Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Zasilanie automatu w rozruszniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Zasilanie automatu w rozruszniku
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 13:56   [R416] Zasilanie automatu w rozruszniku
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam
Od jakiegoś czasu mam problem z automatem w rozruszniku. Automat jest nowy. Do niedawna jak się gu puknęło zaskoczył, wczoraj wymieniłem go na drugi tez nowy ale z tym jest jeszcze gorzej, wczoraj chodzi a dziś tylko raz zaskoczył i teraz już nie łapie w ogóle -jak sie parę razy poda + bezpośrednio na rozrusznik i później na automat to załapie. Byłem w sklepie w którym go kupiłem - elektryk ze sklepu powiedział ze zasilanie na automat jest brane ze szczotek rozrusznika i tu może być problem ale czy to prawda? Czy to nie jest tak ze minus idzie z obudowy a + kablem sterującym ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Mar 16, 2011 23:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 13:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 14:15   

zasilanie automatu jest brane z przekaźników za komputerem, a na szczotki z automatu. niemniej twoim problemem może wcale nie być automat, tylko właśnie szczotki rozrusznika :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 14:28   

Witam
Sprawdź napięcie na przewodzie sterującym na automat kiedy przekręcisz kluczyk na start. Jeżeli jest napięcie to ok.
Wyjmij rozrusznik i szczotki, mogła się minusowa rozlutować i raz łączy raz nie.
Przynajmniej ja miałem taki przypadek z rozlutowaną jedną plusową szczotką, rozrusznik słabo kręcił.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 14:30   

Tudzież obwód akumulator - klemy - automat - obwód rozrusznika (szczotki, uzwojenia stojana i rotora) oraz przewód masowy zespół napędowy - buda pojazdu.

Skoro w moim trzynastoletnim Poldoroverze automat i jego sterowanie działają bezbłędnie (a odpalenie silnika to usilne kręcenie 5 - 7 i więcej razy, zanim łaskawca odpali), stan automatu i jego elementów sprawdzałem w lipcu 2008, gdy wymieniałem w nim sprzęgło (oczywiście osobiście) który oceniam na praktycznie nie tknięty, tak samo rozrusznik (szczotki, wirnik, stojan, tulejki wirnika, itd..) tak więc sądzę, że jeśli żaden "szpecjalista" nie dobierał się do tego, to działać toto powinno jak fabryka przewidziała.
Czasami, a nawet czasami często, nie tyle niedomaga sam rozrusznik, masa, szczotki, itd.. a samo sterowanie szczotek, czyli po prostu - kostka stacyjki samochodu i same jej styki.

Wypadałoby i to sprawdzić.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 15:23   

rozrusznik remontowałem ze 2 m-ce temu - wymieniałem szczotki tuleje i łożysko - sam rozrusznik działa bezbłędnie, sterowanie automatem to raz 12V a kiedyś pamiętam ze było prawie 10 i wtedy nie chciał załapać, ale natężenie szlo ponad 20A - do tylu mam miernik, to tak mi sie wydaje ze powinno nawet te 10V 20A ruszyć tym automatem. Puszkę z przekaźnikami wyczyściłem, przewody 2 wtyczki, przekaźniki przelutowalem - wszystko wskazuje ciągle na automat albo może cos go blokuje -może bediks na wirniku? Niby jak go wyciągałem to chodzi luźno ale już po prostu nie mam pomysłu. Co ciekawe nieraz gdy automat nie startuje z kluczyka to zwieram na krotko kablem sterowanie automatu do + zasilania i nieraz tak załapie i silnik odpali. Jak to nie pomaga to biorę zwieram rozrusznik i automat do + i wtedy przeważnie załapie. Fakt ze ten automat to jakiś zamiennik za 100zl ale czy to by była az taka tandeta ze wysypuje się po 1 dniu działania?. Czyli krotko - zasilanie minus idzie z masy a + z puszki przekaźników za kompem i to jest cale zasilanie automatu i sam rozrusznik nie ma wpływu na start automatu?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 16:05   

dawidd napisał/a:
Czyli krotko - zasilanie minus idzie z masy a + z puszki przekaźników za kompem i to jest cale zasilanie automatu i sam rozrusznik nie ma wpływu na start automatu?


Sam rozrusznik zastartuje tylko wtedy jak automat będzie miał odpowiednią ilość prądu, który w wyniku działania pola elektromagnetycznego zewrze zworę, styki główne zasilające rozrusznik.
Jak brak napięcia i prądu, a po drodze jakaś przerwa to elektromagnes :/ albo walnięta cewka elektromagnesu. Mogłeś ją przysmażyć tym zwieraniem na ostro.
Zacznij obdukcję od początku.
Najlepiej obadać wszystko jak masz rozrusznik wymontowany, podłączyć " + ; - " i sterujący na automat i wszystko widać co się dzieje.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 10:51   

przy takim obadaniu na zewnatrz wszystko dziala jak nalezy, pozniej jak wsadze do auta tez jakis czas dziala az, przestanie i nie dziala:)

[ Dodano: Czw Kwi 09, 2009 12:03 ]
witam
winny był jednak automat a właściwie 2 nowe automaty zamienniki, teraz wstawiłem magneti marelli używany od sejczento - śmiga bez problemu. Kolejny raz potwierdza się zasada ze lepiej kupić używany oryginał niż nowa podróbe. pozdrawiam
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Roxana_22 



Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 16



Wysłany: Nie Wrz 09, 2018 07:11   

dawidd,

Napisz jak wymienia się szczotki[czy trzeba lutować],tulejki,łożyska ,bendiks.
Czy masz symbole ww części.
Pozdrawiam
663-975-575
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 1.6 '99] Wymiana tulejek w rozruszniku
des Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sro Paź 20, 2010 19:31
Tomek1212
Brak nowych postów [R420] bezpiecznik przy rozruszniku
jarzynek13 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Kwi 05, 2014 18:03
jarzynek13
Brak nowych postów [R45] Olej TEXACO N402 do automatu JATCO?
Gdzie kupić ten olej?
ramzes1410 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 39 Pią Lip 12, 2013 07:29
urzendnik
Brak nowych postów [R45] jaki olej do automatu, filtr? Kontrola płynów ekspl.
MarcinMag Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sie 07, 2012 14:22
ALINZA
Brak nowych postów [R400] zasilanie pompy klimy
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sie 13, 2012 18:29
Bialy1990



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink