Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 08:34 [R75] Wentylator
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Przeglądałem posty i zbliżonego tematu nie napotkałem. Dzisiaj z rana pojechałem do sklepu po powrocie zinteresowała mnie jedna rzecz, czy wentylator chłodnicy powinien pracować przy włączonym nadmuchu. Jak wyłączę nawiew w środku wentylator się wyłącza. A drugie pytanie mam z innej beczki od paru dni świeci się kontrolka ABS-u, z tym że, przykładowo świeci się non stop 2 dni potem pół dnia spokój i i znowu się włącza( nadmieniam ,że przeglądałem kable i czujniki i wydaje mi się wszystko w porządku), czy macie może jakieś spostrzeżenia w tej sprawie, z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Cze 24, 2011 16:34, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 08:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kostka na pompie ABS u mnie zardzewiała objawy były podobne az zapaliły się kontrolki na stałe
[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 10:26 ]
wentylator pewnie działa bo masz klime włączoną a wtedy zawsze kręci
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 09:40
do tej pompy to jak się dostać i jak ta kostka wygląda? Aklima jest wyłaczona . Na parkingu włącze nawiew i wentylator się włącza i włśnie nie wiem czy powinien (bo od czego byłby wentylatorek w kabinie?)
nie pomoge z wentylatorem nie przychodzi mi nic do głowy.
Pompa ABS jest pod akumulatorem po prawej stronie jest duża wtyka pociągasz za taki wypust plastikowy w kierunku przodu bryki i wychodzi
[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 11:00 ]
Ciągniesz za to oznaczone strzałka
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 12:23 ]
i złącza nie rdzewieją?
[ Dodano: Wto Kwi 14, 2009 12:47 ]
Sprawdzałem w RAVE i jakoś nie widzę różnic w umiejscowieniu i wyglądzie a wydaje mi się że rdzewienie styków zależy od wilgotności powietrza a nie od paliwa w baku
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Wentylator powinien działać od 105 st.C temperatury płynu na pierwszym biegu. na następnych biegach przy wyższych temp. ale nie pamiętam przy jakich. W trybie testowym zegarów można śledzić temperaturę. poniżej tej temperatury nie działa wentylator o ile nie masz włączonej klimy. jak włączysz klime zawsze działa wentylator. Klima jest włączona zawsze jak nie ma napisu ECON na panelu klimatronika, jak jest ECON albo nic nie wyświetla to klima nie działa i nie powinien działać wentylator. Taki jest stan jak wszystko działa PRAWIDŁOWO.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Może ktoś wie na jakim biegu powinien pracować wentylator przy włączonej klimatyzacji, bo cały czas się mówi (pisze), że przy wł. klimie powinien się kręcić (ale chyba nie na najwyższm biegu)? U mnie chyba się kręci na najwyższym.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Mar 2003 Posty: 106 Skąd: opolskie
Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 20:36
grze4 napisał/a:
Może ktoś wie na jakim biegu powinien pracować wentylator przy włączonej klimatyzacji, bo cały czas się mówi (pisze), że przy wł. klimie powinien się kręcić (ale chyba nie na najwyższm biegu)? U mnie chyba się kręci na najwyższym.
Tak tylko Ci się wydaje. Nie słyszałeś 2 i 3 biegu. To dopiero szum.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Może ktoś wie na jakim biegu powinien pracować wentylator przy włączonej klimatyzacji, bo cały czas się mówi (pisze), że przy wł. klimie powinien się kręcić (ale chyba nie na najwyższm biegu)? U mnie chyba się kręci na najwyższym.
Zależy od temperatury na zewnątrz i wewnątrz auta. mój startował na najwyższym po czym zwalniał do najniższego jak już temp zadaną osiągnął a jak było chłodno to startował na najniższym.rozrózniam je bo jak byłem na diagnostyce u PHJOWI to on włączał je po kolei kompem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 09:23
Dzięki koledzy za wypowiedzi już trochę bardziej to czaję. Ale jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje, mianowicie jak włączę nawiew na panelu pojawia się siła nawiewu, temp. itd w środkowym okienku jest AUTO (w ramce) oraz obieg wewnętrzny, - czy te auto pali się cały czas?, po włączeniu econ pojawia się napis econ - rozumiem że sprężarka przestaje pracować, ale auto pali się dalej ( nie wiem czy to zrozumiale napisałem ale może rozszyfrujecie o co mi kaman). I jeszcze jedno jak klima chodzi cały czas to po co ten włacznik auto?
jak włączę nawiew na panelu pojawia się siła nawiewu, temp. itd w środkowym okienku jest AUTO (w ramce) oraz obieg wewnętrzny, - czy te auto pali się cały czas?, po włączeniu econ pojawia się napis econ - rozumiem że sprężarka przestaje pracować, ale auto pali się dalej
No tak to już jest że AUTO pali się nadal. Teoretycznie AUTO informuje o tym którym parametrem steruje klimatronik (inne symbole we wspomnianej ramce: siła nawiewu, kierunek nawiewy i temperatura). Oczywiście sterowanie temperaturą przy wyłączonej sprężarce jest dla klimatronika utrudnione, bo nie bardzo może jej obniżyć przy upałach na zewnątrz, ale tryb ECON włącza sam użytkownik więc chyba robi to świadomie... Jak chcesz żeby automat robił wszystko za Ciebie - nie włączaj ECON i problem z grzywki
Ja trybu ECON używam tylko w zimę, żeby non stop nie używać sprężarki i niepotrzebnie nie dociążać silnika. Wyłączam ECON jak jadę w trasę (oczywiście w zimę). W lato cały czas mam na AUTO.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 301 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 12:40
dzięki za wyczrpującą odpowiedź, pobawiłem się trochę panelem i wszystko w porządku tak mi się wydaje jak włącze econ wentylator przestaje pracować po włączeniu auto wlącza się ponownie.
dzięki za posty zamykam temat
Witam
Dziś pierwszy raz w tym roku odpaliłem klimę i kicha . Wentylator nie kręci, szperałem na forum ale się nie dogrzebałem, który bezpiecznik jest od wentylatora??
[ Dodano: Pon Kwi 27, 2009 17:45 ]
już znalazłem
przekaźnik RELAY 5 i bezpiecznik FUSE 4 (15A) w komorze silnika.
[ Dodano: Pon Kwi 27, 2009 18:11 ]
przekaźnik i bezpiecznik ok. , wentylator nie działa, najgorsze to , że trzeba pół auta rozebrać żeby się do niego dostać
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Kwi 27, 2009 17:22
phuss, najpierw spróbuj nim zakręcić, będziesz wiedział co poszło. Ja jak próbowałem zakręcić, to wogóle nie chciał iść, okazało się, że magnesy nie poodklejały i z silnika już gó*no było, nadal nie ma czasu, aby zamienić kable przy tym od Vectry, żeby działał, już bez wentylatora rok jeżdże.
Pozwólcie, że się podepnę pod temat.
Niedawno wymieniłem wentylator na wentylator z vectry B,
Wszystko było by świetnie gdyby nie jedno ale...
Po włączeniu klimy wentylator rusza i kręci się we właściwą stronę, ale ja boję się czy mój samochód nie odleci
Zastanawiam się czy wpięcie drugiego rezystora (mama 2 identyczne z vectry .), na tan sam kabelek szeregowo spowolni nieco wentylator i czy jest bezpieczne??
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum