Z tego wynika, ze ten radar mierzy rowniez predkosci obrotowe Przeciez wiatrak nie zbliza sie do radaru
No nie... Zbliża się i oddala, bo przecież łopatki są pod kątem, więc jeden brzeg łopatku będzie 5 cm bliżej radaru niż drugi.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 09:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Hm... To daje 2m w 6 sekund, czyli 20m na minutę, czyli 1,2 km/h...
Ale jeśli np. radar łapie na zmianę śmigło i chłodnicę, to już może być 15-20 cm, więc już 10-15 km/h...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Macieju, obawiam się, że jednak źle liczysz. Nie rozumiem skąd ci się wzięło te 60miliseknd.
Żeby poprawnie to obliczyć powinieneś znać prędkość (lub przynajmniej przyjąć jakąś wartość) z jaką obraca się wentylator.
Z artykułu - choć dziennikarze piszą często głupoty (jak choćby po części w tym artykule ), to zakładam, że liczb nie wyssali z palca, a te 60 milisekund z artykułu to czas pomiedzy pierwszym, a drugim impulsem, bo do pomiaru prędkości metodą impulsową potrzebne są dwa impulsy.
Wydaje mi się, że te radary to radary impulsowe.
Tomek1212 napisał/a:
Żeby poprawnie to obliczyć powinieneś znać prędkość (lub przynajmniej przyjąć jakąś wartość) z jaką obraca się wentylator.
Jeśli to urządzenie działa na zasadzie nadawania ciągłego i efektu dopplera, to sprawa się ma inaczej i tu rzeczywiście należałoby użyć prędkości obrotowej wentylatora, jego wymiarów i odrobiny trygonometrii - wtedy czas pomiaru rzeczywiście nie ma znaczenia, choć też nie do końca, bo ciężko określić co się stanie, gdy skrzydło wentylatora się kończy...
Wysoka dokładność i szybkość działania
Impulsowy sposób pomiaru zastosowany w radarze ISKRA1 umożliwia bardzo szybką pracę. W ciągu mniej niż 1 sekundy radar mierzy zarówno własną prędkość jak również prędkość celu, co eliminuje możliwe błędy. Radar przetwarza rezultaty pomiarów po czym wyświetla je na wyświetlaczu lub przekazuje do komputera.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Macieju, czyli sugerujesz, że śmigło wiatraka oddala się z prędkością 1,2km/h ? Na jakiej podstawie to wyliczyłeś nie znając prędkości obrotowej wiatraka ? Do czego potrzebny ci w obliczeniach czas pomiaru radaru ?
Przeczytaj dokładnie kilka poprzednich wypowiedzi, szczególnie połącz w logiczny ciąg wypowiedzi Kruchego, moje i dane z wskazanych artykułów, to zrozumiesz.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum