Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 14:14 [R620] Skrzynia biegów i trudności z wrzucaniem biegów
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam mam trzy problemy z samochodem Rover 620 TI
1.Po wymianie sprzęgła bardzo ciężko (tak jakby guma tarła o gumę) następuje przerzucanie biegów i to bez znaczenia którego, sam drążek chodzi lekko.
2.Przy gwałtownym przyciśnięciu na pedał gazu brak jest płynnego przyspieszenia, występują dziury lub przyspieszanie samochodu skokami (tak jakby ktoś pchał co jakiś czas z tyłu osobę jadącą na rolkach).
3. Jakie ciśnienie powinno być w oponach Bridgestone Potenza RE 050 A 215/40R17 87 Y XL FR.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 05, 2011 00:54, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 14:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
bez znaczenia czy na włączonym silniku czy na postoju czy w czasie jazdy biegi wchodzą ciężko. Nie ma odgłosu metalicznego tylko jest takie uczucie jakby na siłę wciskano jakiś oring gumowy w drugi, stan oleju w skrzyni jest w normie. Zastanawiam się czy wymiana sprzęgła mogła mieć jakiś wpływ. Sprawdzając od spodu prowadnice przy drążku choidzą lekko.
Pozdrawiam
odebrałem swojego R75 cdi 2,0 z zaprzyjaźnionego warsztatu. wymiana sprzęgła i bez problemu przebieg 150 km, wymiana linek do skrzyni i znów wszystko chodzi ło jak w zegarku. niezbyt długo. kilka godzin jazdy po warszawie i przebieg 100. coś się posypało i mam problem podobny przy opisywanym. z tą różnicą, żę drążek ciężko chodzi. nie da się włożyć żadnego biegu. na "hama" jedynie można I używać. Mechanik straszy mnie skrzynią do wymiany. jeśli ktoś może pomóc słowem, bęę śledził ten temat.
Odnośnie skrzyni biegów to na dzień dzisiejszy chyba nie będę na razie nic ruszał, ewentualnie przy następnej wymianie sprzęgła, chyba żeby nie można było wrzucić biegów. Co do objawów przy gwałtownym przyspieszaniu to obroty nie wzrastają tylko taj jak pisałem występują "dziury" i efekt "falowania " samochodu tzn tak jakby ktoś nas co jakiś czas popychał z tyłu. Słuchając opinii innych użytkowników również na zeszłorocznym spotkaniu w Dzierżoniowie wskazywali na możliwość awarii przepustnicy ale na dzień dzisiejszy nie mogę nigdzie dostać przepustnicy do silnika turbo by móc sprawdzić tę wersję. Silnik wydaje mi się być w stanie b.dobrym, przebieg 115 tys., średnie zużycie paliwa przy v 100-120 mieści się 8-8,5l, a v maks. w czasie jednego z testów zamknęła się w granicach 245 km/h. Czy na trzeci pytanie odnośnie ciśnienia w oponach Bridgestone Potenza RE 050 A 215/40R17 87 Y XL FR mógłby ktoś udzielić mi informacji?
Pozdrawiam
*ja mam opony 215/40/17 i mam i pompuje na 2,4
*przyspieszania może ślizga ci się te nowe sprzęgło masz oryginalne czy zamiennik?
*co do samej skrzyni powiem tak chyba ten typ tak ma u mnie mimo regeneracji całej skrzyni czasem jest problem z wbiciem szybko 1 chociaż podejrzewam ze to sprawa szybko kończącego sie sprzęgła. Myślę o zmianie na 6 łapkowego spieka.
w moim roverku 414 z nowszym silnikiem 96 rok zauwałzyłem dwie zmiany.
Wymieniałem olej w silniku i zobaczyłem ze cos tak brudnawo jest pod skrzynia ale wczesniej myłem auto i było wszystkomokre hmm...
od 2 dni zaaczeły mi cięzko biegi chodzić w jednej lini 2 i 4 za to 1 3 i 5 chodzą normalnie...
Jak oleju cieknie to grubsza robota...;/
sprawdze w piatek dopiero czy następuje wyciek .
a inne przyczyny. ale te cieżkie wchodzenia zachodzą tylko przy zimnym silniku co ciekawe.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum