Forum Klubu ROVERki.pl :: kabel zsilania bdb jakosci
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
kabel zsilania bdb jakosci
Autor Wiadomość
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 10:58   kabel zsilania bdb jakosci

Prośba o doradzenie jaki kabel zasilający wybrać... chodzi o super jakość oraz dobra izolacje. Kabel będzie mi potrzebny nie do wzmacniacza jak by się wydawało ale do przeniesienia aku do bagażnika jakieś propozycje?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 10:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 12:30   Re: kabel zsilania bdb jakosci

dobryziom napisał/a:
Prośba o doradzenie jaki kabel zasilający wybrać... chodzi o super jakość oraz dobra izolacje. Kabel będzie mi potrzebny nie do wzmacniacza jak by się wydawało ale do przeniesienia aku do bagażnika jakieś propozycje?
kable spawalnicze :)

http://www.lapppolska.pl/...group=1233&txt= wiele osób używa w instalacjach CA.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 12:34   

rozejrzyj się w kablach spawalniczych, na pewno będą tańsze od kabli do audio.
Z tego co wiem to Dietz robi całkiem dobre kable

Ale nie wiem jaki przekrój by musiał być, im dłuższy kabel tym większy opór a na rozruch trochę prądu potrzeba.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 13:13   

właśnie myślałem nad zakupem jakis dobrych kabli z CA o kablach do spawania nie pomyślałem a mogą być jeszcze lepsze no nic zostaje mi sprawdzić ceny pomierzyć i zrobić podstawkę :)

PS może ktoś wie jak obliczyć straty na przewodzie myślę ze odległość nie większa niż 2,5m jaka średnicę wybrać 20mm? czy może być mniej?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 14:27   

_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 14:37   

dzięki zasłużone plusiwo 20mm powinien stykać :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 14:50   

michone, w tabeli są średnice czy przekroje? bo tytuł mówi jedno a parametry drugie :)
mam teraz przy sobie kabel o średnicy 5mm i jak liczę przekrój to wychodzi mi w przybliżeniu 20mm^2

dobryziom, nie wiem czy nie trzeba brać pod uwagę prądu rozruchowego. Masz zamiar wstawiać żelowy aku?
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 15:13   

zawsze mogę zrobić test na sucho :) i powtórzyć parę razy ale jak ktoś ma jakieś dobre rady to śmiało wysłucham. Co do aku żelowego tez o tym myślę ale stary akumulatorek jest jeszcze na gwarancji i działa super wiec może później :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 15:37   

dobryziom, albo kup spawalniczy w miękkiej izolacji albo dedykowany do CA Dietz, Sound Quest, Stinger. Pierwsza opcja sporo tańsza.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 19:34   

i berdziej odpowiednia... nie bral bym w ogole pod uwage kabli do CA bo one nie są do tego przystosowane.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 21:47   

Można przenieść akumulator do bagażnika a przekrój przewodu 50 mm2. Można się pokusić założyć 35 mm2 ale jest możliwość zbyt dużych spadków przy rozruchu. :wink:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Kwi 04, 2009 07:58   

R-200 napisał/a:
Można przenieść akumulator do bagażnika a przekrój przewodu 50 mm2. Można się pokusić założyć 35 mm2 ale jest możliwość zbyt dużych spadków przy rozruchu. :wink:


Wiem z przybytku głowa nie boli ale bez przesady 35-50 mm2.

Przewód spawalniczy 25 mm2 zupełności starczy.
Oznaczenie : USE <HAR> H01 N2-E
25 213 TITARC
lub USE <HAR> H01 N2-D
25 213 TITARC
lub H01N2-D

więcej inf. klik
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sob Kwi 04, 2009 13:47   

NIe byłbym taki pewien. Prąd potrzebny do rozruchu silnika osiąga wartości kilkuset amper... chociaż z drugiej strony tylko przez ułamki sekund. Na mój gust 25mm2 dobrego spawalniczego styka.
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 11:28   

trochę poczytałem przez weekend w tym temacie i 25mm będzie zdecydowanie za mało chwilowe przy uruchamianiu silnika jest min 370 wiec kabla musi mieć co najmniej 50mm żebym przy 80% naładowania aku nie miał problemów z odpaleniem poza tym jak sprawdziłem wczoraj będzie mi potrzebne około 3,5 m kabla a nie jak wcześniej myślałem 2,5 m dogodne przeciągnięcie z ułożeniem zwiększa odległość... weekend świąteczny odpada wiec w następny biorę się do pracy :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 12:42   

dobryziom

370 to dużo ale z racji tego że jest chwilowe 25mm kabel bez problemu to wytrzyma, z tym, że dla świętego spokoju można kupić grubszy.
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 21:34   

Kolego Azor77, biorąc pod uwagę chwilowe obciążenia dużym prądem to można zastosować nawet 16 ale trzeba też brać pod uwagę że na długości około 4,5 m następuje spadek napięcia, przy niesprzyjających warunkach potrafi skutecznie uniemożliwić rozruch. Dobryziom weż dokładnie przeanalizuj drogę kabla, musi być odpowiednio zamocowany i zabezpieczony, długość napewno będzie większa niż się spodziewasz. :cool:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 07:24   

R-200, nie będę się rozpisywał na temat obliczania spadków napięć w przewodach bo to akurat nie to forum.
Zamieściłem linka w którym są tabele i można sobie to policzyć.
Akurat mam przyjemność użytkować sprzęty spawalnicze z przekrojami 25-50 mm2, i długościami dużo większymi niż 4,5m w różnych warunkach środowiskowych.
Wiem że, jest ciut większe napięcia przy spawaniu niż w instalacji samochodzie co nie zmienia faktu że, przy zastosowaniu takiego kabelka 25mm2 / 4.5m spadek napięcia będzie znikomy.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 08:36   

Odległość policzyłem z zapasem pół metra dla bezpieczeństwa, na pewno jest dokładna bo poprowadziłem sobie linkę prze cały samochód. Obciążenie obliczyłem przy 4 metrach wiec 50 powinno być akurat. Sprawdziłem również jak temat wygląda w samochodach seryjnie wyposażonych w aku w bagażniku jak BMW czy Mercedes średnica taka jak wybrałem 50 przy długości prawie 5 metrów wiec powinno stykać :) w weekend po świętach zabieram sie do pracy wiec zdam relacje.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Kabel do Zmieniarki
keda Car-audio, nawigacje, radia CB 0 Sro Lis 28, 2012 17:34
keda
Brak nowych postów kabel do wzmacniacza
Lapa Car-audio, nawigacje, radia CB 31 Wto Lis 18, 2008 20:40
greg-si
Brak nowych postów [R75] Kabel do zmieniarki
Matty Car-audio, nawigacje, radia CB 2 Sro Wrz 28, 2011 18:50
Matty
Brak nowych postów [R75] Jaki kabel do zmieniarki VW
miecho1986 Car-audio, nawigacje, radia CB 0 Pią Sie 16, 2013 21:13
miecho1986
Brak nowych postów [R200] Kabel antenowy
gonzo_gon77 Car-audio, nawigacje, radia CB 1 Czw Mar 10, 2011 19:49
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink