Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Szarpanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Szarpanie

przerywana praca silnika i szarpanie na wolnych obrotach:(
Autor Wiadomość
TomekBugajski 



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 23
Skąd: Nawojowa



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 19:31   [R400] Szarpanie
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam
mam mały problem z roverem 416si rocznik 97.
otóż nierówno pracuje na biegu jałowym i na wyższych obrotach także słychać jakby przerwy zapłonu. Wymieniłem świece, kable wn, i nic nie pomogło a do tego ciężko się zbiera z niskich obrotów.
Do tego czasami strasznie szarpie w przedziale obrotów 1000 2000. Jutro wywalam kata i zobaczę czy coś to zmieni. W zasadzie silnik tak samo chodzi na benzynie jak i lpg.
Lpg mam IV generacji. Powiedział bym ze trochę mniej szarpie na lpg ale to minimalnie.
Proszę o poradę bo zastanawiam się nad kopułką ale czyściłem ja kiedyś i jest oki, tak mi się wydaje.
Poza tym mam pytanie dla wtajemniczonych gdzie znajduje się czujnik co włacza wentylator, czy to ten co jest poziomo 2 pinowy po prawej stronie kolo chłodnicy w kolanku trójdrożnym???? Bo zmieniłem go a wentylator dalej się nie włącza. Jak odepnę wtyczkę to zaraz się wentyle włączają ale silnik działa chyba w trybie awaryjnym bo ma podwyższone obroty.

Proszę o poradę w tych 2 sprawach bo już tracę cierpliwość co to może być.

[ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 13:45 ]
Proszę o Pomoc co to może kor... byc bo samochod jest extra ale te usterki doprowadzaja mnie do szalenstwa. Pozdro
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Maj 20, 2011 23:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 19:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kris88 



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 50
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 07:53   Re: [rover 400 1.6si, `97r]Rover 400 1.6si szarpanie

Są obok siebie. Ten od wentylatora jest niżej. Jak wypiąłeś wtyczkę załączył się wentylator - to ten czujnik. Drugi daje wskazanie do kokpitu.
 
 
rtworek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 423
Skąd: Brzeg Dolny



Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 10:59   

wypięcie wtyczki z czujnika nie uruchomi go, ponieważ czujnik działa na zasadzie zwarciowej. To znaczy że tżeba zewżeć dwa piny w wtyczce.
_________________
ROVER 420 SDi zmienił właściciela 28.07.2012r.
Mazda 6 sport kombi
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 11:22   

rtworek, w benzynie to jest termistor, a nie termoregulator, wiec jak między pinami wtyczki pojawia się duży opór (powietrze) to komputer myśli, że silnik ma temperaturę w kosmosie i włącza wentylatory ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
TomekBugajski 



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 23
Skąd: Nawojowa



Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 20:20   

Witam
Tzn. 1 pinowy ten od spodu jest do wskaznika temp na desce, a ten z boku 2 pinowy jest do kompa co wlacza wiatrak.,

Problem polega na tym ze zmienilem czujniuk na funkielnowka i wiatraki dalej nie smigaja:(. Jak wyciagam wtyczke to zaraz turbiny sie zalaczaja i nie ma znaczenia czy za zwarte drutem czy nie i tak wiatraki chodza ale silnik pracuje na podwyzszonych obrotach, to chyba normalne z tego co sie orientuje.

Zrobilem nawet tak ze wziolem czujnik podlaczony do kabelka i podgrzalem zapalniczka (lekko) ale nadal nic. Brak reakcji.
W sumie to sam nie wiem watpie zeby nowy czujnik byl walniety
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 20:57   

Pracą wiatraków steruje chyba mems? a czujnik podaje dla ECU info o temperaturze - po odłączeniu możliwe że wchodzi w tryb awaryjny i dla bezpieczeństwa włącza wiatraczki - a dla czego uważasz że coś jest nie tak?? gotuje się ?
 
 
TomekBugajski 



Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 23
Skąd: Nawojowa



Wysłany: Wto Kwi 07, 2009 21:00   `

No zdazyło sie ze sie zagotowało chyba z 3 razy i to momentalnie po przejechaniu z 10km. Z tym ze to tez nie zawsze. I nie wierze ze przy tempie 100` nie ma sie wlaczyc, cos tu nie gra, a i gdzie jest ten caly mems
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 08:28   

mems, czyli komputer sterujący wtryskiem
wiatrak włącza sie na pierwszy bieg przy temperaturze 104 stopnie, a na drugi przy 112.
To, że Ci się płyn gotuje może świadczyć o nieszczelnym układzie, często tak sie dzieje przy uszkodzonym korku :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r400] szarpanie na na LPG na PB ok
pdasiek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 44 Czw Gru 23, 2010 12:40
sobrus
Brak nowych postów [R400] szarpanie
zabowska Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Maj 22, 2014 11:49
Adrian
Brak nowych postów [R400] Szarpanie :/
kjmn Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Kwi 01, 2009 12:51
barszczyk
Brak nowych postów [r400] dziwne szarpanie
zibimasow Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Wto Wrz 20, 2011 17:56
Adrian
Brak nowych postów [R400] Szarpanie na 1 biegu.
danielp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Sty 14, 2009 10:26
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink