapłonowego (o ile tam jest) to jest na dwóch śrubkach nr 7 chyba.
Przy składaniu tego
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Marcin83 



Dołączył: 20 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Mar 20, 2009 13:41   

Dzięki serdecznie.Mam już przynajmniej jakąś przedstawioną sytuacje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416]Dziwny dźwięk podczas jazdy samochodem.
Wojtek88 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Pon Sty 23, 2012 21:05
Wojtek88
Brak nowych postów [R216 Coupe]Dziwny dzwięk i suchy bagnet
TheArt Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
20 Czw Sie 01, 2013 12:31
Wojtek88
Brak nowych postów [214SEi 95] dziwny dzwiek przy gwaltownym ruchu przepustnica
marekpodcz Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
9 Wto Kwi 17, 2007 09:23
AndrewS
Brak nowych postów [R214si 1997r] Dziwny odgłos silnika
mw29121986 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Sro Maj 18, 2016 16:26
robsson78
Brak nowych postów [R416 Tourer] Jaki olej po remoncie silnika?
gierczol Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
15 Pią Sie 12, 2011 22:54
gierczol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink