Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 12:11 [R827] Nie można uruchomić
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: < 1993
Witam
Mam problem z uruchomieniem Rovera 827 Si. W zasadzie do początku czasem uruchamiał się alarm, ale wystarczyło zamknąć i otworzyć drzwi i wszystko wracało do normy. Pilota nie posiadałem i nie posiadam. Po dłuższym postoju coraz częściej aktywował się alarm ( wszystkie światła pulsowały). Pewnego dnia odjechałem 2,5 km od domu i skończyła się jazda. Po sprawdzeniu wszystkiego przypuszczam, że samochód zablokował immobilizer.
Jak go znaleźć i unieszkodliwić.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 08:41, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 12:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 18:33
CCU (central control unit) pełni rolę m.in. immobilizera. Za jego aktywację/deaktywację odpowiedzialny jest włącznik przy zamku, tzn gdy otwierasz lub zamykasz kluczykiem.
nie wiem czy masz 'Super CD2.iso' jeśli nie to ściągnij sobie, wypal i otwórz plik 'Mk2 Electrical.pdf'.
Na str.158 są opisane symptomy i co należy sprawdzić.
Np 'alarm załącza się gdy drzwi są otwarte kluczykiem' - sprawdzić przewody B/G i G/B czy obwód się otwiera. Schemat tych włączników i przewodów na str.152.
lokalizacja konkretnych wtyczek po ich numerach , na końcu dokumentu.
Niestety ale elektryka w tym modelu jest bardzo skomplikowana i ciężko coś konkretnego poradzić w stylu wyjmij bezpiecznik nr 10. Ale skoro pisałeś że wcześniej pomagało otwarcie/zamknięcie drzwi to daje trop że włącznik w zamku wysiadł.
Możesz też profilaktycznie sprawdzić czy 'intetria switch' nie odciął paliwa, i wrazie co go wciasnąć spowrotem. Znajduje się w komorze silnika, na lewo od zbiorniczka płynu hamulcowego.
[ Dodano: Wto Kwi 28, 2009 21:34 ]
Aktualizacja mojego posta. Mózg centralny, oparty o sieć neuronową Central Control Unit (potocznie zwany CCU).
Demontaż jest bardzo prosty, trzeba odkręcić tylko jedną nakrętkę M10, i odpiąć wszystkie wtyczki, dodatkowo jeszcze są do niego przymocowane jakieś inne wtyczki ale wystarczy podważyć je trochę śrubokrętem aby wyszły.
Zamiast mozolnego testowania kabli ze schematu możesz najpierw profilaktycznie poprawić wszystkie luty, ale jest ich sporo więc przynajmniej te od wtyczek. Albo kupić drugi odbiornik IR z pilotem z jakiegoś używanego 800 (nawet anglika) i wstawić do swojego 827. Odbiornik IR znajduje się na suficie przy lusterku.
Ostatnio zmieniony przez blue827 Nie Maj 10, 2009 22:40, w całości zmieniany 1 raz
Zapytałem: "samochód zablokował immobilizer.
Jak go znaleźć i unieszkodliwić"
Dzięki blue827 za pomoc. teraz już wiem ka go znaleźć i jak współpracuje.
Pozostała jeszcze druga część pytania "jak go unieszkodliwić"?
Widzę trzy rozwiązania:
1.Najchętniej bym go wyeliminował i zapomniał o nim.
2.Może jest jakiś sposób, żeby kupić pilota i go dostroić do obecnego układu?
3. Zakup CCU, IR i pilota, ale nie ma zbyt wiele tego na Allegro. Wysłałem zapytanie i na razie cisza. Anglików też brak.
Może ktoś ma taki zestaw do sprzedania?
Pozdrawiam
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Nie Maj 10, 2009 22:47
bd napisał/a:
3. Zakup CCU, IR i pilota, ale nie ma zbyt wiele tego na Allegro. Wysłałem zapytanie i na razie cisza. Anglików też brak.
Sorry, pomyliłem się w poprzednim poście pisząc o zakupie CCU. (wyedytowałem już).
Wystarczy kupić sam odbiornik IR (kopułka przy lusterku) i pasujący do tego odbiornika pilot.
[ Dodano: Pon Maj 11, 2009 19:28 ]
załączyłem obrazek z opisem dwóch wtyczek które są wpięte do CCU.
na wtyczce C83 należy sprawdzić czarny kabelek, powinna być masa, inaczej rozrusznik nie będzie kręcił.
na drugiej wtyczce C81 należy sprawdzić dwa przewody: różowo-czarny i zielono-czarny. Nie powinno być masy (czyli otwarty obwód) gdy zamek jest otwarty.
Jeśli zamek jest zamknięty to powinna być masa, i właśnie to blokuje immo.
Nie sprawdzałem tego w praktyce, to jest info z "Mk2 Electrical.pdf" str 152. Oczywiście przewody sprawdzać bez wyciągania wtyczek, tzn wsunąć sondę miernika w odpowiedni pin we wtyczce a jeśli się nie da to zdjąć nożem troszkę izolacji z kabla.
Jeszcze coś jest napisane że jak się otworzy klapę bagażnika to immo też się odblokowuje na jakiś czas, więc zrobiłbym taki test, otwarty bagażnik, i otwarte drzwi kierowcy i pasażera i wtedy próba odpalenia auta.
Jadąc silnik zaczął tracić moc na gazie (instalacja 2 GEN), przełączyłem na benzynę, żadnego rezultatu:( w końcu zgasł
Nie da się uruchomić silnika, pod fotele kierowcy czerwona dioda mruga 2 razy.
Czy?? oznacza to kod błędu 2 lub 20 jeżeli takowy istnieje
słychać lekkie stuki, jakby w tłumiku
Ktoś miał taki problem???
Do tej pory było wszystko ok:)
Dodam jeszcze, że przed straceniem mocy strzelił w tłumik kilka razy
P.s Może czujnik położenia wału korbowego ??
Otóż mam problem
Posiadam 827 SI automat 1995 , i fabryczny alarm chyba valeo (tak jest napisane na pilotach)
jak się mylę niech ktoś mnie poprawi słyszałem, że montowali tez lucasa.
Miałem też alarm ampio mini, i ten zaczął odmawiać posłuszeństwa tak więc go odłączyłem
i otwieram kluczykiem drzwi od strony kierowcy, a co za tym idzie włącza się alarm fabryczny:)
I tu pojawiają się moje pytania:
- czy jest immo w tym aucie, lub gość który montował ampio jakoś to obszedł(czy jest to możliwe)
-nie działają czujki ultra dźwiękowe(w alarmie fabrycznym)
-chce założyć ten: alarm http://allegro.pl/item952..._najlepszy.html
-chcę dać impuls do zamykania szyb z zamka od drzwi kierowcy, tylko czy alarm fabryczny nie będzie się burzył ?
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Sro Mar 17, 2010 12:32
Jeśli pilot jest na podczerwień, z diodą z przodu to masz Valeo IR. Fabryczny alarm włącza klakson i nie można uruchomić silnika. Czy właśnie takie masz objawy?
-czujki możliwe że są odłączone, przycisk na lewym słupku przy głowie kierowcy
odnośnie podłączania innego alarmu to nie robiłem tego, IMO jeśli fabryczny działa tzn można otwierać/zamykać z pilota to nie ma sensu ruszać. Natomiast można zastosować dodatkowe zabezpieczenie, np ukryty wyłącznik.
klakson się włącza. jak go zrobię w konia:))
Ale czy odpala, nie patrzałem.
Stary alarm ampio był podłączony i było ok
chodzi mi , czy jak podam impuls na ccu odnośnie zamknięcia szyb czy by sięnie będzie burzył???
Kolego, tobie zależy przede wszystkim na otwieraniu auta z pilota, czy chcesz sie zabezpieczyć przed złodziejami a nie ufasz fabrycznemu alarmowi ? Z doświadczenia wiem że wszystkie dokładane alarmy to jest porażka i prędzej czy później zaczynają szwankować.
Montowałem już w dwóch roverach serii 800 uniwersalne sterowanie (na pilota) fabrycznym centralnym zamkiem i fabrycznym alarmem z funkcją domykania szyb i otwieraniem bagażnika z pilota i działa to całkiem przyzwoicie. Nie widze sensu montowania dokładanego alarmu, który może się tylko spier***ić i unieruchomić auto w najmniej oczekiwanym momencie.
Jeśli mam dorabiany kluczyk i tym kluczykiem odpalam auto, to czy immo działa ?
Dodam jeszcze, że mam działający fabryczny alarm
Który używam chyba Valeo Tak przynajmniej jest na pilotach które nie działają
Pytanie: skąd wziąć uniwersalny pilot, czy takowe istnieją ?
W wersjach z silnikiem hondowskim 2,7 nie było chyba immo, przynajmniej osobiście nigdy się jeszcze z takim nie spotkałem. W serii 800 immo był właśnie nietypowo dla marki, czyli nei w pilocie a w kluczyku, wiec skoro piszesz, że masz dorabiany kluczyk to sądzę że nie masz immo. Poza tym, jakie to ma znaczenie ?
Pilot uniwersalny można założyć, ale razem z centralką. Ja osobiście montuje głownie chińskie piloty NOXON lub polskie SEO. Te drugie są znacznie lepsze do rovera, ponieważ bezproblemową mogą sterować domykaniem szyb, alarmem i innymi bajerami. Montaż takiego pilota może być dość trudny dla kogoś kto nie zna tego samochodu (głównie chodzi mi o podpięcie pod fabryczny alarm).
Chodzi mi o podpięcie jakiegoś alarmu, lub modułu (poprawcie mnie jeśli mówię źle )
Który domknie szyby, impuls do domykania szyb jest w zamku drzwiach kierowcy.\
Więc jeśli podam impuls z alarmu na domknięcie szyb i zamknięcie zamków drzwi to czy uzbroi się alarm ?
oczywiście alarm fabryczny
Tak, alarm sie uzbroi, szyby też się domkną pod warunkiem, że ten impuls będzie trwał nieco ponad 30sekund. Natomiast żeby go rozbroić trzeba podać krótki impuls na ten sam przewód od zamka. Potrzebne będą też 2diody krzemowe do odseparowania impulsów otwarcie/zamknięcie.
Witam.Mam pytanie odnośnie fabrycznego pilota do rovera 827.Otóż mam drugi kluczyk z pilotem i ten drugi pilot nie działa.Dioda na pilocie się zapala ale samochód nie reaguje.Czy jest jakaś technika programowania pilota?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum