Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Problem z klekotaniem silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Problem z klekotaniem silnika
Autor Wiadomość
tedisek0 




Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 8
Skąd: szczecin



  Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 17:40   [Freelander] Problem z klekotaniem silnika
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998

Witam wszystkich. Kłopot w tym ,że padła uszczelka pod głowicą niechcąc grzebac sie samemu (mój błąd) powierzyłem auto mechanikom koszt naprawy 2200zł+moje płyny.samochód naprawili ale od tamtej pory słychac szklanki czego wcześniej nie było.Zapłaciłem i po tygodniu wymieniłem komplet 16szt. W tym sęk że dalej klekocze ale jak wzrosną obroty do 3000 tys. jest cisza na jałowym biegu problem powraca . Co to moze byc : nieodpowietrrzyły się jeszcze szklanki, czy moze jak składali silnik przesuneła się panewka na korbowodzie albo pompa daje za małe ciśnienie -jak znacie problem to pomóżcie! :twisted:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 19, 2010 00:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 17:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 19:48   

myślę, że mogli Ci pozapychać kanały olejowe w głowicy i pompka dopiero przy dużych obraotach przeciska przez nie olej :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marynabiala 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 178
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 20:01   Re: [freelander 1.8 seria k 98 r.] problem z klekotaniem sil

Mam podobny problem silnik 1,8 -lecz u mnie klekocze po zapaleniu silnika jak jest zimny i po okolo 2 min jest normalnie
 
 
t15690b 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 157
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 20:09   

tu jest o klekotaniu
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#26
i poszukać tematu

[Seria K] Mój silnik po odpaleniu dziwnie klekocze. Czy to normalne
pozdraw!
 
 
tedisek0 




Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 8
Skąd: szczecin



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 20:55   

sTERYD, Mogło tak byc ale jak wymieniałem hydropopychacze to wszystko czyściłem i następnie złozyłem na loctite do połączeń kołnieżowych na wysoką temp. -moze było go za duzo i przytkał kanaliki ale one smarują chyba tylko wałki rozrzadu
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 22:17   

generalnie pytanie na jakim oleju jeżdzisz .
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 10:53   

tedisek0 napisał/a:
sTERYD, Mogło tak byc ale jak wymieniałem hydropopychacze to wszystko czyściłem i następnie złozyłem na loctite do połączeń kołnieżowych na wysoką temp. -moze było go za duzo i przytkał kanaliki ale one smarują chyba tylko wałki rozrzadu


NI. Jest toto zasilane olejem szeregowo. Jest w górnej skrzynce wałków rozrządu, która mieści w zasadzie też i ich łożyska, jakoże półpanwie łożysk wałków w czole głowicy są cienkie, bo są sfrezowane na koszt średnic popychaczy zaworów, odlana magistrala olejowa.
Zasila ona olejem zarówno łożyska wałków, jak i hydropopychacze. Jak się przyjrzysz czołu głowicy, to zobaczysz na dolnej ścieżce olejowej otwory, które zbiegają się równolegle z zaworami. Tymi właśnie wnika tam olej i smaruje pobocznicę popychacza zewnętrznego i zasila mechanizm kasowania luzu zaworowego.
Jako że rozwiązano to w postaci połączenia BEZUSZCZELKOWEGO, jest to tzw. połączenie na "żywca". Dla tego też, niestety, jak dobierze się do tego statystyczny profan, zwany w naszej szerokości geograficznej, "mechanikiem samochodowym", to efekt tego jest wiadomy do przewidzenia.
Należy toto rozebrać, dokładnie i delikatnie usunąć wszelki syf, tam zalegający, wymyć toto dokładnie, tak samo wyciągnąć popychacze, rozebrać je i usunąć syf, wyczyścić, itd.. Wypadałoby przy tej okazji rozebrać zawory, zmienić im "gumki" czyli uszczelniacze trzonków zaworów, itd..
Ja, gdy zabawiałem się dwa i pół roku temu z tzw. HGF'em w tym silniku, skrzynkę górną niepotrzebnie odkręciłem (z ciekawości, w zasadzie) i potem poskręcałem toto, zamiast Loctita, stosując zwykłą farbę olejną (Unikor konkretnie). Po roku toto powyłaziło, jak się farba wywędziła. Rozkręciłem to ponownie, wyczyściłem, dotarłem górną skrzynkę wałków na SZYBIE i skręciłem ją do głowicy na wodę szklaną. Trzyma OK, zaraz będzie dwa lata oraz ponad 50 kkm przejechanego dystansu.
To samo poczyniłem z czołem górnym głowicy, dotarłem ją tak samo, jak czoło dolne, gdy zabawiałem się z HGF'em. Opisałem toto wielokrotnie na tym i innych forach.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
tedisek0 




Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 8
Skąd: szczecin



Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 16:13   

oprawca_1978, DZIĘKI KOLEGO .wEZME SIE ZA TO POMYJE I ZOBACZE JAKI BĘDZIE EFEKT - MAM NADZIEJE ZE TO POMOŻE .PROŚBA JESZCZE JAK WYMIENIĆ USZCZELNIACZE TRZONKÓW ZAWOROWYCH TO ZNACZY CHODZI MI O ZABEZPIECZENIA SPREZYN CZY MUSI BYC PRZYRZAD
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 16:43   

http://www.roverki.pl/article.php?sid=494
;)
w zasadzie nie musi być koniecznie przyrząd, ale mega ułatwia :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Problem z uruchomieniem silnika
Boguslaw Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 10 Sob Sty 30, 2010 14:01
keczu
Brak nowych postów [Freelander] Chłodzenie silnika częsty problem
alter6 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 13 Pią Wrz 24, 2010 09:19
LUCOM



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink