Prośba o doradzenie jaki kabel zasilający wybrać... chodzi o super jakość oraz dobra izolacje. Kabel będzie mi potrzebny nie do wzmacniacza jak by się wydawało ale do przeniesienia aku do bagażnika jakieś propozycje?
_________________ Tomcata na części info na PW
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 10:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Prośba o doradzenie jaki kabel zasilający wybrać... chodzi o super jakość oraz dobra izolacje. Kabel będzie mi potrzebny nie do wzmacniacza jak by się wydawało ale do przeniesienia aku do bagażnika jakieś propozycje?
właśnie myślałem nad zakupem jakis dobrych kabli z CA o kablach do spawania nie pomyślałem a mogą być jeszcze lepsze no nic zostaje mi sprawdzić ceny pomierzyć i zrobić podstawkę
PS może ktoś wie jak obliczyć straty na przewodzie myślę ze odległość nie większa niż 2,5m jaka średnicę wybrać 20mm? czy może być mniej?
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 387 Skąd: Wrocław / Lubrza
Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 14:50
michone, w tabeli są średnice czy przekroje? bo tytuł mówi jedno a parametry drugie
mam teraz przy sobie kabel o średnicy 5mm i jak liczę przekrój to wychodzi mi w przybliżeniu 20mm^2
dobryziom, nie wiem czy nie trzeba brać pod uwagę prądu rozruchowego. Masz zamiar wstawiać żelowy aku?
zawsze mogę zrobić test na sucho i powtórzyć parę razy ale jak ktoś ma jakieś dobre rady to śmiało wysłucham. Co do aku żelowego tez o tym myślę ale stary akumulatorek jest jeszcze na gwarancji i działa super wiec może później
Można przenieść akumulator do bagażnika a przekrój przewodu 50 mm2. Można się pokusić założyć 35 mm2 ale jest możliwość zbyt dużych spadków przy rozruchu.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Kwi 04, 2009 07:58
R-200 napisał/a:
Można przenieść akumulator do bagażnika a przekrój przewodu 50 mm2. Można się pokusić założyć 35 mm2 ale jest możliwość zbyt dużych spadków przy rozruchu.
Wiem z przybytku głowa nie boli ale bez przesady 35-50 mm2.
Przewód spawalniczy 25 mm2 zupełności starczy.
Oznaczenie : USE <HAR> H01 N2-E
25 213 TITARC
lub USE <HAR> H01 N2-D
25 213 TITARC
lub H01N2-D
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Sob Kwi 04, 2009 13:47
NIe byłbym taki pewien. Prąd potrzebny do rozruchu silnika osiąga wartości kilkuset amper... chociaż z drugiej strony tylko przez ułamki sekund. Na mój gust 25mm2 dobrego spawalniczego styka.
trochę poczytałem przez weekend w tym temacie i 25mm będzie zdecydowanie za mało chwilowe przy uruchamianiu silnika jest min 370 wiec kabla musi mieć co najmniej 50mm żebym przy 80% naładowania aku nie miał problemów z odpaleniem poza tym jak sprawdziłem wczoraj będzie mi potrzebne około 3,5 m kabla a nie jak wcześniej myślałem 2,5 m dogodne przeciągnięcie z ułożeniem zwiększa odległość... weekend świąteczny odpada wiec w następny biorę się do pracy
Kolego Azor77, biorąc pod uwagę chwilowe obciążenia dużym prądem to można zastosować nawet 16 ale trzeba też brać pod uwagę że na długości około 4,5 m następuje spadek napięcia, przy niesprzyjających warunkach potrafi skutecznie uniemożliwić rozruch. Dobryziom weż dokładnie przeanalizuj drogę kabla, musi być odpowiednio zamocowany i zabezpieczony, długość napewno będzie większa niż się spodziewasz.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 07:24
R-200, nie będę się rozpisywał na temat obliczania spadków napięć w przewodach bo to akurat nie to forum.
Zamieściłem linka w którym są tabele i można sobie to policzyć.
Akurat mam przyjemność użytkować sprzęty spawalnicze z przekrojami 25-50 mm2, i długościami dużo większymi niż 4,5m w różnych warunkach środowiskowych.
Wiem że, jest ciut większe napięcia przy spawaniu niż w instalacji samochodzie co nie zmienia faktu że, przy zastosowaniu takiego kabelka 25mm2 / 4.5m spadek napięcia będzie znikomy.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Odległość policzyłem z zapasem pół metra dla bezpieczeństwa, na pewno jest dokładna bo poprowadziłem sobie linkę prze cały samochód. Obciążenie obliczyłem przy 4 metrach wiec 50 powinno być akurat. Sprawdziłem również jak temat wygląda w samochodach seryjnie wyposażonych w aku w bagażniku jak BMW czy Mercedes średnica taka jak wybrałem 50 przy długości prawie 5 metrów wiec powinno stykać w weekend po świętach zabieram sie do pracy wiec zdam relacje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum