Forum Klubu ROVERki.pl :: [R all] Hamulce dziwnie miekkie...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 22:56
[R all] Hamulce dziwnie miekkie...

Nie jest to wina zapowietrzenia! do tego klocki tacze i przewody...
Autor Wiadomość
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 23:57   [R all] Hamulce dziwnie miekkie...

Witajcie szanowni roverkowicze,

Mam taka dziwna sprawe, jezeli chodzi o mojego R400.
Jakis czas temu uznalem, ze musze miec co nie tak z pedalem hamulca, wiec podjechalem do mechanika na odpowietrzenie ukladu hamulcowego. Plyn zostal zbadany, uklad odpowietrzony i rzeczywiscie po wyjezdzie od mechanika dalo sie odczuc znaczna roznice na plus. Pedal nie byl miekki, trzeba bylo delikatnie wcisnac go i juz "mocno" lapal a hamulce hamowaly dosc ostro!

Po jakims czasie (ok. 2tyg) skapnalem sie ze znow mam miekki pedal. By zaczely klocki porzadnie trzec i hamulec ostrzej hamowac trzeba bylo wcisnac pedal niemal do polowy i od polowy "lapal"

Kolejna wizyta u mechanika, kolejne odpwietrzenie. Stwierdzono, ze uklad juz byl odpowietrzony. Po tej operacji nic sie nie zmienilo. Po odpaleniu auta i wcisnieciu pedala gdy samochod stal dalo sie odczuc opor niemal w polowie wcisnietego hamulca. Mechanicy podejrzwali pompe, serwo...rzucali haslami. W koncu Pan Heniek Zaproponowal by wymienic zaworek zwrotny na przewodzie serwo-kolektor dolotowy!

Poradziwszy sie w tym temacie forumowiczow, podpinajac sie pod inne tematy o hamulcach, zrobilem maly test. Mianowicie odlaczylem przewod od kolektora, zaslepilem go tak by nie bylo lewego powietrza w silniku i sprawdzilem hamulec, odpalilem auto, hamulec napompowal sie tak jak przy zgaszonym silniku, byl twardy i ciezko bylo zahamowac.

Nic w tym temacie nie wsuralem póki co, zaworka nie kupilem.

Natomiast dzisiaj i ostatnimi dniami zauwazylem, ze pedal hamulca czasami lapie wyzej. czyli dosc konkretnie hamuje przy nie zbyt duzy zaglebieniu pedala! Czyli tak jak byc powinno!

Z kolei po 2 hamowaniach znowu miekknie i lapie od polowy.

Wiem, ze gdy hamulce nadaja sie do wymiany, u mnie tarcze sie szykuja na wymiane bo sa juz zuzyte, czasami tak bywa, ze hamulec dziwnie hamuje. Jednak nie sadze by miekkosc padala miala cos wspolnego ze zuzyciem tarcz.

I tutaj potrzebowal bym waszej pomocy, czy ktos moze sprecyzowac co jest przyczyna usterki?

Mam jeszcze genialny pomysl, ze podczas zmiany klockow i tarcz (na 80% kupie zestaw klockow i tarcz EBC standard) pokusze sie o zmiane przewodow hamulcowych na stalowe. Czy to ma sens w przypadku standardowych hamulcow i przecietnego stylu jazdy? Bez ostrych hamowan i brawury (no moze czasem ...ale nie czesto:)???

Na koniec przepraszam, ze dubluje wczseniejsze zapytania. Teraz opisalem wszystko w jednym watki i mysle, ze latwiej bedzie ustalic problem.

Pozdrawiam,
faecd
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 23:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 07:00   

Cytat:
Natomiast dzisiaj i ostatnimi dniami zauwazylem, ze pedal hamulca czasami lapie wyzej. czyli dosc konkretnie hamuje przy nie zbyt duzy zaglebieniu pedala! Czyli tak jak byc powinno!

Z kolei po 2 hamowaniach znowu miekknie i lapie od polowy.


Możliwe, że z uszczelkami w pompie coś nie tak.

Cytat:
Mam jeszcze genialny pomysl, ze podczas zmiany klockow i tarcz (na 80% kupie zestaw klockow i tarcz EBC standard) pokusze sie o zmiane przewodow hamulcowych na stalowe. Czy to ma sens w przypadku standardowych hamulcow i przecietnego stylu jazdy? Bez ostrych hamowan i brawury (no moze czasem ...ale nie czesto:)???


Jeśli normalne przewody są dobre różnicy praktycznie nie odczujesz, ale zmiana nie zaszkodzi.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 11:12   

dzisiaj spotkalem przypadkiem w sklepie swojego mechanika i tak chwilke zagadalem i zapytalem o wlasnie pompe, czy jak cos jest nie tak z uszczelkami to czy da sie je wymienic i czy oni to zrobia...

Powiedzial, ze raz wychodzi raz nie wychodzi lepiej kupic pompe z auta na czesci.

Ale taka rozbiurkowa to tez nie wiadomo ile podziała!

Czy ktos juz wymienial w swoim R pompe?

Aha i czy to trzeba wymieniac pompe razem z serwem? czy sama pompa wystarczy??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 11:20   

twój problem rozwiąże wymiana przewodów hamulcowych na nowe lub najlepiej w oplocie... przy wymianie hebli na mocniejszy zestaw standardowe przewody puchną co znacznie pogarsza sile ich hamowania...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 16:16   

i takiej odpowiedzi oczekiwalem.
dobryziom, a nie wiesz czy jest sens brac przewody w opolocie do standardowych tarcz i klockow EBC? zadne red, greenstuffy ani turbogroovy po prostu Standard.

Bo ja bede ciagnal te czesci z anglii (nie wazne dla czego, po prostu wygodniej mi bedzie)
I tam tez maja przewody w opolocie. Sa snadardowe w opolocie i opcjonalnie mozna dobrac stal nie rdzewna lob/oraz kolor opolotu. OD czerwonego poprzez zielony niebieski zolty itd itp

Jak by ktos byl zainteresowany to prosze linka
http://www.brakes4u.co.uk/scrollnews.asp?newsid=5
moge komus cos sciagnac przy okazji, czy przewody czy jakies klocki tarcze.
Wtedy prosze info na pw, dogadamy szczegóły
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 21:08   

A u mnie z kolei, czasem mam wrażenie że po ostrzejszej jeździe z kilkunastoma hamowaniami, tak jakby leciutko, minimalnie trzymały hamulce. Układ odpowietrzony, klocki sam zmieniałem, więc wszystkie prowadnice wyszlifowane, tłoczki i zaciski ruchome i ładnie odbijają, kołami można palcem kręcić. I moje podejrzenie padło na przewody - może po prostu trochę puchną po cięższej pracy, a później oddają ciśnienie zbliżając lekko klocki do tarcz.... W sumie sam nie wiem czy to nie moje przewrażliwienie i czy tak się dzieje naprawdę... W sumie zainteresowany Goodridge w oplocie pewnie byśmy byli z Konrad_Zr160
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 21:18   

marcinmarcin, to wejdz w strone z linka, ktory podalem powyzej i zobacz jaka konfiguracja Cie interesuje bo standardowe przewody do Twojego tj. £54.86
chyba ze chcesz za doplata stal nierdzewke i/lub w kolorze danym.

Jak mozesz to skontaktuj sie z Konrad_Zr160 i dogadamy sie na priv co do terminu, platnosci itd.

PS ja moge w kazdej chwili zlozyc zamowienie, nie ma problemu. Tam chyba przy kwocie zakupu powyzej £30 przesylka jest za free to nadamy wprost na wasze adresy:) pozdrawiam, czekam na odp.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 21:31   

OK, do nas pasują SMG1600-4 - dla mnie byłyby standard, Konrad pewnie tak samo. A co do przesyłki to fakt - jest za friko ale tylko UK :( - ale jak ściągałbyś 3 komplety + tarcze i klocki to jest spora szansa że albo będzie jakiś rabacik, albo wysyłka za free lub za małą kasę. Jutro się myślę zgadamy wszyscy po południu. Pozdrawiam
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Kwi 04, 2009 06:55   

faecd napisał/a:
Plyn zostal zbadany,
Ja ,po pierwsze wymieniłbym płyn hamulcowy .Pomiar jakości płynu w zbiorniczku nie zawsze jest miarodajny.Jest tak dlatego,że najbardziej obciążony jest płyn w okolicach kół i w tym miejscu temp. wrzenia może być niższa o kilkadziesiąt stopni od płynu w zbiorniczku , bo cyrkulacja płynu w układzie jest bardzo ograniczona , a praktycznie wymusza ją odpowietrzanie.Jeśli płyn ma więcej jak 2 lata ,to na skutek zawodnienia obniża się temp. wrzenia,tworzą się korki gazowe i układ zachowuje się różnie w zależności od temp. płynu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Sob Kwi 04, 2009 08:47   

SeniorA napisał/a:
Ja ,po pierwsze wymieniłbym płyn hamulcowy .Pomiar jakości płynu w zbiorniczku nie zawsze jest miarodajny.Jest tak dlatego,że najbardziej obciążony jest płyn w okolicach kół i w tym miejscu temp. wrzenia może być niższa o kilkadziesiąt stopni od płynu w zbiorniczku , bo cyrkulacja płynu w układzie jest bardzo ograniczona , a praktycznie wymusza ją odpowietrzanie.Jeśli płyn ma więcej jak 2 lata ,to na skutek zawodnienia obniża się temp. wrzenia,tworzą się korki gazowe i układ zachowuje się różnie w zależności od temp. płynu.
-kolega bardzo dobrze mówi-płyn się wymienia co dwa lata-a te przyrządy do badania płynu to pic na wode i fotomontaż.....spuśc sobie troche płynu z tyłu z cylinderka (przez odpowietrznik) i to zbadaj-zobaczysz co ci wyjdzie....... :mrgreen:
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Kwi 04, 2009 14:21   

No niby podczas tego podwojnego odpowietrzania calkowicie wymienili plyn. Pewnie cos tam starego jeszcze zostalo. Nie wiem.

Ale suma sumarum i tak musze wymienic tarcze co za tym idzie klocki a na dodatek pojda przewody. No i oczywiscie totalnie swiezutki plyn hamulcowy:)

Dziekuje za rady. Po calej operacji wymiany czesci i zalania nowego plynu podziele sie z wami wrazeniami;)
Pozdrawiam!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 15:47   

powiem ci chłopaku ze niezłe ceny ja sobie zamówiłem 2 tyg. temu bo było zamówienie zbiorowe na civic clubie po zniżce... ostatnio przy grzebaniu przy furce oglądałem przewody jak zobaczyłem co się dzieje po wciśnięciu hamulca to mi ręce opadły... zestaw performance wykorzystuje 60% swoich możliwości...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 10:39   

czyli oplaca sie czy nie oplaca zamawiac przewody?

Co wiecej od przedwczoraj zauwazylem dziwna sprawe:/ mianowicie przy hamowaniu jak sie ciut ostrzej, mocniej zahamuje to jakby cos przeskakiwalo pod pedalem i slychac taki dzwiek, takie PUK. Dzwiek pochodzi z okolic lewego przodu gdzies za pedalami albo w przednim lewym kole...

Pozniej przy ruszaniu po wyhamowaniu z PUKiem odskakuje to cos i znowu jest PUK.
Dzwiek dosc podobny do tego jakie wydaje nie dokrecone kolo jednak to nie kolo bo jechalem wczoraj nawet i 110km/h i nic sie nie dzialo, poza tym przy kole Puki narastaja wraz z jazda. A tutaj jest dziwna sprawa..

Czy to mozliwe jest, ze cos z nadejsciem lata sie ujawnilo? Troche szukalem na forum, jednak nic nie znalazlem...:/ dizwna sprawa....

Aujto normalnie jedzie, hamuje i wszycho gitara a jedynie mam ten dziwny dzwiek podczas hamowania a potem ruszania..

Czy ktos mial do czynienia z czyms podobnym??? Z gory dzieki za odp.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
atrax 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 55
Skąd: Wołomin



Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 17:50   

Ja podczas hamowania a potem ruszania miałem dwa stuknięcia tyle że na środku auta. Okazało się że łapa przy skrzyni biegów jest niedokręcona (się odkręciła). Odkryłem to tak: kumpel w kanale pod samochodem, hamulec ręczny zaciągnięty na max., jedynka próbuję ruszać po czym wsteczny i do tyłu 3mm :lol: Spróbuj może coś znajdziesz.
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 21:54   

juz dzisiaj stuki ustaly:/:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Wto Sie 02, 2011 11:47   

Jaki jest sumaryczny koszt wymiany przewodów w R400?
przewody? robocizna?
_________________
JeRRy
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ALL] Miękkie opony ??
Nilbul Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 38 Wto Lut 10, 2009 21:28
Brt
Brak nowych postów [R all] Zapylona felga. Hamulce
faecd Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 14 Sob Maj 08, 2010 18:12
faecd
Brak nowych postów [ALL] Warsztat, który odpowietrzy hamulce metodą próżniową
ArekL Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Czw Lip 18, 2013 23:51
SyntaX
Brak nowych postów [R400 i inne] Nierówne hamulce.... wymiana... naprawa...
MieszAs Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Nie Kwi 13, 2008 00:18
MieszAs



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink