Wysłany: Pią Mar 27, 2009 14:06 [PG1 olej MTF94] gdzie to kupić.....
Witam
Chcialem sie podzielic moim odkryciem. Moze komus sie przyda Otoz w polskiej dystrybucji TEXACO jest dostępny olej MTF94 Rover w jednolitrowych butelkach....cena to około 30-35pln za butelkę.
Mozna pytac w oficjalnej sieci dystrybucji texaco, a jesli nie chcą sprzedac to spytac ktore sklepy zaopatruja w towar do sprzedazy detalicznej.
Ja bez problemu kupilem detalicznie 3 litry u przedstawiciela w Zalesiu pod Szubinem, ale dowiedzialem sie ze zaopatruja tez rozne sklepy m.in. z Bydgoszczy, gdzie mieszkam.
Zachecam zainteresowanych do zajzenia na strone Texaco Polska, jest tam sieci oficjalnej dystrybucji
Dowiedzialem sie tez ze jesto to produkt malo popularny i trudno go sprzedac... wiec sprzedawca mowil ze karton zawierajacy 20 butelek 1l potrafi rok w magazynie zalegac...taki jest popularny
_________________ 820ti Coupe raw power
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 27, 2009 14:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
funfel, - mozesz wlac zapewne kazdy olej polsyntetyczny i bedzie dzialac. ale chyba po to producenci stworzyli oleje przekladniowe, a w tym przypadku Rover zamowil specyficzny olej przekladniowy zeby skrzynia pracowala optymalnie i bez usterek
oleje przekladniowe nie sa tak drogie zeby na tym oszczedzac
czyli jak mozna przeczytac jest to olej o parametrach 75w80, ale lepszej jakosci, ktory miedzy innymi wg producenta wytrzymuje dluzsza praca w temp. 150*C, gdzie dla zwyklych olejow silnikowych taka temperatura nie jest za zdrowa...
mechanikiem nie jestem, ale autko wlasnie stoi w serwisie boscha, w Stalowej Woli, zlecilem m.in. wymiane oleju w skrzyni, kierownik zagladnal w katalog i stwierdzil ze mozna taki zastosowac zamiast tego MTF, wiec po co przeplacac. Mechanicy wygrali poraz drugi mistrzostwo Polski mechanikow samochodowych:) wiec powinni wiedziec. A ze cena MTF jest o wiele wieksza, wiec ja nie widze powodu zeby przeplacac. Oczywiscie nikogo nie namawiam do stosowania tego czy innego, kazdy to co uwaza za stosowne:)
niestety, zwlaszca jezeli chodzi o rovery i to te starsze to wiele katalogow podaje bzdury. dzis widzialem katalog ktory uwazal ze rovera 820 ze skrzynia PG1 nalezy zalac olejem ELFmatic przeznaczonym do automatow trzeba byc czujnym.
funfel, - jakbym nie mial dostepu do MTF to bym pewnie zalal skrzynie olejem 75w80 Shell'a, kosztuje chyba z 55pln za 2 litry i to na prawde jest inny olej niz silnikowy, ma inny kolor i inaczej pachnie, i jest rzadki na zimno (temp ~20*C)
p.s. Fajnie by bylo jakby ktos z zarzadu forum dodal taka infomacje do porad technicznych n.t. tych skrzyn, ze takie cos jest dostepne powszechnie w polskiej dystrybucji, tyle ze zapewne czesto na zamowienie w sumie to zaczalem ten temat po to zeby pomoc ludziomw potrzebie i zeby sie zachowalo na przyszlosc
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 10:32
Korzystając z tematu napiszę że Valvoline ma bardzo fajny patent w swoich litrowych butelkach z olejami przekładniowymi, zamiast odkręcać korek pociąga się zaślepkę i wychodzi rurka, można trzymać butelką do góry nogami a olej wylatuje tylko przez rurkę. Idealne rozwiązanie do napełniania skrzyń i mostów, gdzie zwykle jest tylko mały otwór w obudowie. Nietrzeba wtedy używać żadnych lejków i pompek. Czysta robota i super sprawa nie wiem dlaczego inni producenci tego nie stosują. A kto wymieniał olej przekładniowy to wie jak to śmierdzi !! jak kiedyś sobie wylałem na roboczy kombinezon to później nawet po kilku praniach zapach pozostał, zresztą ręce śmiedzią też po tym długo,
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 85 Skąd: Sandomierz
Wysłany: Sob Mar 28, 2009 21:17
Dodam jeszcze ,że olej MTF 94 to GL4 a nie tak jak te pozostałe o których piszecie GL5 a to nie jest to samo.Skrzynia biegów w roverze i land roverze jest bardzo wrażliwa na inny olej tzn.ten GL5 bo podobno wchodzi w reakcję z jakimiś częściami skrzyni
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 76 Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 12:00
Mój mechanik polecił mi do mojego Roverka olej przekładniowy Shell SF5288.
Kanister 2L kosztuje ~50zł. Zatem jest tańszy od opisanego przez Ciebie. Lecz nie o cenę mi chodzi ale o dostępność. Shell'a kupisz bez problemów.
Myślę, że wybór jest trafny, ten olej jest również rekomendowany w FAQ Technicznym na stronie głównej Roverków.
MTF94 dostępny od ręki na Sadybie w sklepiku Texaco na Powsińskiej (przy kładce ul. Orężna jadąc od strony Wilanowa). Cena 33zł z groszami za litr, pytałem przed chwilką przy okazji innych zakupów (na chwilę obecną mają 7 litrów na stanie).
funfel, - jakbym nie mial dostepu do MTF to bym pewnie zalal skrzynie olejem 75w80 Shell'a, kosztuje chyba z 55pln za 2 litry i to na prawde jest inny olej niz silnikowy, ma inny kolor i inaczej pachnie, i jest rzadki na zimno (temp ~20*C)
W tym wypadku kolega funfel ma rację i zamiast MTF'a mozna zastosować pólsyntetyk 10w40.
Informacja ta zawarta jest w RAVE.
Podobnie twierdza panowie z ASO Hondy i często zalecają 10w40 do PG1 zamiast MTF'a.
Natomiast zdecydowanie odradzają wszelakie oleje GL5.
Podobnie twierdza panowie z ASO Hondy i często zalecają 10w40 do PG1 zamiast MTF'a.
Natomiast zdecydowanie odradzają wszelakie oleje GL5.
dokładnie .... przetestowłem na własnej skórze zmianę z 75W80 na MTFa a u kumpla zalewaliśmy 10W40 do skrzyni U mnei poprawa pracy skrzyni i lzejsze wrzucanie biegów szczególnie zimą ..a kumpel zrobił bezproblemowo ok. 50kkm a obecny własciciel pewnei dalej jeździ na tym oleum
jaką ma specyfikację olej MTF?
Czy jest to 10w40 czy inna?
Dzwonie do serwisu Hondy gdzie mogę taki olej kupić i tam nie potrafi mi nikt na to pytanie odpowiedzieć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum