Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witajcie!
Dzisiaj zrobiło się ciepło, więc pojechałem przygotować klimę do sezonu. W serwisie uzupełniono mi czynnik chłodzący (gaz), olej oraz sprawdzono szczelność instalacji. Po wszystkim włączyłem na klimatroniku Auto i ustawiłem niską temperaturę. Niestety sprężarka nie bardzo chce wystartować. Obserwowałem co się dzieje pod maską i wygląda to tak:
Słychać stuknięcie i sprężarka startuje na jakieś 1-2 sek i wyłącza się. Gruba rurka przez moment robi się zimna, ale po wyłączeniu sprężarki wraca do normalnej temperatury. Mija ok 9-10 sek po czym znów sprężarka włącza się na 1-2 sek i tak w kółko. Wentylator jest sprawny (miesiąc temu zregenerowałem silnik wentylatora). Co to może być? W zeszłym sezonie klima działała elegancko, ale przez całą zimę jeździłem na Econ. Pomocy!
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Cze 14, 2011 11:56, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 19:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 21:36
zielus napisał/a:
Na pewno tu chodzi o wentylator???
nie na pewno, aczkolwiek możesz mieć któryś z biegów niesprawny:
najniższy bieg włącza się od razu po włączeniu klimy, w zależności od potrzeb wentylator wchodzi na wyższe obroty.
Ponieważ po wymianie wentylatora u mnie, działa wyłącznie bieg najwyższy (zaczyna się trzeci sezon tego wentylatora) - to słyszę kiedy wentylator kręci. Uważam, że włączona klima powinna działać dłużej niż 1-2 sekundy zanim włączy się wentylator. W obecnych temperaturach klima działa z wentylatorem/bez wentylatora w proporcji 1:1, nawet trochę dłużej bez włączonego wentylatora. Chłodzi cały czas, wystarczająco wydajnie.
Uważam, że coś z układem klimatyzacji możesz mieć nie tak. Ale na tym się nie znam.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 21:41
zielus napisał/a:
Dzisiaj zrobiło się ciepło, więc pojechałem przygotować klimę do sezonu.
dla klimy to jest sezon cały rok,bo w zimie też należy jej używać od czasu do czasu(chociaż raz na 2-3 tygodnie ).Chodzi o rozprowadzenie czynnika roboczego , który zawiera też środek smarny, konserwujący ruchome elementy sprężarki, oraz uszczelnia cały układ i chroni go przed korozją
zielus napisał/a:
W serwisie uzupełniono mi czynnik chłodzący (gaz),
Brak czynnika powyżej 15%,powoduje,że w układzie pojawia się korozja,a to już jeden krok do zatarcia sprężarki.
[ Dodano: Pią Kwi 03, 2009 23:03 ]
zielus napisał/a:
Słychać stuknięcie i sprężarka startuje na jakieś 1-2 sek i wyłącza się
To jest też objaw za dużej ilości czynnika roboczego w układzie (450g+- 50g)ale też niewłaściwego działania układu chłodzenia / np. wentylator / bo automatyka wyłącza klimę by nie dopuścić do przegrzania układu.
Pokrywa się to z rozumowaniem kolegi sTERYDa.
może być tez tak, ze naładowali Ci za dużo czynnika rozprężnego... presostat będzie tak samo reagował... spuścić nietrudno, ale pojechałbym na przegląd bo tacy fachofcy potrafiom oleju nie wpuścić
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
wybaczcie, że dalej męczę temat, ale byłem wczoraj w jednym serwisie i panowie stwierdzili, że nic nie pomogą, bo z komputera nie mogą się połączyć z moim klimatronikiem
Sprawa wygląda tak:
1. Podczas jazdy nic się nie zmienia tj. dalej nie chłodzi, więc myślę, że eliminuje to problem z wentylatorem, tak?
2. Wentylator jak zaobserwowałem, włącza się równolegle ze sprężarką tj. na 1-2 sek, po czym wyłącza się.
3. Przed uzupełnieniem czynnika chłodzącego (brakowało ok. 25%) zachowanie było dokładnie identyczne. Olej także uzupełniono.
Pojadę dzisiaj do innego serwisu może wreszcie trafie na prawdziwych fachowców, ale bardzo proszę o wszelkie wskazówki, które pomogą w rozwiązaniu problemu.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 08:54
zielus napisał/a:
Wentylator jak zaobserwowałem, włącza się równolegle ze sprężarką tj. na 1-2 sek, po czym wyłącza się
to eliminuje wentylator jako przyczynę zachowania klimy. Sprężarka nie działa, wentylator się wyłącza. Wiatrak zachowuje się prawidłowo.
Robiłeś autotest klimy z panela sterującego? Z pamięci nie podam sposobu, był parokrotnie opisywany na Forum i (lub) na Stronie Głównej.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 09:35
henryk_w napisał/a:
Robiłeś autotest klimy z panela sterującego?
na wolnym powietrzu w dzień , nacisnąc jednocześnie AUTO i przycisk z sylwetką ludzika,przekręcić stacyjkę w II pozycję.Odczytać wynik na wyświetlaczu.
robiłem autotest wynik 00. Byłem u następnego magika od klimy i powiedział, żebym jechał na komputer bo według niego wszystko jest sprawne - wiec szukałby po stronie elektroniki
Podepnę się pod wątek - po nabiciu klimy (i teoretycznym nasmarowaniu ... ? ), po włączeniu klimatyzacji czuć wyraźnie jak samochód wchodzi w jakieś wibracje - wcześniej tego nie było ..... takie drżenie co jakieś 2sec - szczególnie czuć to na wolnych obrotach.
Przed wizytą w serwisie klimatyzacji nie było takich objawów - czyżby panowie przeładowali układ, czy też nie dali smarowania ?
A może po prostu zaciera się sprężarka ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
witam wszystkich. temat stary ale dla mnie aktualny. mam dokładnie ten sam problem co zielus no i jestem ciekaw czy go rozwiązał, albo czy komukolwiek udało się rozwiązać taki problem. czekam na odpowiedz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum