Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [220SDI] Traci ciag chwile po wcisnięciu pedału gazu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED [220SDI] Traci ciag chwile po wcisnięciu pedału gazu

"Traci ciag na niskich obrotach"
Autor Wiadomość
roolez 



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: B-stok



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 09:36   SOLVED [220SDI] Traci ciag chwile po wcisnięciu pedału gazu

witam,

Problem:
Po wrzuceniu biegu (obojętnie którego) wciskam gaz, samochód rozpedza się przez moment ale chwile potem zachowuje sie jakbym zdjął noge z pedału gazu (traci ciąg). Kiedy zdejme noge z gazu i wcisne ponownie, to jest OK - znowu się rozpędza by po chwili stracić ciąg. Dzieje sie tak tylko na niskich obrotach, jak wejdę na wyższe problem znika.
Wertowałem forum ok 2h i odnalazlem podobne problemy, ale jednoznaczej solucji nigdzie nie widze :/ . Ktos tam wymianił potencjometr linki gazu (nic to nie dało), innym razem ktoś podejrzewa uszkodzony czujnik pedału hamulca..
Swiatla hamula działają prawidłowo, test czujnika (po wcisnięciu hamulca obroty spadają do 1300) wypadl OK.
Bledow z kompa sczytac nie moge, bo ... nie moge odnalesc zlacza :oops: Bylem w zakladzie, zdemontowali mi caly kokpit ale tez nie znalezli.
Dodam, iz jestem tuz przez wymianą olejów i filtów (prawie 10tys.) , może to byc kwestia wlasnie filtrów? Jesli nie, to moze ktos spotkał się z podobnym problemem i jego ROZWIĄZANIEM?
Z góry dziękuje za każdą opinie.
Ostatnio zmieniony przez thef Pią Kwi 24, 2009 11:46, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 09:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 09:56   

roolez napisał/a:
Bledow z kompa sczytac nie moge, bo ... nie moge odnalesc zlacza

za radiem w konsoli środkowej, od strony pedału hamulca można wyciągnąć złącze diagnostyczne :ok:
Objawy dziwne :/ pierwsze co to też na czujnik hamulca bym stawiał, ale test wyszedł ok wiec :hmm: Możesz jeszcze zewrzeć na krótko te 2 przewody z czujnika, co nie odpowiadają za światła stop (w rave znajdziesz kolory przewodów) pozatym spróbuj sprawdzić te błędy kompa jak znajdziesz wtyczkę diagnostyki, posprawdzaj wężyki cienkie odchodzxące od turbiny i standardowo wiązkę przewodów do pompy :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 10:08   

gruszka przy filtrze paliwa ci się nie "ściska" ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 10:54   Re: [220SDI] Traci ciag na niskich obrotach

roolez napisał/a:
witam,

Problem:
Po wrzuceniu biegu (obojętnie którego) wciskam gaz, samochód rozpedza się przez moment ale chwile potem zachowuje sie jakbym zdjął noge z pedału gazu (traci ciąg).


Albo popekane weze od turbo/intercoolera albo zapchany przewod paliwowy/gruszka. Sprawdz po przejechaniu jakiegos odcinka czy gruszka nie jest scisnieta, najlepiej zdejmij ja i sprawdz czy w zaworkach nie ma syfu. Kiedy wymieniales filtr paliwa?
 
 
roolez 



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: B-stok



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 13:14   

dzieki wszystkim za odp.
xtek napisał/a:
Kiedy wymieniales filtr paliwa?

roolez napisał/a:
Dodam, iz jestem tuz przez wymianą olejów i filtów (prawie 10tys.) , może to byc kwestia wlasnie filtrów?

Zmieniam co 10tys, teraz mam 9 z hakiem. Jutro zmieniam filtry i napisze czy pomoglo.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 13:52   

eee to nie filtr ani gruszka na moje oko .... wtedy na wyższych obrotach tym bardziej by zdychał bo wiecej paliwa potrzebuje ....
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
roolez 



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: B-stok



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 09:27   

xtek napisał/a:
Sprawdz po przejechaniu jakiegos odcinka czy gruszka nie jest scisnieta

Nie jest.
xtek napisał/a:
Kiedy wymieniales filtr paliwa?

Wczoraj wymianiłem filtry (paliwowy, powietrza, kabinowy, olejowy). Powietrza był rzeczywiscie mocno zasyfiony, ale (chociaz auto ogolnie chodzi lepiej) problem pozostał.

Natomiast zauwazylem pewną rzecz - problem pojawia się chwile po wcisnięcu pedału gazu (a NIE jak wczesniej pisałem tylko na niskich obrotach). Przykałdowo: jadac na wysokich obrotach puszczam gaz i wciskam go ponownie, no i objawy występują (to znaczy auto nie przyspiesza, traci ciąg). Jak wcisnę mocniej pedał gazu, to jest lepiej, tzn czasami udaje się tą "dziure" przeskoczyć i dalej ciągnie już normalnie.
Czyli wychodzi, ze moze jednak jakis problem z linką (?)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:33   

a co z tymi kodami błędów ?? znalazłeś wtyczkę ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
roolez 



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: B-stok



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:37   

Brt napisał/a:
a co z tymi kodami błędów ?? znalazłeś wtyczkę ??

Niestety, przekazałem mu Twoje uwagi gdzie szukać, lecz ponownie nawet demontaż kokpitu nic nie dał, mechanik twierdzi ze tej wtyczki nie ma (wyrwana?). Próbował się też wbić od maski przez wiązkę, ale również bez powodzenia.
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:50   

witaj!

u mnie wtyczka byla wepchnieta w lewym gornym rogu konsoli za pokretlami od predkosci nawiewu, nie byla widoczna, ani dosiegalna z pkt widzenia pedalow, czy tez zza konsoli radia, dopiero gmeranie kablami wygiagnelo zaplatana wtyczke, a tez szukalismy grubo ponad godzine myszujac i rozbierajac wiekszosc kokpitu.

u mnie kabel od ODB jest na tyle dlugi ze moglem go wyprowadzic az do tapicerki przy schowku i tam tez sobie wyprowadzilem zeby uniknac pozniejszych problemow.

pozdr
 
 
roolez 



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: B-stok



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 11:17   

nicco_nuwai napisał/a:
u mnie wtyczka byla wepchnieta w lewym gornym rogu konsoli za pokretlami od predkosci nawiewu, nie byla widoczna, ani dosiegalna z pkt widzenia pedalow, czy tez zza konsoli radia, dopiero gmeranie kablami wygiagnelo zaplatana wtyczke, a tez szukalismy grubo ponad godzine myszujac i rozbierajac wiekszosc kokpitu.

u mnie kabel od ODB jest na tyle dlugi ze moglem go wyprowadzic az do tapicerki przy schowku i tam tez sobie wyprowadzilem zeby uniknac pozniejszych problemow.

dzieki za wskazowki.
Wyglada na to ze ten weekend mam juz zaplanowany :roll:
Posiada moze ktos jakies zdjecie, jak takie zlacze wyglada, zebym nie przeoczyl jak bede szukał ?
 
 
tomi78 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 209
Skąd: nowa sol



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 11:25   

Podepne sie pod temat bo mam cos podobnego tylko jak dodam gazu np na 1 i chce przyspieszyc tak srednio to tak jakby obroty rosly a samochod jechal stala predkoscia . Jak wcisne mocno pedal gazu wtedy samochod zachowuje sie normalnie , przyspiesza bez zastrzezen tak jak powinno byc, co to moze byc?
_________________
Rover 416si 96r.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 11:45   

Cytat:
Posiada moze ktos jakies zdjecie, jak takie zlacze wyglada, zebym nie przeoczyl jak bede szukał ?

Wygląda tak jak to:
http://www.roverki.pl/ima...diag_socket.jpg
tyle, że jest czarne i na dość długim kabelku. GDzieś tam musi być. Zdejmij osłobny z nad pedałów i szukaj :ok:

tomi78, Ty masz zupełnie inny silnik wiec lepiej załóż nowy temat, żeby burd..ałaganu nie było :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 11:46   

tomi78 napisał/a:
Podepne sie pod temat bo mam cos podobnego tylko jak dodam gazu np na 1 i chce przyspieszyc tak srednio to tak jakby obroty rosly a samochod jechal stala predkoscia . Jak wcisne mocno pedal gazu wtedy samochod zachowuje sie normalnie , przyspiesza bez zastrzezen tak jak powinno byc, co to moze byc?


specjalnie to ja sie nie znam, ale z tego co pamietam to zawsze jak obroty wzrastaja a predkosc nie - to oznaka sprzegla, slizgania sie itp, to cos ala jechanie na polsprzegle, ruszasz powoli a obroty "wzrastaja bardziej" niz predkosc

najlepiej zaloz nowy temacik moze ktos cos pomoze :)
pozdr.
 
 
tomi78 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 209
Skąd: nowa sol



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 11:58   

Tu chodzi o to ze jak masz sprzeglo puszczone calkiem to nie tylko na jedynce tak sie dzieje poprostu jak wciskasz gaz nie za mocno to samochod nie przyspiesza tylko obroty rosna, jak mu przygazujesz ostro to wszystko ok.
_________________
Rover 416si 96r.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 12:02   

czy ja niewyraźnie piszę ;>
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
tomi78 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 209
Skąd: nowa sol



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 12:14   

Ok juz zakladam przepraszam za zasmiecanie .
_________________
Rover 416si 96r.
 
 
roolez 



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: B-stok



Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 17:06   

ok, jest przelom w sprawie. Po kolei:
Przeczytalem gdzies tu na forum, ze komus podobny problem zniknął po wymianie żarówki na dwuwłóknową :shock: No i zaczalem węszyć w tym kierunku. Efekt - okazało się, ze ten problem pojawia się tylko na włączonych światlach. Dodatkowo, test czujnika pedału hamulca jest negatywny. Na zgaszonych światłach problem nie występuje (test czujnika pedału hamulca OK). :shock:
Dalej, udalo mi się w końcu samemu odnleść złącze diagnostyczne :cool: Rzeczywiście było tak jak pisał Brt (dzieki za pomoc), leżał gdzieś zaplątany bardzo nisko od strony pedałów.
Zwarłem PINy i wybłyskiwanie powtarza w kółko kod nr 12, czyli numer kontrolny, a zatem wychodzi mi, ze blędów zadnych nie ma.
[edit]
Wczoraj mi problem zniknął (nie wiadomo jak), a dziś znów się pojawił.
WTF? Skoro nie wybłyskało mi żadnego błędu, to oznacza ze czujnik pedalu hamulca jest OK ? Macie jakies pomysly?
 
 
tempy1 



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1
Skąd: PL



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 10:35   

podbijam. Zakonczmy tę sprawe, bedzie dla potomnych :wink:
 
 
roolez 



Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: B-stok



Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 14:48   

skoro nikt nie ma pomysłow to moze inaczej. Znacie moze przynajmniej jakies dobrego elekryka w Białymstoku lub okolicach? Jeden jak zobaczyl Rovera to wymiekł, drugi wymiękł po zapozaniu sie z problemem. :roll:
Tu juz zaczyna sie robic mało zabawne :???:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214 16v 103 HP] Gaśnie po wciśnięciu pedału gazu, dusi się.
dardzik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Pią Paź 19, 2012 15:56
Dyziak
Brak nowych postów [214i 8v] Strasznie mułowaty, okropny przy wcisnięciu gazu
Joshua121 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Lip 01, 2010 21:18
Joshua121
Brak nowych postów [R 25, 1,4, 2000] Traci moc i dusi się po dodaniu gazu
kzamm Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Sty 16, 2010 17:40
kzamm
Brak nowych postów [R 214i 99r] Szarpanie i stuki przy puszczaniu pedału gazu
Spiro Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Sie 26, 2007 01:50
Spiro
Brak nowych postów SOLVED [220SDi '96]
140 km/h to max., błędy 16, 17 i 34
Ornatus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Sty 11, 2008 10:52
Ornatus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink