Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 8V 97r] Wyciek na łączniu bloku z głowicą?? znów HGF??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 8V 97r] Wyciek na łączniu bloku z głowicą?? znów HGF??
Autor Wiadomość
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 11:20   [R200 8V 97r] Wyciek na łączniu bloku z głowicą?? znów HGF??

Dokładnie 20.000 km temu wymieniona została w moim R uszczelka pod głowicą. Wszystko zostało wykonane tak jak zalecaliście mi na forum. Ostatnio zauważyłem, że na łączeniu bolku silnika z głowicą, pojawiła się lekka plama oleju. Plama to dużo powiedziane, silnik lekko się poci w tamtym miejscu ( zdjęcie pozniżej, jeżeli się mylę, że to to poprawcie mnie ). Oczywiście z silnikiem wszystko ok, brak masła w zbiorniku i oleju. Płynu nie ubywa, silnik chodzi ładnie, żadnych oznak HGF. Czy to pocenie to coś niepokojącego? Nie załamujcię mnie tylko, że to znów początek HGF, bo chyba rozstanę się z moim Roverkiem. Czy mogę tak jeździć? Co może być powodem? Dodam, że fotka nie pokazuję mojego silnika. Chodzi mi tylko o pokazanie miejsca. U mnie tego oleju jest o 99% mniej. Lekkie pocenie się na zaznaczonym miejscu. Pomóżcie..

P.S Pokazywałem to mechanikowi, ale on oczywiście stwierdził, że dużo silników 10 letnich w niektórych miejscach się poci, i jeżeli nie ma oleju w płynie chłodzącym, i na odwrót w oleju, to nie mam się tym martwić i wyluzować. Do mnie to jakoś nie przemawia szczerze wam powiem. Czy powodem może być źle dokręcona głowica? Czytałem na forum VW, że jak silnik się poci czasami można dolać np. MOTODOKTORA czyli zagęszczacz oleju, wtedy często problem znika, a silnikowi to jakoś specjalnie nie szkodzi. Wiecie może to tylko moje przewrażliwienie, ale dbam o samochód i chciałbym, żeby wszystko było w nim cacy mimo wieku.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 29, 2009 11:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
buja4 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 94
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 11:42   Re: [R200 8V 97r] Wyciek na łączniu bloku z głowicą?? znów H

może cieknie z simeringu przy rozrządzie . Ja tak miałem w punto i wyglądało to jakby pociło się z podgłowicy
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 11:59   

wg mnie to tez uszczelniacz ktorys poszedl. Rozebrac i sprawdzic ktory,
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 29, 2009 12:32   

Ok jak do tego się zabrać? czy wiąże się to z zdejmowaniem głowicy? Jaki jest orientacyjny koszt? ktoś z was wie?
 
 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 12:35   

strala1, nie ma potrzeby zdejmowania głowicy. Jedynie w przypadku wymiany uszczelniacza wału korbowego lub wałka rozrządu trzeba "rozpiąć" rozrząd. Żeby zobaczyć musisz odkręcić plastikową osłonę rozrządu (lewa strona silnika, małe śrubki) - zdiagnozować sam dasz radę :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
mumin81 



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: Szamotuły



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 15:20   

U mnie wygląda podobnie. Zdjąłem ten plastik po lewej stronie silnika patrząc z przodu i też mnie to (simering) chyba czeka. Sprawdź sobie, to odkręcenie pięciu śrubek kluczem 8.

Jak to mawiał pan Jerzy Stuhr w znanym filmie: "Uszczelniacz puszcza, zwykła rzecz" ;)
Wymiana samego simeringa to banał, a koszt małe kilkadziesiąt złotych (w tomateam widzialem chyba po 30zł za jeden, a dokładnie się to nazywa "uszczelniacz wałka rozrządu - przedni" :) ), tylko że jak pisał Kolega wyżej trzeba ściągnąć rozrząd i potem go założyć. Tu już potrzeba z deka umiejętności, albo warsztatu z podnośnikiem (wiem wiem, zaraz się pojawią posty, że niektórzy w rowie sobie potrafią rozrząd wymienić w 15 minut :wink: ). Nie wiem w sumie ile na to może statystyczny mechanik potrzebować, ale coś kolo 2 roboczogodzin pewnie policzy, więc nie daj sobie wmówić więcej jak 100zł za robociznę (ja też piszę przez pryzmat mojego prywatnego mechanika).

Czyli łącznie powiedzmy 150zł o ile oczywiście jest to simering u Ciebie, ale tak to wygląda :)


PS. U mnie jest mocniej zabrudzony plastik niż silnik i widać ewidentnie nawet, że zza plastiku idzie, więc być może ten wyciek u Ciebie to nie simering, ale sprawdź czy aby na pewno.
Ostatnio zmieniony przez mumin81 Nie Mar 29, 2009 15:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 15:27   

Najpierw trzeba zjdjac pokrywe rozrzadu i sprawdzic ktory simmering (uszczelniacz) puszcza. jezeli walka rozrzadu to koszt - ok 13zl, jezeli walu korbowego ok 30zl. Jezeli zbliza sie wymiana paska rozrzadu to radzilbym zrobic to wszystko za jednym razem, plus wszsytkie uszczelniacze.
 
 
mumin81 



Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: Szamotuły



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 15:41   

Ash, a gdyby puszczał uszczelniacz wału korbowego to też miałbyś zabrudzenie w takim miejscu jak na powyższym zdjęciu? Tak pytam bo w sumie u siebie sprawdzałem tylko uszczelniacze wałka rozrządu.
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 15:41   

ash napisał/a:
Najpierw trzeba zjdjac pokrywe rozrzadu i sprawdzic ktory simmering (uszczelniacz) puszcza
Jedyny jaki moze puszczac w tym miejscu to simering walka rozrzadu (silnik 8V = 1sz )
 
 
 
namiko 




Pomogła: 17 razy
Dołączyła: 26 Sty 2009
Posty: 392
Skąd: Toruń



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 20:13   

strala1, brt na jednym z tematów tak mi napisał:
Cytat:
Wysłany: Pią Lut 13, 2009 11:55
Silnik ma jeździć a nie wygladać (no w 90% przypadków :D ) Oczywiście wycieki oleju należy powycierać, żeby zobaczyć czy i skąd leci :) Ale jeśli to tylko lekkie pocenie sie, to ja bym nie ruszał, jeśli jednak auto "zostawia plamę" to nalezy się tym zainteresować . :)

Myślę więc, że mechanik ma rację i że:
Cytat:
dużo silników 10 letnich w niektórych miejscach się poci, i jeżeli nie ma oleju w płynie chłodzącym, i na odwrót w oleju, to nie mam się tym martwić i wyluzować
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Nie Mar 29, 2009 21:51   

rzeczywiscie to jest 8V wiec 1 walek= 1 simmering. A po zdjeciu poznac, ze to nie wal.
Namiko tez ma racje, aczkoliwek kazde pocenie sie, mini wycieki denerwuja:)
 
 
strala1 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 226
Skąd: Bydgoszcz/Toruń

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 10, 2009 09:08   

Ok jeżeli to ten uszczelniacz wałka rozrządu, to czy przy wymianie muszę ściągać rozrząd?? Byłem dzisiaj mechanika i powiedział, że wart to zrobić, dlatego, że olej może wyciekać na pasek rozrządu, a to niebezpieczne. Rozrząd wymienialłem 2 lata temu i przejechałem na nim 25 tys. Km, chyba nie ma po co wymieniać? co? Ile może kosztować wymiana takiego uszczelniacza? ( wiecie biedny student przed sesją, liczę każdy grosz hehe)
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Sro Cze 10, 2009 09:52   

sam uszczelniacz ok 16-20zl. Wymiana w zaleznosci od mechanika mysle, ze max 50zl. Rozrzadu nie trzeba wymieniac, a jedynie pasek poluzowac i zsunąć a po wymianie uszczelniacza spowrotem go nalozyc.
 
 
buja4 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 94
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Cze 10, 2009 12:17   

Ja bym razem z simeringiem wymienił od razu pasek. Ja kiedyś wymieniłem simering na rozrządzie bez zmiany paska no niestety po 15kkm pękł (na szczęście Punto ma rozrząd bezkolizyjny)
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Sro Cze 10, 2009 15:28   

tylko ciekwe ile mial ten pasek co pekl, nie sadze ze 25tys jak u kolegi.
 
 
buja4 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 94
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Cze 10, 2009 19:35   

ash napisał/a:
tylko ciekwe ile mial ten pasek co pekl, nie sadze ze 25tys jak u kolegi.

Miał dokładnile 30kkm jak sie zerwał. Jak kolega nie wymieni to ile kasy zaoszczedzi 140zł? a ile może stracić !! ! kupno silnika to przynajmniej 1200zł ja bym nie ryzykował.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Cze 10, 2009 19:41   

A ja mam trzynastoletniego Poloneza z przebiegiem ponad 163 kkm od pięciu lat, w tym pod moją nogą jest od 68 kkm przebiegu i paska w nim nie ruszałem. Wg nie tylko moich ocen, pasek ten nie był wymieniany nigdy, ja też jestem tego samego zdania.
Z bardzo prostej przyczyny - śruba koła pasowego alternatora nie daje się ruszyć, w żaden sposób.
W międzyczasie wymieniłem napinać, bo świrgolił. Pasek wygląda źle, jest wyciągnięty na więcej, niż jeden ząb, zęby w większości są podcięte u podstaw, widać to doskonale bez większego przypatrywania się mu, ale jednak, chodzi i pracuje dobrze. Dziś go przepaliłem i na obwodnicy powyprzedzałem sobie wszystkie samochodziki. Silnik chodzi już tylko na gazie. Kręciłem go nie za mocno, do 60 na II i do 80 na III, nie dotknąłem 5000 rpm.
Poldek pomimo tego ma takie walnięcie, że wszystkie wózki wymiękają, a ich kierowcy otwierają japy.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Cze 10, 2009 20:06   

Cytat:
Poldek pomimo tego ma takie walnięcie, że wszystkie wózki wymiękają, a ich kierowcy otwierają japy.

Podjedź pod Poldka 2.0 DOHC 138AR ;>

[ Dodano: Sro Cze 10, 2009 21:07 ]
oprawca_1978 nie próbowałeś odkręcać na gorąco tej śruby?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Cze 10, 2009 21:07   

U mnie w tym samym miejscu co na zdjęciu z pierwszego posta zbiera się płyn chłodniczy. Co ciekawe wycieka tylko gdy silnik jest zimny. Samochód pracuje tak jak powinien, olej czysty, wsio OK tylko ten płyn ucieka. W zależności od pochyłu samochodu (lewa, prawa) wyciek widoczny jest albo w tym miejscu co na zdjęciu (stojąc przodem do samochodu pochył jest na lewą stronę) albo na skrzyni biegów (pochył na prawo). Z moich wstępnych obserwacji uszczelka kolektora ssącego jest OK. Zdjąłem pokrywę rozrządu ale tam jest sucho. Za bardzo nie wiem skąd może to wyciekać. Czy jak puszczają te uszczelniacze to widać wyciek w rozrządzie przy tych dwóch "kołach"?
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Cze 10, 2009 21:22   

aiwer napisał/a:
Zdjąłem pokrywę rozrządu ale tam jest sucho. Za bardzo nie wiem skąd może to wyciekać. Czy jak puszczają te uszczelniacze to widać wyciek w rozrządzie przy tych dwóch "kołach"?

Tak bo uszczelniacze są na kolach rozrządu. Tylko że to będzie wyciekał olej tamtędy a nie płyn.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] remont wierzch bloku
cubars21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Sty 18, 2014 20:58
cubars21
Brak nowych postów [R200] remoncik silnika - czoło bloku
cubars21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Sty 14, 2014 12:45
cubars21
Brak nowych postów [R200 1.4 8V] znów HGF?
MiL999 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Czw Maj 15, 2008 16:09
AndrewS
Brak nowych postów [R200 1,6 97r] Znów nie chce palić
dziki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Sty 09, 2010 21:05
BayHarborButche



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink