czyli jak ktos che zmieniac swiece i jezdzic na LPG powienein zwykle zakaldac i sie nie przejmowcac tym ze mam jakies super chiper swiece
dokładnie
ja miałem 3 auta z LPG i zawsze kupowałem świece jakie wyszły z katalogu i autka latały
no ale w tym wypadku trzeba by platynowe swiece wkladac gdzie ich koszt jest w granicach 45-60 zeta sztuka a tak mozna zapodac zwykle w cenei 45 zeta
Ja wolę kupić normalne tanie świece i wymienić je raz na 20,30kkm niż kupić jakieś super co wytrzymują 100kkm, a później po 40kkm jak któraś jednak nie wytrzyma nie móc jej wykręcić bo się zapiekła.
Pomógł: 20 razy Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 233 Skąd: Leżajsk
Wysłany: Sro Mar 25, 2009 09:58
Ja bym w życiu tyle kasy za świece nie dał, przecież one rakiety Ci z auta nie zrobią, najwyżej ich żywotność będzie nieco dłuższa, chyba że chcesz mieć lepszy komfort psychiczny.
Kup zwykłe, pojeździsz, zobaczysz - jak takie zalecają to chyba były one testowane i sprawują się dobrze (chodzi o NGK) ,pozdr....
Ja bym w życiu tyle kasy za świece nie dał, przecież one rakiety Ci z auta nie zrobią, najwyżej ich żywotność będzie nieco dłuższa, chyba że chcesz mieć lepszy komfort psychiczny.
Kup zwykłe, pojeździsz, zobaczysz - jak takie zalecają to chyba były one testowane i sprawują się dobrze (chodzi o NGK) ,pozdr....
Z tymi NGK to róźnie bywa miałem dwa komplety jedne były ok, a na drugich silnik szarpał i się zraziłem do tych NGK.
pomocy - jakie świece? czy koniecznie muszą być zalecane orginalne NGKPFR6N11. Przeraża mnie wydatek 240 zł.
PS. Czy zużyte świece w aucie z instalacją LPG mogą być przyczyną szarpania, gaśnięcia?
W przypadku innego wyboru posluchaj kolegow i kup swiece ktore pasuja do: R400 z silnikami 1.4 i 1.6 lub R45 z silnikami 1.4; 1.6; 1.8 i z tego co pamietam nawet 2.0L V6. Wazne zeby mialo to:
Tightening Torque [Nm] 25
Port Type SAE/M4
Thread Length [mm] 19
Thread Size M 14x1,25
Spanner Size 16 mm
Spark Plug 1 - Earthed Electrode -> patrzec na opis nizej
Electrode Gap [mm] 1,1 - tutaj akurat w zaleznosci od swiec i ich budowy bywa roznie i tym sie nie sugerowac w przypadku np.: swiec do ktorych link podalem wyzej
Pomógł: 33 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 371 Skąd: Pszczyna
Wysłany: Sro Mar 25, 2009 20:00
dasiem napisał/a:
pomocy - jakie świece? czy koniecznie muszą być zalecane orginalne NGKPFR6N11. Przeraża mnie wydatek 240 zł.
PS. Czy zużyte świece w aucie z instalacją LPG mogą być przyczyną szarpania, gaśnięcia?
Witam
Ja u siebie wymienilem na platynowe brski i nie mam zadnego problemu, cena 20zl sztuka. pozdrawiam
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sro Mar 25, 2009 20:11
Kupiłbym miedziane NGK v-line, albo zamiast platynowych wolałbym już dopłacić do irydowych bo do LPG się lepiej nadają. Elektrody irydowe są najbardziej odporne wysokie temperatury, mają najmniejszą rezystancję co przekłada się na lepszą i pewniejszą iskrę co jest ważne przy lpg. właśnie dlatego zaleca się zmniejszanie odstępu na miedzianych świecach jeśli układ zapłonowy jest słaby.
a odnośnie oleji do lpg to porównywałem kiedyś parametry i te dedykowane do lpg mają mniejszą liczbę zasadową, coś ok ~6 , czyli mniejsze właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania, bo lpg nie zasyfia tak silnika jak benzyna. Ale i tak wolałbym normalny używać bo przecież i tak silnik się rozgrzewa na benzynie.
Hmmm a ja się zastanawiam czy platynowe nie mają innych parametrów (np. cieplnych, opór itd) od zwykłych. I czy zmiana świec na platynowe nie była również związana ze zmianą układów zapłonowych dla K-Series... Wydaje mi się że nie powinno się zmieniać zalecanego przez producenta typu na inny. Ja mam teraz NGK platynowe i złego słowa powiedzieć nie mogę, inna sprawa że na poprzednie stare też nic złego powiedzieć się nie dało a jako ciekawostka - na moich NGK jest zakaz regulacji szczeliny - grozi uszkodzeniem świecy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum