Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ciężka kierownica
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ciężka kierownica
Autor Wiadomość
zaniewka 



Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Skąd: M-c Podl



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 13:31   [R75] Ciężka kierownica
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

jescze jedno pytanie
w poprzednich autkach wspomaganie było dużo lepsze niż w moim roverku .Kierownica chodzi dośc ciężko ,a wydaje mi się że w ttej klasie samochodu powinno wyglądac to nieco lepiej. sprawdziłem płyn jest .
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 10, 2010 17:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 26, 2009 13:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 26, 2009 13:44   

zaniewka napisał/a:
Kierownica chodzi dośc ciężko ,a wydaje mi się że w ttej klasie samochodu powinno wyglądac to nieco lepiej

dużo zależy także od rozmiaru opon :wink:
a ty jakie masz?
 
 
sogreg1 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 114
Skąd: Lubaczów



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 14:21   

szosownik napisał/a:
dużo zależy także od rozmiaru opon
a ty jakie masz?


Nie wiem czy to istotne, ale ja mam gumy 17" i szerokości 225 i naprawdę wcale nie mam wrażenia, że kierownica ciężko chodzi. Żonka też nie narzeka :wink: , a waży 46 kilo to i "pary" w łapkach specjalnej nie ma :bezradny: . Twierdzi nawet, że lżej chodzi kierownica od tej która jest w astrze II.
Uważam więc, że coś masz nie halo z tym wspomaganiem albo "zbyt wysokie oczekiwania" :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Mar 26, 2009 14:24   

Warto sprawdzic przy maglownicy ta gume ktora chroni przed dostawaniem sie syfu,plynow,powietrza,halasu. Mnie sie zdarzylo ja kiedys zle zalozyc i krecenie kierownica wymagalo uzywania sporo wiekszej sily niz normalnie. Zanurkowalem, poprawilem i jest okej. Teraz czeka mnie smarowanie tej gumy jakims mazidlem, bo po rozlaniu sie plynu DOT-4 kierownica przy skrecaniu piszczy ocierajac sie metalem o te gume wlasnie.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 17:17   

Generalnie w 75 kierownica pracuje lekko, sprawdź poziom płynu wspomagania.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 18:17   

Szerokość gum ma niewielki wpływ-ledwo zauważalny(wiem,bo kiedyś to ćwiczyłem),ale kiedyś w Berlingu kiera zaczęła mi ciężej chodzić,a ponieważ auto miało już jakieś 180 tysięcy wymieniłem płyn i wszystko wróciło do normy.Co ciekawe ciężej było kręcić przy większych mrozach.Może to pomoże?
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 18:48   

Dziadek napisał/a:
Szerokość gum ma niewielki wpływ-ledwo zauważalny(wiem,bo kiedyś to ćwiczyłem)

Szerokosc nie ale za to cisnienie w oponka ma i to spore.
Sprawdz czy nie masz za malo powietrza.
Jezeli cisnienie OK to znaczy, ze cos ze wspomaganiem albo ukladem kierowniczym nie tak, bo w R75 kierownica chodzi lekko.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Czw Mar 26, 2009 19:12   

Wszystko zależy z czym porównujemy R75. Kierownica chodzi niby lekko ale bez porównania ciężej niż np w R400 czy większości japońców. Tak więc trzeba się przyzwyczaić i polubić :)
 
 
zaniewka 



Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Skąd: M-c Podl



Wysłany: Wto Mar 31, 2009 19:30   

Dzięki wszstkim za podpowiedzi
Opony mam 215/50/R17 ale też sobie myślę ż eto nie powinno mieć wiekszego znaczeniaciśnienie jest Ok .
Spróbuje jeszce wymienić płyn , powiedzcie czy mogę zrobić to samodzielnie , jeżeli tak powiedzcie jak?
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Mar 31, 2009 20:10   

W moim R jeszcze tego nie robiłem,ale kiedyś postąpiłem podobnie do kolegów z BMW.Jeśli masz chwilę i trochę smykałki,to nie powinno być problemu.Też chciałem wtedy zlecić to warsztatowi,ale był okres stłuczek wczesnozimowych,więc:
Po kolei:
1. Auto na podnosnik lub przod w powietrzu aby sie dostac pod spod i aby kola sie mogly krecic w powietrzu.
2. Odczepiamy waz odchodzacy od zbiorniczka do pompy\maglownycy (czyli odczepiamy waz na koncu nie przy zbiorniczku tylko na drugim jego koncu)
3. Czekamy az plyn zleci (przypominam oby nie lac oleju na ziemie tylko do naczynia i oddac do utylizacji) a nastepnie krecimy kierownica ze 20 razy lewo do konca na zmiane z w prawo na wylaczonym silniku. Po okolo tych 40 obrotach nie powinno juz nic wyciakac z rozlaczonego układu.
4. Laczymy uklad na nowo zaciskamy cybant aby nie wystrzelila rurka pod cisnieniem i nalewamy nowy plyn do zbiorniczka. Krecimy nadal pare razy na zgaszonym aucie i kontrolujemy poziom plynu, nastepnie zakrecamy zbiorniczek i odpalamy auto i krecimy pare obrotow lewo prawo.
5. Stawiamy auto na ziemi i robimy pare ''rundek'' na parkingu etc. aby mozna bylo poskrecac do konca kierownice w lewo i prawo , robimy tak az przestanie buczec, ewentualnie dolewamy plynu.
6. Tu mozna by zakonczyc wymiane, bedzie ona napewno polepszeniem dzialania i zywotnosci pompy ale mozna to zrobic lepiej, tak jak to opisze dalej.
7. Po punkcie 5 na nowo podnosimy auto zpuszcamy olej, wykrecamy zbiorniczek, czyscimy go np. benzyna ekstrakcyjna ,zakladamygo, zamykamy obieg laczac weze na dole i zaciskajac cybanty i napelniamy zbiorniczek na nowo i postepujemy od nowa z punktami 4 i 5 w ten sposob mamy prawie 100% nowego, czystego plynu wspomagania. Dodam ze do takiej wymiany spokojnie wystarczy 2 baniaczki po 1 litrze i zostanie jeszcze do tego dochodza nowe cybanty i to tyle.
Zacytowałem "szwedu",ale ja zrobiłem w citroenie tak samo.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
zaniewka 



Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 11
Skąd: M-c Podl



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 16:49   

dzięki Dziadek za porade .Będę miał wolna sobotę to sie zato wezme i opisze jaki efekt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Kierownica
kamil652 Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Lis 20, 2010 15:40
dzieju
Brak nowych postów [R75] Drewniana kierownica
aimp12 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Lut 26, 2015 19:33
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Kierownica bez poduchy
szpynior Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Sty 31, 2013 19:40
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Wytarta kierownica
Face Rover serii 75, MG ZT 21 Sro Maj 14, 2008 10:04
piter34
Brak nowych postów [R75/ZT] Podgrzewana kierownica
j0zek Rover serii 75, MG ZT 9 Nie Lis 19, 2017 18:00
j0zek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink