Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 44 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:59 [25 1.4 R2000]
Witam
Rozmawiałem dziś z Tomkiem Zawadzkim z TomaTeam rozmowa zeszła na temat przepustnicy i możliwości jej wymiany czyli jeżeli silnik K 1.4 16V bo taki posiadam w moim R25 – 84KM zamiana przepustnicy na taką z większym gardłem czyli do silnika 103KM jest możliwa i według Tomka wystarczy wymienić tylko przepustnicę.
84 KM metalowa MHB 000 100 na 103 KM metalowa MHB 000 080
Według rozmówcy silniki 84KM od 103KM różnią się tylko przepustnicą
Czy ktoś wykonywał już tą operację i czy ogranicza się to tylko do podmiany przepustnicy,
Może jeszcze coś trzeba zrobić a jak to co ? A może można wymienić zaraz na 160KM metalowa MHB 000 261
Przepustnice Rover K 1.4 16V wykaz z symbolami
- 84 KM plastik old MHB 102 380
- 84 KM metalowa MHB 000 100
- 103 KM metalowa MHB 000 080
- 160 KM metalowa MHB 000 261
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Poszukaj na forum - kilka razy była tu o tym mowa. Na pewno takiej przeróbki dokonywał użytkownik niuton. Wstawiał przepustnicę od Lotusa Elise (napędzanego silnikiem z serii K).
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 44 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 11:30
Dzięki z Link wszystko już wiem
[ Dodano: Czw Kwi 16, 2009 13:45 ]
Właśnie zakupiłem MHB000080 103KM za 199zł
Czekam więc na dostaę i wymianka, może i przy okazji zniknie problem falowania przy niskich obrotach .
Napiszę jak wymienię jakie da to efekty !
Dziwne ze wystarczy tylko przeputnice, jaktob77 ktory zakupil u mnie silnik 84kM, wstawil swoj osprzet z 103kM i po wyliczeniach i obliczeniach wyszlo ze jedzie tak jak 84kM czyli zadnej roznicy...
Silniki 84kM a 103kM, roznily sie w nich dodatkowo rozrzady chyba...
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Maj 2008 Posty: 387 Skąd: Wrocław / Lubrza
Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 10:16
NEOSSS napisał/a:
po wyliczeniach i obliczeniach wyszlo ze jedzie tak jak 84kM
chodzi o start do 100 km/h?
może akurat przebieg momentu się nie zmienia za wiele i dlatego trudno wychwycić różnicę. Pewnie po wkręcaniu na wysokie obroty będzie to zauważalne.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 44 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 10:44
----- Silniki 84kM a 103kM, roznily sie w nich dodatkowo rozrzady chyba? -----
Różnica w rozrządzie była ale między rocznikami 97 w R200 od 97 roku rozrządy są takie same z automatycznym napinaczem, sprawdziłem to u TomaT
a Tomet wspomniał, że an angielskiej stronie była gdzieś dokładna instrukcja zmiany 84KM na 103KM. Może ktoś ma Linka ?
No wiec okazuje sie ze przepustnica ktora mialem w 25 z niby silnikiem 84kM miala symbol MHB000080... 25 rocznik 2002, wiec roznica w rozrzadzie wynikala z daty produkcji silnika, jaktob77 mial auto bodajze z 97 wiec dlatego te silniki sie roznily...
Zakladajac swoj osprzet silnika jaktob77 uzyskal 103kM czyli nie mial racji miec do mnie zadnych pretensji...
Tak w ogole to prosty sposob by rozpoznac 84kM od 103kM jaki jest?
A wiec okazuje sie ze jaktob77 nie mial racjii miec do mnie pretensji bo silnik byl update na 103kM u mnie w 25 i u niego po wlozeniu swojego osprzetu talze powinno byc 103kM...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 44 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 10:00
Witam
Dziś dostałem zamówioną przepustnicę, aluminiowa o numerze MHB 000 080 gość, który mi ją sprzedał używka opisał ja następująco:
"Aluminiowa przepustnica, montowana w modelach wymienionych w opisie aukcji, pasuje do silników serii K, także do modeli serii 200 i 400. Przepustnica z potencjometrem.
Przepustnica jest z auta z 2004 roku o przebiegu 15 tyś km, jak nowa."
Na przepustnicy mazakiem opisane : R75 1.8 20td lub 20dt czy r75 1.8 miały 103KM silniki?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2006 Posty: 44 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 13:23
Ok
Sprawa się wyjaśniła rozmawiałem z Tomkiem z TomaT i faktycznie R75 miał silnik 1.8 K 120KM ---- nie jak pytałem 103KM, ale przepustnica w nim jest taka sama jak w 103KM K R25 silniki różniły się tylko pojemnością.
silniki serii K średnice tłoka natomiast dla pojemności 1.1 do 1.4 miały takie same, czyli 75
dalej wyższe pojemności K 1.6 - 1.8 też takie same 80
Przepustnica założona problemów z przełożeniem nie było, może 1 malutki za długa linka gazu w wersji plastikowej kowadełko od linki było trochę dłuższe ale mały węzełek rozwiązał problem. Teraz auto to wariot idzie jak burza znacząca poprawa elastyczności i zrywności ogólnie nie ten silnik, co był mułowaty i by jechał kręcić go trzeba było powyżej 3000 a nawet 4000 a teraz jest naprawdę lepiej POLECAM !!!
[ Dodano: Sro Maj 13, 2009 14:30 ]
Witam
Jestem po dłuższej trasie do Warszawki i nazat autko po tuningu idzie jak szalone ścigałem na trasie znajomych po postoju przez 30 km rozpędziłem go 180 km i jeszcze by poszedł wyżej bo miał ku temu trochę zapasu ale do tyłka przeczepiła mi się czrna Vektra z dwoma goścmi na pokładziei myślałem ,że to Pały ale zwolniłem auto mnie objechało i poszło dalsze a ja dogoniłem swoich polecam wymianka przepustnicy to fajna sprawa!!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum