Nie wiem jak wy moi drodzy ale mnie by to juz troche za bardzo nie pasowalo.
najpierw cos o mnie, przeskoczylem z 15 cali na 16 i mam dziwne uczucie, komfort to jedno a wyglad to drugie. co za tym idzie, wraz z wieksza srednica felgi zmniejsza sie profil opony a dalej zmniejsza sie tlumienie nierownisci przez opony a zwieksza przez zawieszenie.@!!!e
Do tego majac standardowe tarcza hamulcowe 262mm srednicy przy 16 calowych kolach prawie ich nie widac, gubia sie, co dopiero przy 18 calowych.
Moim zdaniem nie ma co sie pchac w 18 cali. No chyba, ze jezeli wiecej stoisz na parkingu przed domem niz jezdzisz...to tak.
Pozdraiwiam:)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
faecd, racja
profil się zmniejsza ale zauważ że profil to nic innego jak stosunek szerokości do wysokości opony. Im szersza guma tym profil może być mniejszy.
miałem okazję odbyć długą podróż A6 na 18' kółkach z oponami 265/30 co daje jakieś 79,5mm gumy. W ogóle nie było czuć że się jedzie na malutkim profilu. Taka sama ilość gumy jest praktycznie na oponach 205/40/17 i zupełnie inaczej odbiera się te dziury. Na 205 tłukło niemiłosiernie.
A jak wiadomo najwięcej tutaj zależy od zawieszenia.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
faecdi jak masz już te felgi co ja od MG???? Co do komfortu jest milo zaskoczony gdyż jeździłem już sam jaki i załadowany w 4 osoby i bardzo przyjemnie się prowadzi. Powiem więcej mam takie wrażenie że lepiej mi się jeździ niż na stalówkach wąskich. Tylko proszę nie mówić że kijowo się śmiga bo są muldy i nierówności na drodze to nie nasza wina na pewno nie opon tylko naszych Polskich drug. Co do opon ja mam 195/45 jest dobrze nie trzęsie, nie jest twardo, i mniejsze dziurki i nierówności nawet lepiej wyłapuje niż wąska stalówka.
ywis, pewnie że tak. Różne klasy tym bardziej że audi prawie nówka.
To nie było porównanie tylko stwierdzenie że 18' nie równa się brak komfortu. Tutaj jest bardzo dużo czynników które wpływają na tą twardość.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 35 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 775 Skąd: Głogów / Leeds w UK
Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 11:44
Cytat:
Na 205 tłukło niemiłosiernie.
A jak wiadomo najwięcej tutaj zależy od zawieszenia.
Zgadza się, i można pójść dalej. Wymienić koła i zawieszenie na jakieś szybkie. Diury czuć raczej dlatego, że zawieszenie nie reaguje dość szybko na nie...Z tym, że 18 cali to jednak ledwo, ledwo. Taniej i pewniej będzie 17 wstawić a różnicy aż tak dużej przecież nie ma. Myślę, nawet, że w cenie średniej 18 można dostać super wyglądającą 17...Przy tej budzie, to i 17 cali robi wrażenie. Sam zastanawiam się nad wymianą kół. Obecnie mam 15 cali, można obejrzeć w moim profilu ( link w podpisie ) i mocno zastanawiam się na 16 calami + zawieszenie od MG, 17 może być nieproporcjonalnie wielka, chociaż przyznam, że kusi
greg-si, zgadzam sie z tym profilem opony tyle, ze nie dopisalem tego bo wczoraj jak pisalem posta to bylem po kilku mocniejszych:)
A co do Audi sadze, ze tam takie opony swietnie sie spisywaly z racji tego, ze zawieszenie bylo projektowane na bardziej extremalne tlumienie. Do tego dobre wyciszenie auta i nic nie czujemy.
Rovery nasze (200,400) byly proejktowane na gume 185/55/15 wiec tutaj nie ma co dywagowac za duzo. Po mojemu jezeli w standardzie jest 15 cali albo jak nie ktorzy maja 14 to przeskok o cala jest jeszcze okej, o 2 czyli na 17 powiedzmy i wyzej to juz katorga dla zawieszenia po mojemu i duze obniezenie komfortu jazdy.
camaro17, jeszcze nie mam:) ojciec sie tym zajmuje i najprawdopodobniej ojciec bedzie widzial te felgi jutro moze po jutrze. Jak tylko bede je mial chyba zaloze sobie jakas jazde polska czy cos i tam sukcesywnie bede wrzucal fotki kolejnych modow auta;) zobaczymy...ale na pewno sie pochwale;D
pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
tez myslalem nad 18' tylko nie wiem czy mi wejda w nadkola a sa w cenie urzywane jak 17' a stanley200 wiem ze jest w stanie wszystko zrobic heh jak juz zalozysz to daj fotki
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
faecedDo tego mając standardowe tarcza hamulcowe 262mm srednicy przy 16 calowych kolach prawie ich nie widać, gubią się, co dopiero przy 18 calowych.
A no właśnie o to chodzi że kupiłem zestaw hamulców Wilwooda z tarczą 310 mm i po zamontowaniu okazało się że moje 16" nie chcą wejść a w instrukcji było że minimalna średnica to 16".
Oczywiście myślę nad 17" ale czemu nie 18"?W Anglii jest MG ZR na 19".Wiem na 18 komfortu po prostu w ogóle nie będzie ale ja już się przyzwyczaiłem na moim skręconym zawieszeniu jest taczka więc gorzej już nie będzie a wygląd na 18" będzie.
o to ze nie wejda bym sie raczej nie martwil bo jesli nie beda szersze niz 7,5J i ET bedzie w normie to mozesz smialo wsadzac. Problemem bedzie jednynie komfort oraz zwiekszona uwaga na dziury bo jak w 17calach profil byl 40-45 to tu bedziesz musial dac 30-35 zaleznie od szerokosci Pamietaj tez ze zwiekszy ci sie rowniez ciezar ( opory toczenia) co wplynie na moment obrotowym...
kzrr mogę to potwierdzić, tylko Paweł nie wiem czy ty masz go lekko obniżonego czy nie, ale wzór i felunek jak najbardziej pasują do bryły R200 i jak dobrze pamiętam masz 185/55 lub 50.
No jest obniżony tzn tak mówił gościu jak kupowałem że jest -30mm na jakiś czerwonych sportowych spreżynach tak 185/55 i naprawde ani więcej ani mniej tak jest idealnie a innych felg niż 15" nie wyobrażam sobie do 200
_________________ Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum